Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Analiza polskiego rynku gier komputerowych
Analysis of the Polish video games market
gra-projekt-rozrywka-rynek-technologia
entertainment-game-market-project-technology
W pracy podjęto temat branży gier komputerowych jako jednej z najważniejszych gałęzi nowoczesnego przemysłu na świecie, w którym studia deweloperskie łączą globalny dorobek technologiczny z próbą wzniesienia gier do poziomu sztuki. Skupiono się na omówieniu charakterystyki produktu, jakim jest gra, etapów w procesie jej stworzenia, wydania oraz sprzedaży. Szczególną uwagę poświęcono rynkowi gier komputerowych, zarówno w ujęciu globalnym, jak i koncentrując się na sytuacji w Polsce. Korzystano z literatury przedmiotu, artykułów naukowych i publicystycznych, a także raportów branżowych. Celem pracy była analiza polskiego rynku gier komputerowych wraz z identyfikacją segmentów tegoż oraz przedstawienie procentowego udziału poszczególnych firm w całości wartości rynku.
The subject of this thesis was video games industry as one of the most important branches of modern industries in the world, where development studios combine global technological achievements with attempts to elevate games to the rank of art. The study focuses on a game’s characteristics as a product, stages of its creation, distribution and sale. Special attention was paid to video games market – both global and Polish. While writing the thesis literature of the subject, academical and publicity articles, as well as industry reports, were used. The purpose of the study was to analyse the Polish video games market, identify its segments and present percentage share of individual companies in total market value.
| dc.abstract.en | The subject of this thesis was video games industry as one of the most important branches of modern industries in the world, where development studios combine global technological achievements with attempts to elevate games to the rank of art. The study focuses on a game’s characteristics as a product, stages of its creation, distribution and sale. Special attention was paid to video games market – both global and Polish. While writing the thesis literature of the subject, academical and publicity articles, as well as industry reports, were used. The purpose of the study was to analyse the Polish video games market, identify its segments and present percentage share of individual companies in total market value. | pl |
| dc.abstract.pl | W pracy podjęto temat branży gier komputerowych jako jednej z najważniejszych gałęzi nowoczesnego przemysłu na świecie, w którym studia deweloperskie łączą globalny dorobek technologiczny z próbą wzniesienia gier do poziomu sztuki. Skupiono się na omówieniu charakterystyki produktu, jakim jest gra, etapów w procesie jej stworzenia, wydania oraz sprzedaży. Szczególną uwagę poświęcono rynkowi gier komputerowych, zarówno w ujęciu globalnym, jak i koncentrując się na sytuacji w Polsce. Korzystano z literatury przedmiotu, artykułów naukowych i publicystycznych, a także raportów branżowych. Celem pracy była analiza polskiego rynku gier komputerowych wraz z identyfikacją segmentów tegoż oraz przedstawienie procentowego udziału poszczególnych firm w całości wartości rynku. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
| dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Wyciślak, Sławomir - 132795 | pl |
| dc.contributor.author | Pyzioł, Paulina | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
| dc.contributor.reviewer | Wyciślak, Sławomir - 132795 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Rosiński, Jerzy | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-27T12:01:08Z | |
| dc.date.available | 2020-07-27T12:01:08Z | |
| dc.date.submitted | 2017-10-11 | pl |
| dc.fieldofstudy | rachunkowość i zarządzanie finansami | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-119474-162002 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224465 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | entertainment-game-market-project-technology | pl |
| dc.subject.pl | gra-projekt-rozrywka-rynek-technologia | pl |
| dc.title | Analiza polskiego rynku gier komputerowych | pl |
| dc.title.alternative | Analysis of the Polish video games market | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |