Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Znaczenie działań promocyjnych w kreowaniu turystycznego wizerunku regionu na przykładzie miasta Lublin
The importance of promotional activities in creating the tourist image of the region on the example of the city of Lublin
Lublin-promocja- turystyka-wizerunek miasta
Lublin- promotion - tourism - image of the city
Miasto potrafi zachwycić, intrygować, ale też zniechęcić i odstraszyć. Chcąc zaistnieć na rozwijającym się rynku turystycznym miast, musi ono sprawnie ukazywać swoje walory oraz skutecznie sprzedawać swój atrakcyjny wizerunek. W tym celu władze miast coraz częściej sięgają po narzędzia z dziedziny marketingu, a w szczególności promocję.Głównym celem niniejszej pracy magisterskiej była próba określenia znaczenia promocji w kreowaniu turystycznego wizerunku miejsca na przykładzie miasta Lublin. Podjęto się identyfikacji działań promocyjnych zastosowanych w tym mieście, a także oceny ich wpływu na opinię potencjalnych turystów. Zastosowanym narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. Analiza ankiety oraz innych danych źródłowych pokazała, że wizerunek Lublina po wprowadzeniu planu działań marketingowych, uległ poprawie. Miasto Lublin zaczęło być bardziej dostrzegane oraz wzbudza więcej zaciekawienia. Ma to swoje odzwierciedlenie w większej liczbie turystów przybywającej do miasta. Zauważono także związek pomiędzy zetknięciem się potencjalnego turysty z promocją Lublina, a jago opinią na temat wizerunku miasta. Osoby które nigdy nie były w Lublinie, a spotkały się z jakąkolwiek formą jego promocji, wskazywały bardziej pozytywne odpowiedzi, niż osoby które tej promocji nie widziały. Działania promocyjne podejmowane przez władze miasta Lublin w istotny sposób wpływają na jego wizerunek oraz pozycję na rynku turystycznym miast. Jednakże muszą być one wciąż kontynuowane oraz rozwijane.
The city can delight, intrigue, but also discourage and scare. In order to appear on the developing tourism market of cities, it must efficiently show its assets and effectively sell its attractive image. For this purpose, city authorities are increasingly using marketing tools, in particular promotion.The main purpose of this Master's thesis was to determine the importance of promotion in creating the tourist image of the place on the example of the city of Lublin. Identification of promotional activities used in this city was undertaken, as well as assessment of their impact on the opinion of potential tourists. The research tool used was the author's questionnaire.The analysis of the survey and other source data showed that the image of Lublin after the introduction of the marketing action plan has improved. The city of Lublin began to be more noticed and arouses more interest. This is reflected in a larger number of tourists arriving to the city. There was also a link between the contact of a potential tourist with the promotion of Lublin and his opinion on the image of the city. People who have never been in Lublin, but have met with any form of its promotion, showed more positive responses than people who had not seen this promotion. Promotional activities undertaken by the city of Lublin significantly influence its image and position on the tourist market of cities. However, they must still be continued and developed.
| dc.abstract.en | The city can delight, intrigue, but also discourage and scare. In order to appear on the developing tourism market of cities, it must efficiently show its assets and effectively sell its attractive image. For this purpose, city authorities are increasingly using marketing tools, in particular promotion.The main purpose of this Master's thesis was to determine the importance of promotion in creating the tourist image of the place on the example of the city of Lublin. Identification of promotional activities used in this city was undertaken, as well as assessment of their impact on the opinion of potential tourists. The research tool used was the author's questionnaire.The analysis of the survey and other source data showed that the image of Lublin after the introduction of the marketing action plan has improved. The city of Lublin began to be more noticed and arouses more interest. This is reflected in a larger number of tourists arriving to the city. There was also a link between the contact of a potential tourist with the promotion of Lublin and his opinion on the image of the city. People who have never been in Lublin, but have met with any form of its promotion, showed more positive responses than people who had not seen this promotion. Promotional activities undertaken by the city of Lublin significantly influence its image and position on the tourist market of cities. However, they must still be continued and developed. | pl |
| dc.abstract.pl | Miasto potrafi zachwycić, intrygować, ale też zniechęcić i odstraszyć. Chcąc zaistnieć na rozwijającym się rynku turystycznym miast, musi ono sprawnie ukazywać swoje walory oraz skutecznie sprzedawać swój atrakcyjny wizerunek. W tym celu władze miast coraz częściej sięgają po narzędzia z dziedziny marketingu, a w szczególności promocję.Głównym celem niniejszej pracy magisterskiej była próba określenia znaczenia promocji w kreowaniu turystycznego wizerunku miejsca na przykładzie miasta Lublin. Podjęto się identyfikacji działań promocyjnych zastosowanych w tym mieście, a także oceny ich wpływu na opinię potencjalnych turystów. Zastosowanym narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. Analiza ankiety oraz innych danych źródłowych pokazała, że wizerunek Lublina po wprowadzeniu planu działań marketingowych, uległ poprawie. Miasto Lublin zaczęło być bardziej dostrzegane oraz wzbudza więcej zaciekawienia. Ma to swoje odzwierciedlenie w większej liczbie turystów przybywającej do miasta. Zauważono także związek pomiędzy zetknięciem się potencjalnego turysty z promocją Lublina, a jago opinią na temat wizerunku miasta. Osoby które nigdy nie były w Lublinie, a spotkały się z jakąkolwiek formą jego promocji, wskazywały bardziej pozytywne odpowiedzi, niż osoby które tej promocji nie widziały. Działania promocyjne podejmowane przez władze miasta Lublin w istotny sposób wpływają na jego wizerunek oraz pozycję na rynku turystycznym miast. Jednakże muszą być one wciąż kontynuowane oraz rozwijane. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
| dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
| dc.contributor.author | Kobyłka, Katarzyna | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
| dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Zawartka, Marek | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-27T22:45:48Z | |
| dc.date.available | 2020-07-27T22:45:48Z | |
| dc.date.submitted | 2019-10-21 | pl |
| dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
| dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-131133-135635 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233982 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | Lublin- promotion - tourism - image of the city | pl |
| dc.subject.pl | Lublin-promocja- turystyka-wizerunek miasta | pl |
| dc.title | Znaczenie działań promocyjnych w kreowaniu turystycznego wizerunku regionu na przykładzie miasta Lublin | pl |
| dc.title.alternative | The importance of promotional activities in creating the tourist image of the region on the example of the city of Lublin | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |