Analiza problemów, z jakimi klientki zwracają się do dermokonsultantki w drogerii i aptece

master
dc.abstract.enThe aim of this study was to analyse the problems which clients present to dermoconsultant in drugstores and pharmacies. An additional aim was to get to know the education of dermoconsultants.Materials and methods: The study used a questionnaire, contained 11 questions regarding to problems with which clients reported to dermoconsultant. The questionnaire was addressed to women working as dermoconsultants in drugstores and pharmacies. Additionally, in the period from 1 December 2017 to 31 March 2018, I wrote down on specially prepared cards problems with which clients came to me for dermoconsultations. At the Super-Pharm pharmacy in Krakow I gave 2489 advices. The frequency of indication of individual responses was assessed by using the Microsoft Office Excel 2016 spreadsheet.Results: Middle-aged women (aged from 35 to 49) were the prevailing users of dermoconsulting services (as indicated by 56.1% of dermoconsultants). Among problems that clients present to dermoconsultants most frequence are acne vulgaris (63.2%), skin aging (54.4%) and atopic dermatitis (38.6%). This order corresponded to the most common problems that clients reported to me during dermoconsultations, i.e. acne vulgaris (41.6%), skin aging (37.1%) and atopic dermatitis (9.7%). Among interviewed dermoconsultants, 79.0% said they had some professional background in cosmetics and cosmetology. Over half of dermoconsultants (57.8%) had higher education in cosmetology, of whom 29.8% dermoconsultants declared a master`s degree, and 28.0% declared undergraduate studies. Specialized beauty courses were completed by 15.8% of dermoconsultants and cosmetic vocational schools were completed by 10.5% of dermoconsultants. The lack of any directional education in the field of cosmetics and cosmetology was declared by 21.0% of respondents.Conclusions: Among problems that clients present to dermoconsultant most frequence are acne vulgaris, skin aging and atopic dermatitis. Most dermoconsultants have professional education in the field of cosmetics and cosmetology. Every fifth dermoconsultant doesn`t have any formal preparation in the field of cosmetics and cosmetology.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy było poznanie problemów, z jakimi klientki zwracają się do dermokonsultantki w drogerii i aptece. Dodatkowym celem było poznanie wykształcenia zawodowego dermokonsultantek.Materiały i metody: W badaniu zastosowano autorską ankietę, która zawierała 11 pytań dotyczących m.in. problemów, z jakimi klientki zgłaszały się na dermokonsultacje, a także wykształcenia dermokonsultantek. Ankieta była skierowana do kobiet pracujących jako dermokonsultantki w drogeriach i aptekach. Dodatkowo, przez okres od 1 grudnia 2017 r. do 31 marca 2018 r. spisywałam na specjalnie przygotowanych kartach problemy, z jakimi klientki zgłaszały się do mnie na dermokonsultacje. W aptece Super-Pharm, w Krakowie udzieliłam 2489 porad. Częstość wyboru poszczególnych odpowiedzi oceniono za pomocą arkusza kalkulacyjnego Microsoft Office Excel 2016. Wyniki: Badana grupa liczyła 57 dermokonsultantek. Ponad połowa (56,1%) ankietowanych odpowiedziała, że najczęściej z ich usług korzystały Panie w średnim wieku (od 35 do 49 r. ż.). Spośród problemów, z jakimi zgłaszały się do nich klientki dominowały kolejno trądzik młodzieńczy (63,2%), starzenie się skóry (54,4%)i atopowe zapalenie skóry (38,6%). Kolejność ta odpowiadała najczęstszym problemom, które klientki zgłaszały mi w czasie dermokonsultacji: trądzik młodzieńczy (41,6%), starzenie się skóry (37,1%) i atopowe zapalenie skóry (9,7%). Wśród respondentek, 79,0% zadeklarowało posiadanie przygotowania zawodowego z zakresu kosmetyki i kosmetologii. Ponad połowa ankietowanych (57,8%) zadeklarowała posiadanie wykształcenia wyższego, z czego studia magisterskie z kosmetologii zadeklarowało 29,8% dermokonsultantek, a studia licencjackie z kosmetologii 28,0%. Specjalistyczne kursy kosmetyczne ukończyło 15,8% ankietowanych, a szkoły zawodowe o profilu technik usług kosmetycznych 10,5%. Brak jakiegokolwiek wykształcenia kierunkowego z zakresu kosmetyki i kosmetologii zadeklarowało 21,0% respondentek.Wnioski: Najczęstsze problemy, z jakimi klientki zgłaszają się do dermokonsultantki to trądzik młodzieńczy, starzenie się skóry i atopowe zapalenie skóry. Wśród dermokonsultantek przeważają osoby, które mają wykształcenie zawodowe w zakresie kosmetyki i kosmetologii. Co piąta dermokonsultantka nie ma żadnego formalnego przygotowania w zakresie kosmetyki i kosmetologii.pl
dc.affiliationWydział Farmaceutycznypl
dc.areaobszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznejpl
dc.contributor.advisorŚpiewak, Radosław - 133637 pl
dc.contributor.authorSzopa, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFOAM2pl
dc.contributor.reviewerŚpiewak, Radosław - 133637 pl
dc.contributor.reviewerNiewęgłowska, Magdalenapl
dc.date.accessioned2020-07-27T13:29:01Z
dc.date.available2020-07-27T13:29:01Z
dc.date.submitted2018-10-09pl
dc.fieldofstudykosmetologiapl
dc.identifier.apddiploma-120746-231317pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/225450
dc.languagepolpl
dc.subject.enKeywords: skin problem, dermocosmetics, drugstore, pharmacypl
dc.subject.plSłowa kluczowe: problem skórny, dermokosmetyk, drogeria, aptekapl
dc.titleAnaliza problemów, z jakimi klientki zwracają się do dermokonsultantki w drogerii i aptecepl
dc.title.alternativeAnalysis of problems with which clients turn to a dermoconsultant in the drugstore and pharmacypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this study was to analyse the problems which clients present to dermoconsultant in drugstores and pharmacies. An additional aim was to get to know the education of dermoconsultants.Materials and methods: The study used a questionnaire, contained 11 questions regarding to problems with which clients reported to dermoconsultant. The questionnaire was addressed to women working as dermoconsultants in drugstores and pharmacies. Additionally, in the period from 1 December 2017 to 31 March 2018, I wrote down on specially prepared cards problems with which clients came to me for dermoconsultations. At the Super-Pharm pharmacy in Krakow I gave 2489 advices. The frequency of indication of individual responses was assessed by using the Microsoft Office Excel 2016 spreadsheet.Results: Middle-aged women (aged from 35 to 49) were the prevailing users of dermoconsulting services (as indicated by 56.1% of dermoconsultants). Among problems that clients present to dermoconsultants most frequence are acne vulgaris (63.2%), skin aging (54.4%) and atopic dermatitis (38.6%). This order corresponded to the most common problems that clients reported to me during dermoconsultations, i.e. acne vulgaris (41.6%), skin aging (37.1%) and atopic dermatitis (9.7%). Among interviewed dermoconsultants, 79.0% said they had some professional background in cosmetics and cosmetology. Over half of dermoconsultants (57.8%) had higher education in cosmetology, of whom 29.8% dermoconsultants declared a master`s degree, and 28.0% declared undergraduate studies. Specialized beauty courses were completed by 15.8% of dermoconsultants and cosmetic vocational schools were completed by 10.5% of dermoconsultants. The lack of any directional education in the field of cosmetics and cosmetology was declared by 21.0% of respondents.Conclusions: Among problems that clients present to dermoconsultant most frequence are acne vulgaris, skin aging and atopic dermatitis. Most dermoconsultants have professional education in the field of cosmetics and cosmetology. Every fifth dermoconsultant doesn`t have any formal preparation in the field of cosmetics and cosmetology.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy było poznanie problemów, z jakimi klientki zwracają się do dermokonsultantki w drogerii i aptece. Dodatkowym celem było poznanie wykształcenia zawodowego dermokonsultantek.Materiały i metody: W badaniu zastosowano autorską ankietę, która zawierała 11 pytań dotyczących m.in. problemów, z jakimi klientki zgłaszały się na dermokonsultacje, a także wykształcenia dermokonsultantek. Ankieta była skierowana do kobiet pracujących jako dermokonsultantki w drogeriach i aptekach. Dodatkowo, przez okres od 1 grudnia 2017 r. do 31 marca 2018 r. spisywałam na specjalnie przygotowanych kartach problemy, z jakimi klientki zgłaszały się do mnie na dermokonsultacje. W aptece Super-Pharm, w Krakowie udzieliłam 2489 porad. Częstość wyboru poszczególnych odpowiedzi oceniono za pomocą arkusza kalkulacyjnego Microsoft Office Excel 2016. Wyniki: Badana grupa liczyła 57 dermokonsultantek. Ponad połowa (56,1%) ankietowanych odpowiedziała, że najczęściej z ich usług korzystały Panie w średnim wieku (od 35 do 49 r. ż.). Spośród problemów, z jakimi zgłaszały się do nich klientki dominowały kolejno trądzik młodzieńczy (63,2%), starzenie się skóry (54,4%)i atopowe zapalenie skóry (38,6%). Kolejność ta odpowiadała najczęstszym problemom, które klientki zgłaszały mi w czasie dermokonsultacji: trądzik młodzieńczy (41,6%), starzenie się skóry (37,1%) i atopowe zapalenie skóry (9,7%). Wśród respondentek, 79,0% zadeklarowało posiadanie przygotowania zawodowego z zakresu kosmetyki i kosmetologii. Ponad połowa ankietowanych (57,8%) zadeklarowała posiadanie wykształcenia wyższego, z czego studia magisterskie z kosmetologii zadeklarowało 29,8% dermokonsultantek, a studia licencjackie z kosmetologii 28,0%. Specjalistyczne kursy kosmetyczne ukończyło 15,8% ankietowanych, a szkoły zawodowe o profilu technik usług kosmetycznych 10,5%. Brak jakiegokolwiek wykształcenia kierunkowego z zakresu kosmetyki i kosmetologii zadeklarowało 21,0% respondentek.Wnioski: Najczęstsze problemy, z jakimi klientki zgłaszają się do dermokonsultantki to trądzik młodzieńczy, starzenie się skóry i atopowe zapalenie skóry. Wśród dermokonsultantek przeważają osoby, które mają wykształcenie zawodowe w zakresie kosmetyki i kosmetologii. Co piąta dermokonsultantka nie ma żadnego formalnego przygotowania w zakresie kosmetyki i kosmetologii.
dc.affiliationpl
Wydział Farmaceutyczny
dc.areapl
obszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej
dc.contributor.advisorpl
Śpiewak, Radosław - 133637
dc.contributor.authorpl
Szopa, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFOAM2
dc.contributor.reviewerpl
Śpiewak, Radosław - 133637
dc.contributor.reviewerpl
Niewęgłowska, Magdalena
dc.date.accessioned
2020-07-27T13:29:01Z
dc.date.available
2020-07-27T13:29:01Z
dc.date.submittedpl
2018-10-09
dc.fieldofstudypl
kosmetologia
dc.identifier.apdpl
diploma-120746-231317
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/225450
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Keywords: skin problem, dermocosmetics, drugstore, pharmacy
dc.subject.plpl
Słowa kluczowe: problem skórny, dermokosmetyk, drogeria, apteka
dc.titlepl
Analiza problemów, z jakimi klientki zwracają się do dermokonsultantki w drogerii i aptece
dc.title.alternativepl
Analysis of problems with which clients turn to a dermoconsultant in the drugstore and pharmacy
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
82
Views per month
Views per city
Wroclaw
18
Warsaw
13
Krakow
6
Szczecin
5
Jelenia Góra
2
Lodz
2
Słupsk
2
Zambrów
2
Bialystok
1
Chrzanów
1

No access

No Thumbnail Available