Zastosowanie silnika Unity® do tworzenia gier na platformę Android

master
dc.abstract.enThe aim of this work is to use Unity® engine to produce games for Google’s Android platform. The work is divided into four chapters. The first one focuses on introducing the reader to the subject of the paper and describes the history of the Unity® engine, including successive stages of development and environment built around the engine, for example Unite conference and AssetStore. The following part of this work is dedicated for introducing Mono technology which is open source C# compiler and is important part of Unity® engine. Major part of the first chapter contributes the discussion about the Android operating system and contains descriptions of subsequent Android versions. This section focuses on changes crucial for developers and significant changes for regular users as well. The last part is intended for Node.js server introduction and describes its history and architecture. The second chapter describes in more details how to use Unity® engine to create a game. The first part guides how to set up the Android development environment and the next part presents the most common concepts and basic elements of Unity® engine used during game creation. Last part describes how to publish complete game on Google Play store.Third chapter is a technical specification of our game, which is a basis of this work. The first section describes mechanics and components that was used during creation of the game. The last part describes the main elements of the game, such as saving and loading the state of the game or units fights.The last chapter presents future updates plans, which refer to game content extending and publish game on another platforms.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest zastosowanie silnika Unity® do produkcji gry na platformę Android firmy Google. Praca została podzielona na cztery rozdziały. Pierwszy skupia się na wprowadzeniu czytelnika w tematykę pracy. Opisano w nim historię powstania silnika Unity®, z uwzględnieniem zarówno kolejnych stadiów rozwoju samego silnika jak i ekosystemu zbudowanego wokół, mowa tutaj np. o konferencji Unite i sklepie AssetStrore. W dalszej części skupiono się na przedstawieniu technologii Mono, która jest bardzo istotnym elementem Unity®. Przedstawiono historię oraz rozwój tego kompilatora języka C# na licencji open source. Znaczną część pierwszego rozdziału poświęcono na opisanie systemu operacyjnego Android. W opisach kolejnych wersji systemu skupiono się na zmianach najbardziej interesujących z punktu widzenia programisty, ale wspomniane zostały również znaczące zmiany skierowane do zwykłego użytkownika. Ostatnia część pierwszego rozdziału poświęcona została serwerowi Node.js. Opisano w niej historię powstania projektu oraz architekturę, na której się opiera.Drugi rozdział już bardziej szczegółowo opisuje, w jaki sposób możliwe jest wykorzystanie silnika Unity® do tworzenia gier. W pierwszej części przedstawiono opis przygotowanie środowiska Unity® do tworzenia gier na system Android. Dalej opisano najważniejsze pojęcia oraz podstawowe elementy najczęściej wykorzystywane przy produkcji gier. W ostatniej części opisano proces publikacji gotowej gry w sklepie Google Play z uwzględnieniem najistotniejszych decyzji, które musi podjąć programista.Trzeci rozdział to techniczna specyfikacja gry, która stanowi podstawę niniejszej pracy. W pierwszej części opisano mechaniki, które zostały wykorzystane. Następnie opisano najważniejsze komponenety stworzone na potrzeby projektu. Ostatnia część opisuje najważniejsze elementy gry, takie jak zapis i wczytanie stanu rozgrywki czy walkę jednostek. W ostatnim rozdziale przedstawiono plany dalszego rozwoju aplikacji. Plany te obejmują zarówno wzbogacenie zawartości samej gry jak i wydanie produkcji na innych systemach operacyjnych.pl
dc.affiliationWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanejpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorWęgrzyn, Paweł - 100441 pl
dc.contributor.authorKraj, Mariuszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFAISpl
dc.contributor.reviewerWęgrzyn, Paweł - 100441 pl
dc.contributor.reviewerPalacz, Wojciech - 102423 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:40:17Z
dc.date.available2020-07-25T05:40:17Z
dc.date.submitted2014-10-30pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-91983-64628pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200161
dc.languagepolpl
dc.subject.enUnity, Mono, C#, Androidpl
dc.subject.plUnity, Mono, C#, Androidpl
dc.titleZastosowanie silnika Unity® do tworzenia gier na platformę Androidpl
dc.title.alternativeApplication Unity® engine to create games for Android platformpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this work is to use Unity® engine to produce games for Google’s Android platform. The work is divided into four chapters. The first one focuses on introducing the reader to the subject of the paper and describes the history of the Unity® engine, including successive stages of development and environment built around the engine, for example Unite conference and AssetStore. The following part of this work is dedicated for introducing Mono technology which is open source C# compiler and is important part of Unity® engine. Major part of the first chapter contributes the discussion about the Android operating system and contains descriptions of subsequent Android versions. This section focuses on changes crucial for developers and significant changes for regular users as well. The last part is intended for Node.js server introduction and describes its history and architecture. The second chapter describes in more details how to use Unity® engine to create a game. The first part guides how to set up the Android development environment and the next part presents the most common concepts and basic elements of Unity® engine used during game creation. Last part describes how to publish complete game on Google Play store.Third chapter is a technical specification of our game, which is a basis of this work. The first section describes mechanics and components that was used during creation of the game. The last part describes the main elements of the game, such as saving and loading the state of the game or units fights.The last chapter presents future updates plans, which refer to game content extending and publish game on another platforms.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest zastosowanie silnika Unity® do produkcji gry na platformę Android firmy Google. Praca została podzielona na cztery rozdziały. Pierwszy skupia się na wprowadzeniu czytelnika w tematykę pracy. Opisano w nim historię powstania silnika Unity®, z uwzględnieniem zarówno kolejnych stadiów rozwoju samego silnika jak i ekosystemu zbudowanego wokół, mowa tutaj np. o konferencji Unite i sklepie AssetStrore. W dalszej części skupiono się na przedstawieniu technologii Mono, która jest bardzo istotnym elementem Unity®. Przedstawiono historię oraz rozwój tego kompilatora języka C# na licencji open source. Znaczną część pierwszego rozdziału poświęcono na opisanie systemu operacyjnego Android. W opisach kolejnych wersji systemu skupiono się na zmianach najbardziej interesujących z punktu widzenia programisty, ale wspomniane zostały również znaczące zmiany skierowane do zwykłego użytkownika. Ostatnia część pierwszego rozdziału poświęcona została serwerowi Node.js. Opisano w niej historię powstania projektu oraz architekturę, na której się opiera.Drugi rozdział już bardziej szczegółowo opisuje, w jaki sposób możliwe jest wykorzystanie silnika Unity® do tworzenia gier. W pierwszej części przedstawiono opis przygotowanie środowiska Unity® do tworzenia gier na system Android. Dalej opisano najważniejsze pojęcia oraz podstawowe elementy najczęściej wykorzystywane przy produkcji gier. W ostatniej części opisano proces publikacji gotowej gry w sklepie Google Play z uwzględnieniem najistotniejszych decyzji, które musi podjąć programista.Trzeci rozdział to techniczna specyfikacja gry, która stanowi podstawę niniejszej pracy. W pierwszej części opisano mechaniki, które zostały wykorzystane. Następnie opisano najważniejsze komponenety stworzone na potrzeby projektu. Ostatnia część opisuje najważniejsze elementy gry, takie jak zapis i wczytanie stanu rozgrywki czy walkę jednostek. W ostatnim rozdziale przedstawiono plany dalszego rozwoju aplikacji. Plany te obejmują zarówno wzbogacenie zawartości samej gry jak i wydanie produkcji na innych systemach operacyjnych.
dc.affiliationpl
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Węgrzyn, Paweł - 100441
dc.contributor.authorpl
Kraj, Mariusz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFAIS
dc.contributor.reviewerpl
Węgrzyn, Paweł - 100441
dc.contributor.reviewerpl
Palacz, Wojciech - 102423
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:40:17Z
dc.date.available
2020-07-25T05:40:17Z
dc.date.submittedpl
2014-10-30
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-91983-64628
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200161
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Unity, Mono, C#, Android
dc.subject.plpl
Unity, Mono, C#, Android
dc.titlepl
Zastosowanie silnika Unity® do tworzenia gier na platformę Android
dc.title.alternativepl
Application Unity® engine to create games for Android platform
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available