Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zastosowanie silnika Unity® do tworzenia gier na platformę Android
Application Unity® engine to create games for Android platform
Unity, Mono, C#, Android
Unity, Mono, C#, Android
Celem niniejszej pracy jest zastosowanie silnika Unity® do produkcji gry na platformę Android firmy Google. Praca została podzielona na cztery rozdziały. Pierwszy skupia się na wprowadzeniu czytelnika w tematykę pracy. Opisano w nim historię powstania silnika Unity®, z uwzględnieniem zarówno kolejnych stadiów rozwoju samego silnika jak i ekosystemu zbudowanego wokół, mowa tutaj np. o konferencji Unite i sklepie AssetStrore. W dalszej części skupiono się na przedstawieniu technologii Mono, która jest bardzo istotnym elementem Unity®. Przedstawiono historię oraz rozwój tego kompilatora języka C# na licencji open source. Znaczną część pierwszego rozdziału poświęcono na opisanie systemu operacyjnego Android. W opisach kolejnych wersji systemu skupiono się na zmianach najbardziej interesujących z punktu widzenia programisty, ale wspomniane zostały również znaczące zmiany skierowane do zwykłego użytkownika. Ostatnia część pierwszego rozdziału poświęcona została serwerowi Node.js. Opisano w niej historię powstania projektu oraz architekturę, na której się opiera.Drugi rozdział już bardziej szczegółowo opisuje, w jaki sposób możliwe jest wykorzystanie silnika Unity® do tworzenia gier. W pierwszej części przedstawiono opis przygotowanie środowiska Unity® do tworzenia gier na system Android. Dalej opisano najważniejsze pojęcia oraz podstawowe elementy najczęściej wykorzystywane przy produkcji gier. W ostatniej części opisano proces publikacji gotowej gry w sklepie Google Play z uwzględnieniem najistotniejszych decyzji, które musi podjąć programista.Trzeci rozdział to techniczna specyfikacja gry, która stanowi podstawę niniejszej pracy. W pierwszej części opisano mechaniki, które zostały wykorzystane. Następnie opisano najważniejsze komponenety stworzone na potrzeby projektu. Ostatnia część opisuje najważniejsze elementy gry, takie jak zapis i wczytanie stanu rozgrywki czy walkę jednostek. W ostatnim rozdziale przedstawiono plany dalszego rozwoju aplikacji. Plany te obejmują zarówno wzbogacenie zawartości samej gry jak i wydanie produkcji na innych systemach operacyjnych.
The aim of this work is to use Unity® engine to produce games for Google’s Android platform. The work is divided into four chapters. The first one focuses on introducing the reader to the subject of the paper and describes the history of the Unity® engine, including successive stages of development and environment built around the engine, for example Unite conference and AssetStore. The following part of this work is dedicated for introducing Mono technology which is open source C# compiler and is important part of Unity® engine. Major part of the first chapter contributes the discussion about the Android operating system and contains descriptions of subsequent Android versions. This section focuses on changes crucial for developers and significant changes for regular users as well. The last part is intended for Node.js server introduction and describes its history and architecture. The second chapter describes in more details how to use Unity® engine to create a game. The first part guides how to set up the Android development environment and the next part presents the most common concepts and basic elements of Unity® engine used during game creation. Last part describes how to publish complete game on Google Play store.Third chapter is a technical specification of our game, which is a basis of this work. The first section describes mechanics and components that was used during creation of the game. The last part describes the main elements of the game, such as saving and loading the state of the game or units fights.The last chapter presents future updates plans, which refer to game content extending and publish game on another platforms.
dc.abstract.en | The aim of this work is to use Unity® engine to produce games for Google’s Android platform. The work is divided into four chapters. The first one focuses on introducing the reader to the subject of the paper and describes the history of the Unity® engine, including successive stages of development and environment built around the engine, for example Unite conference and AssetStore. The following part of this work is dedicated for introducing Mono technology which is open source C# compiler and is important part of Unity® engine. Major part of the first chapter contributes the discussion about the Android operating system and contains descriptions of subsequent Android versions. This section focuses on changes crucial for developers and significant changes for regular users as well. The last part is intended for Node.js server introduction and describes its history and architecture. The second chapter describes in more details how to use Unity® engine to create a game. The first part guides how to set up the Android development environment and the next part presents the most common concepts and basic elements of Unity® engine used during game creation. Last part describes how to publish complete game on Google Play store.Third chapter is a technical specification of our game, which is a basis of this work. The first section describes mechanics and components that was used during creation of the game. The last part describes the main elements of the game, such as saving and loading the state of the game or units fights.The last chapter presents future updates plans, which refer to game content extending and publish game on another platforms. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest zastosowanie silnika Unity® do produkcji gry na platformę Android firmy Google. Praca została podzielona na cztery rozdziały. Pierwszy skupia się na wprowadzeniu czytelnika w tematykę pracy. Opisano w nim historię powstania silnika Unity®, z uwzględnieniem zarówno kolejnych stadiów rozwoju samego silnika jak i ekosystemu zbudowanego wokół, mowa tutaj np. o konferencji Unite i sklepie AssetStrore. W dalszej części skupiono się na przedstawieniu technologii Mono, która jest bardzo istotnym elementem Unity®. Przedstawiono historię oraz rozwój tego kompilatora języka C# na licencji open source. Znaczną część pierwszego rozdziału poświęcono na opisanie systemu operacyjnego Android. W opisach kolejnych wersji systemu skupiono się na zmianach najbardziej interesujących z punktu widzenia programisty, ale wspomniane zostały również znaczące zmiany skierowane do zwykłego użytkownika. Ostatnia część pierwszego rozdziału poświęcona została serwerowi Node.js. Opisano w niej historię powstania projektu oraz architekturę, na której się opiera.Drugi rozdział już bardziej szczegółowo opisuje, w jaki sposób możliwe jest wykorzystanie silnika Unity® do tworzenia gier. W pierwszej części przedstawiono opis przygotowanie środowiska Unity® do tworzenia gier na system Android. Dalej opisano najważniejsze pojęcia oraz podstawowe elementy najczęściej wykorzystywane przy produkcji gier. W ostatniej części opisano proces publikacji gotowej gry w sklepie Google Play z uwzględnieniem najistotniejszych decyzji, które musi podjąć programista.Trzeci rozdział to techniczna specyfikacja gry, która stanowi podstawę niniejszej pracy. W pierwszej części opisano mechaniki, które zostały wykorzystane. Następnie opisano najważniejsze komponenety stworzone na potrzeby projektu. Ostatnia część opisuje najważniejsze elementy gry, takie jak zapis i wczytanie stanu rozgrywki czy walkę jednostek. W ostatnim rozdziale przedstawiono plany dalszego rozwoju aplikacji. Plany te obejmują zarówno wzbogacenie zawartości samej gry jak i wydanie produkcji na innych systemach operacyjnych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Węgrzyn, Paweł - 100441 | pl |
dc.contributor.author | Kraj, Mariusz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WFAIS | pl |
dc.contributor.reviewer | Węgrzyn, Paweł - 100441 | pl |
dc.contributor.reviewer | Palacz, Wojciech - 102423 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T05:40:17Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T05:40:17Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-30 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-91983-64628 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200161 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Unity, Mono, C#, Android | pl |
dc.subject.pl | Unity, Mono, C#, Android | pl |
dc.title | Zastosowanie silnika Unity® do tworzenia gier na platformę Android | pl |
dc.title.alternative | Application Unity® engine to create games for Android platform | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |