Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ilustracja w książkach dla dzieci i jej rola w rozwoju poznawczym odbiorców
llustration in children's books and its role in cognitive development of children
ilustracja, rozwój, książka, dziecko
illustration, development, book, child
Praca traktuje o ilustracji w książkach dla dzieci. Zostały w niej opisane podstawowe systemy klasyfikacji ilustracji oraz pełnione przez nią funkcje. W kontekście rozwoju człowieka, omówiony został wpływ przedstawień graficznych zawartych w książkach, na rozwój intelektualny i emocjonalny a także wzbogacanie przeżyć dziecka. W pracy wyznaczone zostały kryteria jakie musi spełniać książka by stać się wartościowym materiałem edukacyjnym. Próbą podsumowania zanalizowane zostały wybrane publikacje zawierające ilustracje o wyjątkowych walorach artystycznych.
The work treats about illustration in children’s books. It describes the basic qualifications systems of the illustration and their functions. Author discusse the influence of graphical representations included in books on intellectual and emotional development of children, as well as content that enriches child’s experience. In this work I determined criteria that book must fulfilled to become a valuable educational material.
| dc.abstract.en | The work treats about illustration in children’s books. It describes the basic qualifications systems of the illustration and their functions. Author discusse the influence of graphical representations included in books on intellectual and emotional development of children, as well as content that enriches child’s experience. In this work I determined criteria that book must fulfilled to become a valuable educational material. | pl |
| dc.abstract.pl | Praca traktuje o ilustracji w książkach dla dzieci. Zostały w niej opisane podstawowe systemy klasyfikacji ilustracji oraz pełnione przez nią funkcje. W kontekście rozwoju człowieka, omówiony został wpływ przedstawień graficznych zawartych w książkach, na rozwój intelektualny i emocjonalny a także wzbogacanie przeżyć dziecka. W pracy wyznaczone zostały kryteria jakie musi spełniać książka by stać się wartościowym materiałem edukacyjnym. Próbą podsumowania zanalizowane zostały wybrane publikacje zawierające ilustracje o wyjątkowych walorach artystycznych. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
| dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
| dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Turlejska, Barbara - 132449 | pl |
| dc.contributor.author | Kulik, Nina | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Jagielska, Dominika | pl |
| dc.contributor.reviewer | Turlejska, Barbara - 132449 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-26T12:34:03Z | |
| dc.date.available | 2020-07-26T12:34:03Z | |
| dc.date.submitted | 2015-06-24 | pl |
| dc.fieldofstudy | animacja społeczno-kulturowa | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-95564-149008 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203087 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | illustration, development, book, child | pl |
| dc.subject.pl | ilustracja, rozwój, książka, dziecko | pl |
| dc.title | Ilustracja w książkach dla dzieci i jej rola w rozwoju poznawczym odbiorców | pl |
| dc.title.alternative | llustration in children's books and its role in cognitive development of children | pl |
| dc.type | licenciate | pl |
| dspace.entity.type | Publication |