Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Charakterystyka wybranych organów i instytucji ochrony konsumentów w Polsce
Characteristics of selected authorities and institutions of consumer protection in Poland
ochrona konsumentów, konsumenci, konkurencja, organy ochrony konsumentów, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
consumer protection, consumer, consumer protection authorities, The Office for Competition and Consumer Protection
Tematem niniejszej pracy magisterskiej jest charakterystyka wybranych organów i instytucji ochrony konsumentów w Polsce. Charakterystyka ta została dokonana przede wszystkim w oparciu o ustawę z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, a także inne akty prawne zawierające regulacje z tej dziedziny.Rozdział pierwszy dotyczy ogólnych rozważań na temat ochrony konsumentów Polsce oraz w Unii Europejskiej. Zawiera on także omówienie źródeł prawa ochrony konsumentów oraz krótką charakterystykę podstawowych pojęć.W rozdziale drugim omówiono praktyki rynkowe szczególnie szkodliwe dla konsumentów. Spośród nich wyszczególniono zwłaszcza praktyki rynkowe naruszające zbiorowe interesy konsumentów oraz nieuczciwe praktyki rynkowe.Kolejne rozdziały stanowią bardziej szczegółową charakterystykę najważniejszych organów i instytucji ochrony konsumenta w Polsce, takich jak Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów, Inspekcja Handlowa oraz organizacje konsumenckie.
The subject of this master thesis is the characteristics of selected authorities and institutions of consumer protection in Poland. This characteristic was made primarily in the Light of the Law on Competition and Consumer Protection and other legal acts containing regulations in this field.First chapter relates to general reflection on consumer protection in Poland and in the European Union. It also contains a discussion of sources of consumer protection law and a brief description of basic concepts.The second chapter discusses market practices particularly harmful to consumers. It contains especially the characteristics of practices infringing consumers' collective interests and unfair commercial practices.The following chapters provide a more detailed description of the most important authorities and institutions of consumer protection in Poland, such as the President of the Office of Competition and Consumer Protection, the Regional and Municipal Consumer Ombudsmen, Trade Inspection and consumer organizations.
dc.abstract.en | The subject of this master thesis is the characteristics of selected authorities and institutions of consumer protection in Poland. This characteristic was made primarily in the Light of the Law on Competition and Consumer Protection and other legal acts containing regulations in this field.First chapter relates to general reflection on consumer protection in Poland and in the European Union. It also contains a discussion of sources of consumer protection law and a brief description of basic concepts.The second chapter discusses market practices particularly harmful to consumers. It contains especially the characteristics of practices infringing consumers' collective interests and unfair commercial practices.The following chapters provide a more detailed description of the most important authorities and institutions of consumer protection in Poland, such as the President of the Office of Competition and Consumer Protection, the Regional and Municipal Consumer Ombudsmen, Trade Inspection and consumer organizations. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem niniejszej pracy magisterskiej jest charakterystyka wybranych organów i instytucji ochrony konsumentów w Polsce. Charakterystyka ta została dokonana przede wszystkim w oparciu o ustawę z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, a także inne akty prawne zawierające regulacje z tej dziedziny.Rozdział pierwszy dotyczy ogólnych rozważań na temat ochrony konsumentów Polsce oraz w Unii Europejskiej. Zawiera on także omówienie źródeł prawa ochrony konsumentów oraz krótką charakterystykę podstawowych pojęć.W rozdziale drugim omówiono praktyki rynkowe szczególnie szkodliwe dla konsumentów. Spośród nich wyszczególniono zwłaszcza praktyki rynkowe naruszające zbiorowe interesy konsumentów oraz nieuczciwe praktyki rynkowe.Kolejne rozdziały stanowią bardziej szczegółową charakterystykę najważniejszych organów i instytucji ochrony konsumenta w Polsce, takich jak Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów, Inspekcja Handlowa oraz organizacje konsumenckie. | pl |
dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Żurawik, Artur - 200616 | pl |
dc.contributor.author | Potoczek, Klaudia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Żurawik, Artur - 200616 | pl |
dc.contributor.reviewer | Długosz, Tomasz - 127731 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T00:52:45Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T00:52:45Z | |
dc.date.submitted | 2019-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | administracja | pl |
dc.identifier.apd | diploma-133661-192888 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235944 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | consumer protection, consumer, consumer protection authorities, The Office for Competition and Consumer Protection | pl |
dc.subject.pl | ochrona konsumentów, konsumenci, konkurencja, organy ochrony konsumentów, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów | pl |
dc.title | Charakterystyka wybranych organów i instytucji ochrony konsumentów w Polsce | pl |
dc.title.alternative | Characteristics of selected authorities and institutions of consumer protection in Poland | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |