Charakterystyka wybranych organów i instytucji ochrony konsumentów w Polsce

master
dc.abstract.enThe subject of this master thesis is the characteristics of selected authorities and institutions of consumer protection in Poland. This characteristic was made primarily in the Light of the Law on Competition and Consumer Protection and other legal acts containing regulations in this field.First chapter relates to general reflection on consumer protection in Poland and in the European Union. It also contains a discussion of sources of consumer protection law and a brief description of basic concepts.The second chapter discusses market practices particularly harmful to consumers. It contains especially the characteristics of practices infringing consumers' collective interests and unfair commercial practices.The following chapters provide a more detailed description of the most important authorities and institutions of consumer protection in Poland, such as the President of the Office of Competition and Consumer Protection, the Regional and Municipal Consumer Ombudsmen, Trade Inspection and consumer organizations.pl
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy magisterskiej jest charakterystyka wybranych organów i instytucji ochrony konsumentów w Polsce. Charakterystyka ta została dokonana przede wszystkim w oparciu o ustawę z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, a także inne akty prawne zawierające regulacje z tej dziedziny.Rozdział pierwszy dotyczy ogólnych rozważań na temat ochrony konsumentów Polsce oraz w Unii Europejskiej. Zawiera on także omówienie źródeł prawa ochrony konsumentów oraz krótką charakterystykę podstawowych pojęć.W rozdziale drugim omówiono praktyki rynkowe szczególnie szkodliwe dla konsumentów. Spośród nich wyszczególniono zwłaszcza praktyki rynkowe naruszające zbiorowe interesy konsumentów oraz nieuczciwe praktyki rynkowe.Kolejne rozdziały stanowią bardziej szczegółową charakterystykę najważniejszych organów i instytucji ochrony konsumenta w Polsce, takich jak Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów, Inspekcja Handlowa oraz organizacje konsumenckie.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŻurawik, Artur - 200616 pl
dc.contributor.authorPotoczek, Klaudiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerŻurawik, Artur - 200616 pl
dc.contributor.reviewerDługosz, Tomasz - 127731 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T00:52:45Z
dc.date.available2020-07-28T00:52:45Z
dc.date.submitted2019-06-27pl
dc.fieldofstudyadministracjapl
dc.identifier.apddiploma-133661-192888pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235944
dc.languagepolpl
dc.subject.enconsumer protection, consumer, consumer protection authorities, The Office for Competition and Consumer Protectionpl
dc.subject.plochrona konsumentów, konsumenci, konkurencja, organy ochrony konsumentów, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentówpl
dc.titleCharakterystyka wybranych organów i instytucji ochrony konsumentów w Polscepl
dc.title.alternativeCharacteristics of selected authorities and institutions of consumer protection in Polandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this master thesis is the characteristics of selected authorities and institutions of consumer protection in Poland. This characteristic was made primarily in the Light of the Law on Competition and Consumer Protection and other legal acts containing regulations in this field.First chapter relates to general reflection on consumer protection in Poland and in the European Union. It also contains a discussion of sources of consumer protection law and a brief description of basic concepts.The second chapter discusses market practices particularly harmful to consumers. It contains especially the characteristics of practices infringing consumers' collective interests and unfair commercial practices.The following chapters provide a more detailed description of the most important authorities and institutions of consumer protection in Poland, such as the President of the Office of Competition and Consumer Protection, the Regional and Municipal Consumer Ombudsmen, Trade Inspection and consumer organizations.
dc.abstract.plpl
Tematem niniejszej pracy magisterskiej jest charakterystyka wybranych organów i instytucji ochrony konsumentów w Polsce. Charakterystyka ta została dokonana przede wszystkim w oparciu o ustawę z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, a także inne akty prawne zawierające regulacje z tej dziedziny.Rozdział pierwszy dotyczy ogólnych rozważań na temat ochrony konsumentów Polsce oraz w Unii Europejskiej. Zawiera on także omówienie źródeł prawa ochrony konsumentów oraz krótką charakterystykę podstawowych pojęć.W rozdziale drugim omówiono praktyki rynkowe szczególnie szkodliwe dla konsumentów. Spośród nich wyszczególniono zwłaszcza praktyki rynkowe naruszające zbiorowe interesy konsumentów oraz nieuczciwe praktyki rynkowe.Kolejne rozdziały stanowią bardziej szczegółową charakterystykę najważniejszych organów i instytucji ochrony konsumenta w Polsce, takich jak Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów, Inspekcja Handlowa oraz organizacje konsumenckie.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Żurawik, Artur - 200616
dc.contributor.authorpl
Potoczek, Klaudia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Żurawik, Artur - 200616
dc.contributor.reviewerpl
Długosz, Tomasz - 127731
dc.date.accessioned
2020-07-28T00:52:45Z
dc.date.available
2020-07-28T00:52:45Z
dc.date.submittedpl
2019-06-27
dc.fieldofstudypl
administracja
dc.identifier.apdpl
diploma-133661-192888
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235944
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
consumer protection, consumer, consumer protection authorities, The Office for Competition and Consumer Protection
dc.subject.plpl
ochrona konsumentów, konsumenci, konkurencja, organy ochrony konsumentów, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
dc.titlepl
Charakterystyka wybranych organów i instytucji ochrony konsumentów w Polsce
dc.title.alternativepl
Characteristics of selected authorities and institutions of consumer protection in Poland
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
45
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Wroclaw
5
Krakow
3
Gmina Przedbórz
2
Katowice
2
Lublin
2
Ostróda
2
Szczecin
2
Antibes
1
Berlin
1

No access

No Thumbnail Available