Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Jawne i utajone postawy pracowników w warunkach zmian organizacyjnych.
Implicit and explicit employee attitudes during organizational changes
postawy jawne – postawy pracowników – postawy utajone – zmiany – zarządzanie zmianami
change – change management – employee attitudes – explicit attitudes – implicit attitudes
Niniejsza praca zawiera studium zarządzania zmianami w świetle postaw pracowników. Opisuje postawy jako koncept, ich komponenty oraz proces powstawania, a także funkcje i ich wpływa na zachowanie ludzi. Omówiono postawy jawne i utajone z uwzględnieniem ich wpływu na zachowanie podmiotu postawy. W dalszej części pracy opisano zarządzanie zmianami i organizację sprawnie wprowadzającą zmiany. Zawarto informacje nt. kultury, strategii, struktury oraz procesów wspierających zarządzanie zmianami. Wyszczególniono rodzaje zmian i sposoby radzenia sobie ze zmianą i nią zarządzania. Trzeci rozdział to połączenie psychologii postaw z zarządzaniem zmianami. Opisuje on zachowania pracowników wobec zmian i możliwości zmiany postaw, które będą te zachowania kształtowały. W ostatnim rozdziale opisano przeprowadzone studium przypadku, w którym badano zespół SSC podlegający wielu różnorodnym zmianom w dość niedługim odcinku czasu (analizowano dwa lata). Przedstawione badania wykazują silną zależność pomiędzy pracą nad postawami pracowników, a pomyślnym przeprowadzaniem zmian w miejscu pracy.
This thesis is a study of change management considering employee attitude. It describes attitudes as a psychological concept, their components and creation process, as well as their functions and influence they have on human behavior. It explains explicit and implicit attitudes, including their influence on human behavior. Further on the thesis discusses change management and the organization successfully implementing changes. It presents information regarding the culture, strategy, structure and processes supporting swift change management. It goes on to detail the types of change and techniques for dealing with change and managing it. The third chapter connects the two topics – psychology and change management – by describing employees’ behavior towards the change and possibilities of attitude change. The last chapter consists of case study analyzing the SSC team impacted by numerous changes implemented in a relatively short amount of time (analysis describes two years of observations). Study presented here proves the relationships between work on employee attitudes and successful implementation of changes in the workplace.
dc.abstract.en | This thesis is a study of change management considering employee attitude. It describes attitudes as a psychological concept, their components and creation process, as well as their functions and influence they have on human behavior. It explains explicit and implicit attitudes, including their influence on human behavior. Further on the thesis discusses change management and the organization successfully implementing changes. It presents information regarding the culture, strategy, structure and processes supporting swift change management. It goes on to detail the types of change and techniques for dealing with change and managing it. The third chapter connects the two topics – psychology and change management – by describing employees’ behavior towards the change and possibilities of attitude change. The last chapter consists of case study analyzing the SSC team impacted by numerous changes implemented in a relatively short amount of time (analysis describes two years of observations). Study presented here proves the relationships between work on employee attitudes and successful implementation of changes in the workplace. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca zawiera studium zarządzania zmianami w świetle postaw pracowników. Opisuje postawy jako koncept, ich komponenty oraz proces powstawania, a także funkcje i ich wpływa na zachowanie ludzi. Omówiono postawy jawne i utajone z uwzględnieniem ich wpływu na zachowanie podmiotu postawy. W dalszej części pracy opisano zarządzanie zmianami i organizację sprawnie wprowadzającą zmiany. Zawarto informacje nt. kultury, strategii, struktury oraz procesów wspierających zarządzanie zmianami. Wyszczególniono rodzaje zmian i sposoby radzenia sobie ze zmianą i nią zarządzania. Trzeci rozdział to połączenie psychologii postaw z zarządzaniem zmianami. Opisuje on zachowania pracowników wobec zmian i możliwości zmiany postaw, które będą te zachowania kształtowały. W ostatnim rozdziale opisano przeprowadzone studium przypadku, w którym badano zespół SSC podlegający wielu różnorodnym zmianom w dość niedługim odcinku czasu (analizowano dwa lata). Przedstawione badania wykazują silną zależność pomiędzy pracą nad postawami pracowników, a pomyślnym przeprowadzaniem zmian w miejscu pracy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.contributor.author | Jagusztyn, Marta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.contributor.reviewer | Dyląg, Anna - 127842 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T23:04:04Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T23:04:04Z | |
dc.date.submitted | 2019-10-23 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-131633-244991 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234261 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | change – change management – employee attitudes – explicit attitudes – implicit attitudes | pl |
dc.subject.pl | postawy jawne – postawy pracowników – postawy utajone – zmiany – zarządzanie zmianami | pl |
dc.title | Jawne i utajone postawy pracowników w warunkach zmian organizacyjnych. | pl |
dc.title.alternative | Implicit and explicit employee attitudes during organizational changes | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |