Zjawisko postpolityki i mediatyzacja polityki, jako źródła przemian politycznego status quo ante

master
dc.abstract.enThe post-politics and mediatization cause changes that revolve around postmodern values. They are beginning to dominate the socio-political sphere, which is changing the way of communication within the country, and the same approach to politics, which once was regarded as a fundamental area in the context of the discussion on the functioning of society. Nowadays it can be perceived some kind of reevaluation, which boils down to the level of policy issues in the field of entertainment. This trend is created by the media, which construct a picture of reality in a manner appropriate to the needs of the market. The information created by media becomes a commodity, which aims to achieve the greatest audience. Quintessence of this formula is to bring about major areas to the level of a sphere to simplify issues such as politics, or economics.The aim of this thesis is to take a closer look at the problem of post-politics, try to identify the causes and effects of this phenomenon, as well as the characteristics of all of its manifestations. In addition to this, attention will also be focused on the specifics of the information society and media in the age of mediatization of political life.pl
dc.abstract.plProces postpolityki i mediatyzacji wywołują zmiany, które oscylują wokół postmodernistycznych wartości. Zaczynają one dominować w sferze społeczno-politycznej, przez co zmienia się sposób komunikacji wewnątrz państwa oraz samo podejście do polityki, która niegdyś uchodziła za fundamentalną dziedzinę w kontekście rozważań dotyczących funkcjonowania społeczeństwa. Teraz można zaobserwować swego rodzaju przewartościowanie, które sprowadza politykę do poziomu tematów z zakresu rozrywki. Tendencja ta jest kreowana przez środki masowego przekazu, które konstruują obraz rzeczywistości w sposób odpowiadający potrzebom rynkowym. Przekaz staje się więc towarem, który ma na celu uzyskanie jak największej rzeszy odbiorców. Wykwitem takiej formuły jest sprowadzenie dziedzin o poważnej tematyce do poziomu trywializującego zagadnienia ze sfer takich jak polityka, czy ekonomia.Celem niniejszej pracy jest bliższe przyjrzenie się problemowi postpolityki, próba określenia przyczyn i skutków tego zjawiska, a także charakterystyka wszelkich jego przejawów. Ponadto uwaga zostanie również skoncentrowana na specyfice społeczeństwa masowego i informacyjnego w dobie mediatyzacji życia politycznego.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.contributor.advisorRzegocki, Arkady - 100814 pl
dc.contributor.authorPłatek, Angelikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerŚlufińska, Monika - 132323 pl
dc.contributor.reviewerRzegocki, Arkady - 100814 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T21:21:54Z
dc.date.available2020-07-24T21:21:54Z
dc.date.submitted2013-10-21pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo politycznepl
dc.identifier.apddiploma-82999-150939pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192484
dc.languagepolpl
dc.subject.enpost-politics, mediatization, persuasion, media, political communicationpl
dc.subject.plpostpolityka, mediatyzacja, perswazja, media, komunikowanie politycznepl
dc.titleZjawisko postpolityki i mediatyzacja polityki, jako źródła przemian politycznego status quo antepl
dc.title.alternativeThe phenomenon of post-politics and mediatization of politics as sources of changes of the political status quo antepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The post-politics and mediatization cause changes that revolve around postmodern values. They are beginning to dominate the socio-political sphere, which is changing the way of communication within the country, and the same approach to politics, which once was regarded as a fundamental area in the context of the discussion on the functioning of society. Nowadays it can be perceived some kind of reevaluation, which boils down to the level of policy issues in the field of entertainment. This trend is created by the media, which construct a picture of reality in a manner appropriate to the needs of the market. The information created by media becomes a commodity, which aims to achieve the greatest audience. Quintessence of this formula is to bring about major areas to the level of a sphere to simplify issues such as politics, or economics.The aim of this thesis is to take a closer look at the problem of post-politics, try to identify the causes and effects of this phenomenon, as well as the characteristics of all of its manifestations. In addition to this, attention will also be focused on the specifics of the information society and media in the age of mediatization of political life.
dc.abstract.plpl
Proces postpolityki i mediatyzacji wywołują zmiany, które oscylują wokół postmodernistycznych wartości. Zaczynają one dominować w sferze społeczno-politycznej, przez co zmienia się sposób komunikacji wewnątrz państwa oraz samo podejście do polityki, która niegdyś uchodziła za fundamentalną dziedzinę w kontekście rozważań dotyczących funkcjonowania społeczeństwa. Teraz można zaobserwować swego rodzaju przewartościowanie, które sprowadza politykę do poziomu tematów z zakresu rozrywki. Tendencja ta jest kreowana przez środki masowego przekazu, które konstruują obraz rzeczywistości w sposób odpowiadający potrzebom rynkowym. Przekaz staje się więc towarem, który ma na celu uzyskanie jak największej rzeszy odbiorców. Wykwitem takiej formuły jest sprowadzenie dziedzin o poważnej tematyce do poziomu trywializującego zagadnienia ze sfer takich jak polityka, czy ekonomia.Celem niniejszej pracy jest bliższe przyjrzenie się problemowi postpolityki, próba określenia przyczyn i skutków tego zjawiska, a także charakterystyka wszelkich jego przejawów. Ponadto uwaga zostanie również skoncentrowana na specyfice społeczeństwa masowego i informacyjnego w dobie mediatyzacji życia politycznego.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.contributor.advisorpl
Rzegocki, Arkady - 100814
dc.contributor.authorpl
Płatek, Angelika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Ślufińska, Monika - 132323
dc.contributor.reviewerpl
Rzegocki, Arkady - 100814
dc.date.accessioned
2020-07-24T21:21:54Z
dc.date.available
2020-07-24T21:21:54Z
dc.date.submittedpl
2013-10-21
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo polityczne
dc.identifier.apdpl
diploma-82999-150939
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192484
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
post-politics, mediatization, persuasion, media, political communication
dc.subject.plpl
postpolityka, mediatyzacja, perswazja, media, komunikowanie polityczne
dc.titlepl
Zjawisko postpolityki i mediatyzacja polityki, jako źródła przemian politycznego status quo ante
dc.title.alternativepl
The phenomenon of post-politics and mediatization of politics as sources of changes of the political status quo ante
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
64
Views per month
Views per city
Warsaw
20
Krakow
8
Wroclaw
4
Lublin
3
Szypliszki
3
Dublin
2
Poznan
2
Boardman
1
Chmielow
1
Cogorno
1

No access

No Thumbnail Available