Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Motywowanie nauczycieli szkół podstawowych do pracy
Motivating primary school teachers to work.
DYREKTOR-MOTYWOWANIE-NAUCZYCIELE-PRACA-SZKOŁA
DIRECTOR-MOTIVATION-SCHOOL-TEACHERS-WORK
Tematem niniejszej pracy magisterskiej jest „Motywowanie nauczycieli szkół podstawowych do pracy”. Praca magisterska zawiera trzy hipotezy badawcze. Są to: Nauczyciele znają system awansu zawodowego, Nauczyciele znają system przyznawania dodatku motywacyjnego oraz Motywowanie finansowe jest ważniejsze od pozafinansowego. Celem pracy jest weryfikacja postawionych hipotez. Pierwszy rozdział pracy poświęcony jest istocie zarządzania. Definiuje pojęcie zarządzania oraz przedstawia poszczególne nurty w zarządzaniu. Drugi rozdział nawiązuje do zarządzania publicznego w edukacji. Opisuje szkołę jako instytucję. Jest w nim omawiany problem przywództwa edukacyjnego oraz problemy wynikające z kierowania szkołą. Trzeci rozdział traktuje o motywowaniu pracowników. Są w nim omawiane teorie motywowania oraz narzędzia motywacyjne. W trzecim rozdziale znajduje się również nawiązanie do sposobów motywowania nauczycieli. Rozdział czwarty pracy poświęcony jest opisowi badania. Przedstawia opis narzędzi i procedury badawczej a także grupę badawczą oraz opis wskaźników. W rozdziale piątym znajduje się weryfikacja hipotez pracy. Znajdują się w nim wyniki przeprowadzonego badania jakim była ankieta. Kwestionariusz ankiety został skonstruowany na podstawie hipotez. Z przeprowadzonego przez mnie badania wnioskuję, że dwie pierwsze hipotezy potwierdziły się. Nauczyciele znają system awansu zawodowego oraz system przyznawania dodatku motywacyjnego. Trzecia hipoteza uzyskała wynik niejednoznaczny. Nie można jednoznacznie stwierdzić, że motywowanie finansowe jest ważniejsze niż pozafinansowe. Do czynników skutecznie motywujących nauczycieli można zaliczyć: miesięczne wynagrodzenie (21%), sukcesy edukacyjne uczniów (20%) oraz przyjazna atmosfera w pracy (15%). Czynnikami najmniej motywującymi pedagogów były: pochwała przez przełożonego(35%), szkolenia lub doskonalenia zawodowe (58%). Rozdział szósty przedstawia ocenę pracy. Jest w nim zawarte porównanie wyników swojego badania z badaniami innych osób, następnie ocenę narzędzi procedury badawczej oraz rekomendacje.
The subject of this master thesis is "Motivating primary school teachers to work". Master's thesis contains three research hypotheses. They are: Teachers know the system of career advancement, Teachers know the system of granting the incentive payment and Financial motivation is more important than non-financial. The aim of the work is to verify the hypotheses. The first chapter of the work is devoted to the essence of management. Defines the concept of management and presents particular trends in management. The second chapter refers to public management in education. Describes the school as an institution. It discusses the problem of educational leadership and problems arising from school management. The third chapter deals with motivating employees. There are discussed theories of motivating and motivational tools. In the third chapter there is also a reference to the ways of motivating teachers. The fourth chapter is devoted to the description of the study. It presents a description of research tools and procedures as well as a research group and a description of indicators. In the fifth chapter there is verification of work hypotheses. It contains the results of the survey that was the survey. The survey questionnaire was constructed on the basis of hypotheses. From my research, I conclude that the first two hypotheses have been confirmed. Teachers know the system of career advancement and the system of granting the incentive payment. The third hypothesis obtained an ambiguous result. It can not be unambiguously stated that financial motivation is more important than non-financial motivation. The factors that effectively motivate teachers include: monthly salary (21%), educational successes of students (20%) and friendly atmosphere at work (15%). The least motivating factors for the pedagogues were: praise by the superior (35%), training or vocational training (58%). The sixth chapter presents the work evaluation. It contains a comparison of the results of your research with the research of other people, then evaluation of the research procedure tools and recommendations.
dc.abstract.en | The subject of this master thesis is "Motivating primary school teachers to work". Master's thesis contains three research hypotheses. They are: Teachers know the system of career advancement, Teachers know the system of granting the incentive payment and Financial motivation is more important than non-financial. The aim of the work is to verify the hypotheses. The first chapter of the work is devoted to the essence of management. Defines the concept of management and presents particular trends in management. The second chapter refers to public management in education. Describes the school as an institution. It discusses the problem of educational leadership and problems arising from school management. The third chapter deals with motivating employees. There are discussed theories of motivating and motivational tools. In the third chapter there is also a reference to the ways of motivating teachers. The fourth chapter is devoted to the description of the study. It presents a description of research tools and procedures as well as a research group and a description of indicators. In the fifth chapter there is verification of work hypotheses. It contains the results of the survey that was the survey. The survey questionnaire was constructed on the basis of hypotheses. From my research, I conclude that the first two hypotheses have been confirmed. Teachers know the system of career advancement and the system of granting the incentive payment. The third hypothesis obtained an ambiguous result. It can not be unambiguously stated that financial motivation is more important than non-financial motivation. The factors that effectively motivate teachers include: monthly salary (21%), educational successes of students (20%) and friendly atmosphere at work (15%). The least motivating factors for the pedagogues were: praise by the superior (35%), training or vocational training (58%). The sixth chapter presents the work evaluation. It contains a comparison of the results of your research with the research of other people, then evaluation of the research procedure tools and recommendations. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem niniejszej pracy magisterskiej jest „Motywowanie nauczycieli szkół podstawowych do pracy”. Praca magisterska zawiera trzy hipotezy badawcze. Są to: Nauczyciele znają system awansu zawodowego, Nauczyciele znają system przyznawania dodatku motywacyjnego oraz Motywowanie finansowe jest ważniejsze od pozafinansowego. Celem pracy jest weryfikacja postawionych hipotez. Pierwszy rozdział pracy poświęcony jest istocie zarządzania. Definiuje pojęcie zarządzania oraz przedstawia poszczególne nurty w zarządzaniu. Drugi rozdział nawiązuje do zarządzania publicznego w edukacji. Opisuje szkołę jako instytucję. Jest w nim omawiany problem przywództwa edukacyjnego oraz problemy wynikające z kierowania szkołą. Trzeci rozdział traktuje o motywowaniu pracowników. Są w nim omawiane teorie motywowania oraz narzędzia motywacyjne. W trzecim rozdziale znajduje się również nawiązanie do sposobów motywowania nauczycieli. Rozdział czwarty pracy poświęcony jest opisowi badania. Przedstawia opis narzędzi i procedury badawczej a także grupę badawczą oraz opis wskaźników. W rozdziale piątym znajduje się weryfikacja hipotez pracy. Znajdują się w nim wyniki przeprowadzonego badania jakim była ankieta. Kwestionariusz ankiety został skonstruowany na podstawie hipotez. Z przeprowadzonego przez mnie badania wnioskuję, że dwie pierwsze hipotezy potwierdziły się. Nauczyciele znają system awansu zawodowego oraz system przyznawania dodatku motywacyjnego. Trzecia hipoteza uzyskała wynik niejednoznaczny. Nie można jednoznacznie stwierdzić, że motywowanie finansowe jest ważniejsze niż pozafinansowe. Do czynników skutecznie motywujących nauczycieli można zaliczyć: miesięczne wynagrodzenie (21%), sukcesy edukacyjne uczniów (20%) oraz przyjazna atmosfera w pracy (15%). Czynnikami najmniej motywującymi pedagogów były: pochwała przez przełożonego(35%), szkolenia lub doskonalenia zawodowe (58%). Rozdział szósty przedstawia ocenę pracy. Jest w nim zawarte porównanie wyników swojego badania z badaniami innych osób, następnie ocenę narzędzi procedury badawczej oraz rekomendacje. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Dorczak, Roman - 127750 | pl |
dc.contributor.author | Grońska, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Dorczak, Roman - 127750 | pl |
dc.contributor.reviewer | Sasak, Janusz - 131804 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T16:16:19Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T16:16:19Z | |
dc.date.submitted | 2018-06-28 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie organizacjami publicznymi i obywatelskimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-123655-183703 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228014 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | DIRECTOR-MOTIVATION-SCHOOL-TEACHERS-WORK | pl |
dc.subject.pl | DYREKTOR-MOTYWOWANIE-NAUCZYCIELE-PRACA-SZKOŁA | pl |
dc.title | Motywowanie nauczycieli szkół podstawowych do pracy | pl |
dc.title.alternative | Motivating primary school teachers to work. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |