Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Projektowanie marek technologicznych dla pokolenia Y. W kierunku modelu strategii marketingowej
Technology brands that attract generation Y. In a direction of the marketing strategy
marki technologiczne, pokolenie Y, pokolenie X, strategia marketingowa, smartfony, tablety, aplikacje mobilne, Apple, Samsung, Play
technology, brands, Y generation, X generation, marketing strategy, smartphone, Apple, Samsung, Play, tablet, kindle, iPod, mobile apps
Wartość pracy zatytułowanej „Projektowanie marek technologicznych dla pokolenia Y. W kierunku modelu strategii marketingowej” stanowi nowatorskie spojrzenie na konsumpcję pokolenia obecnych dwudziestoparolatków w Polsce, z naciskiem na użytkowanie technologii mobilnych. Generacja Y jako obecnie najważniejszy i najciekawszy twór socjologiczny ukazana została na tle poprzedniego pokolenia, naznaczonego literą X. Zachowania konsumpcyjne reprezentantów Y przedstawiono w ścisłym powiązaniu z prężnym rozwojem technologii, przede wszystkim mobilnych, które w znacznym stopniu kształtują ich światopogląd i preferencje. Dzięki odpowiednio przeprowadzonym badaniom wyselekcjonowano trzy typy użytkowników technologii mobilnych wśród polskiego pokolenia Y, w zależności od zaangażowania w ich użytkowanie, oraz opracowano determinanty wyboru marki technologicznej i jej produktów. Aby przyjrzeć się zagadnieniu z drugiej strony przeprowadzono również analizę case study działań marketingowych wybranych marek technologicznych – Apple, Samsung i Play. Na podstawie wniosków opracowano krótki poradnik dla producenta urządzeń mobilnych, którego grupę docelową stanowią reprezentanci pokolenia Y.
The master thesis entitled “Technology brands that attract generation Y. In a direction of the marketing strategy” contains a comprehensive and innovative outlook on today’s consumption of the Polish youth that can be described as generation Y. Due to the conducted research study, an affiliation to that group is defined by two main categories – age and technological abilities. Behavioral factors of the previous generation, marked with the X letter, were introduced to the thesis as a background to present the drastic change that exists between those generations, understood in terms of life-style and consumption. Nowadays, the consumption of the Y generation’s representatives is determined by the development of modern technology. To achieve a desired result, the author of the thesis has chosen an appropriate methodology that enabled to select three types of mobile technology users, among the generation Y representatives. Furthermore, the study helped to reveal the most significant determinants of a choice given by participants. The results exposed which mobile brands are most appreciated by the generation Y in Poland and what are the reasons behind it. Also, the case study method has been conducted to complete the research problem. The author analyzed the marketing strategy of three carefully selected technological brands: Apple, Samsung and Play, to find out if the Y generation client belongs to their target group. To conclude, the author of the thesis has prepared a short guide for a mobile technology producer, who wants to communicate with the Y generation.
dc.abstract.en | The master thesis entitled “Technology brands that attract generation Y. In a direction of the marketing strategy” contains a comprehensive and innovative outlook on today’s consumption of the Polish youth that can be described as generation Y. Due to the conducted research study, an affiliation to that group is defined by two main categories – age and technological abilities. Behavioral factors of the previous generation, marked with the X letter, were introduced to the thesis as a background to present the drastic change that exists between those generations, understood in terms of life-style and consumption. Nowadays, the consumption of the Y generation’s representatives is determined by the development of modern technology. To achieve a desired result, the author of the thesis has chosen an appropriate methodology that enabled to select three types of mobile technology users, among the generation Y representatives. Furthermore, the study helped to reveal the most significant determinants of a choice given by participants. The results exposed which mobile brands are most appreciated by the generation Y in Poland and what are the reasons behind it. Also, the case study method has been conducted to complete the research problem. The author analyzed the marketing strategy of three carefully selected technological brands: Apple, Samsung and Play, to find out if the Y generation client belongs to their target group. To conclude, the author of the thesis has prepared a short guide for a mobile technology producer, who wants to communicate with the Y generation. | pl |
dc.abstract.pl | Wartość pracy zatytułowanej „Projektowanie marek technologicznych dla pokolenia Y. W kierunku modelu strategii marketingowej” stanowi nowatorskie spojrzenie na konsumpcję pokolenia obecnych dwudziestoparolatków w Polsce, z naciskiem na użytkowanie technologii mobilnych. Generacja Y jako obecnie najważniejszy i najciekawszy twór socjologiczny ukazana została na tle poprzedniego pokolenia, naznaczonego literą X. Zachowania konsumpcyjne reprezentantów Y przedstawiono w ścisłym powiązaniu z prężnym rozwojem technologii, przede wszystkim mobilnych, które w znacznym stopniu kształtują ich światopogląd i preferencje. Dzięki odpowiednio przeprowadzonym badaniom wyselekcjonowano trzy typy użytkowników technologii mobilnych wśród polskiego pokolenia Y, w zależności od zaangażowania w ich użytkowanie, oraz opracowano determinanty wyboru marki technologicznej i jej produktów. Aby przyjrzeć się zagadnieniu z drugiej strony przeprowadzono również analizę case study działań marketingowych wybranych marek technologicznych – Apple, Samsung i Play. Na podstawie wniosków opracowano krótki poradnik dla producenta urządzeń mobilnych, którego grupę docelową stanowią reprezentanci pokolenia Y. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 | pl |
dc.contributor.author | Noga, Justyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 | pl |
dc.contributor.reviewer | Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T12:20:17Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T12:20:17Z | |
dc.date.submitted | 2015-06-25 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-95366-129245 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202876 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | technology, brands, Y generation, X generation, marketing strategy, smartphone, Apple, Samsung, Play, tablet, kindle, iPod, mobile apps | pl |
dc.subject.pl | marki technologiczne, pokolenie Y, pokolenie X, strategia marketingowa, smartfony, tablety, aplikacje mobilne, Apple, Samsung, Play | pl |
dc.title | Projektowanie marek technologicznych dla pokolenia Y. W kierunku modelu strategii marketingowej | pl |
dc.title.alternative | Technology brands that attract generation Y. In a direction of the marketing strategy | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |