Projektowanie marek technologicznych dla pokolenia Y. W kierunku modelu strategii marketingowej

master
dc.abstract.enThe master thesis entitled “Technology brands that attract generation Y. In a direction of the marketing strategy” contains a comprehensive and innovative outlook on today’s consumption of the Polish youth that can be described as generation Y. Due to the conducted research study, an affiliation to that group is defined by two main categories – age and technological abilities. Behavioral factors of the previous generation, marked with the X letter, were introduced to the thesis as a background to present the drastic change that exists between those generations, understood in terms of life-style and consumption. Nowadays, the consumption of the Y generation’s representatives is determined by the development of modern technology. To achieve a desired result, the author of the thesis has chosen an appropriate methodology that enabled to select three types of mobile technology users, among the generation Y representatives. Furthermore, the study helped to reveal the most significant determinants of a choice given by participants. The results exposed which mobile brands are most appreciated by the generation Y in Poland and what are the reasons behind it. Also, the case study method has been conducted to complete the research problem. The author analyzed the marketing strategy of three carefully selected technological brands: Apple, Samsung and Play, to find out if the Y generation client belongs to their target group. To conclude, the author of the thesis has prepared a short guide for a mobile technology producer, who wants to communicate with the Y generation.pl
dc.abstract.plWartość pracy zatytułowanej „Projektowanie marek technologicznych dla pokolenia Y. W kierunku modelu strategii marketingowej” stanowi nowatorskie spojrzenie na konsumpcję pokolenia obecnych dwudziestoparolatków w Polsce, z naciskiem na użytkowanie technologii mobilnych. Generacja Y jako obecnie najważniejszy i najciekawszy twór socjologiczny ukazana została na tle poprzedniego pokolenia, naznaczonego literą X. Zachowania konsumpcyjne reprezentantów Y przedstawiono w ścisłym powiązaniu z prężnym rozwojem technologii, przede wszystkim mobilnych, które w znacznym stopniu kształtują ich światopogląd i preferencje. Dzięki odpowiednio przeprowadzonym badaniom wyselekcjonowano trzy typy użytkowników technologii mobilnych wśród polskiego pokolenia Y, w zależności od zaangażowania w ich użytkowanie, oraz opracowano determinanty wyboru marki technologicznej i jej produktów. Aby przyjrzeć się zagadnieniu z drugiej strony przeprowadzono również analizę case study działań marketingowych wybranych marek technologicznych – Apple, Samsung i Play. Na podstawie wniosków opracowano krótki poradnik dla producenta urządzeń mobilnych, którego grupę docelową stanowią reprezentanci pokolenia Y.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorLisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 pl
dc.contributor.authorNoga, Justynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerLisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 pl
dc.contributor.reviewerŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T12:20:17Z
dc.date.available2020-07-26T12:20:17Z
dc.date.submitted2015-06-25pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-95366-129245pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202876
dc.languagepolpl
dc.subject.entechnology, brands, Y generation, X generation, marketing strategy, smartphone, Apple, Samsung, Play, tablet, kindle, iPod, mobile appspl
dc.subject.plmarki technologiczne, pokolenie Y, pokolenie X, strategia marketingowa, smartfony, tablety, aplikacje mobilne, Apple, Samsung, Playpl
dc.titleProjektowanie marek technologicznych dla pokolenia Y. W kierunku modelu strategii marketingowejpl
dc.title.alternativeTechnology brands that attract generation Y. In a direction of the marketing strategypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The master thesis entitled “Technology brands that attract generation Y. In a direction of the marketing strategy” contains a comprehensive and innovative outlook on today’s consumption of the Polish youth that can be described as generation Y. Due to the conducted research study, an affiliation to that group is defined by two main categories – age and technological abilities. Behavioral factors of the previous generation, marked with the X letter, were introduced to the thesis as a background to present the drastic change that exists between those generations, understood in terms of life-style and consumption. Nowadays, the consumption of the Y generation’s representatives is determined by the development of modern technology. To achieve a desired result, the author of the thesis has chosen an appropriate methodology that enabled to select three types of mobile technology users, among the generation Y representatives. Furthermore, the study helped to reveal the most significant determinants of a choice given by participants. The results exposed which mobile brands are most appreciated by the generation Y in Poland and what are the reasons behind it. Also, the case study method has been conducted to complete the research problem. The author analyzed the marketing strategy of three carefully selected technological brands: Apple, Samsung and Play, to find out if the Y generation client belongs to their target group. To conclude, the author of the thesis has prepared a short guide for a mobile technology producer, who wants to communicate with the Y generation.
dc.abstract.plpl
Wartość pracy zatytułowanej „Projektowanie marek technologicznych dla pokolenia Y. W kierunku modelu strategii marketingowej” stanowi nowatorskie spojrzenie na konsumpcję pokolenia obecnych dwudziestoparolatków w Polsce, z naciskiem na użytkowanie technologii mobilnych. Generacja Y jako obecnie najważniejszy i najciekawszy twór socjologiczny ukazana została na tle poprzedniego pokolenia, naznaczonego literą X. Zachowania konsumpcyjne reprezentantów Y przedstawiono w ścisłym powiązaniu z prężnym rozwojem technologii, przede wszystkim mobilnych, które w znacznym stopniu kształtują ich światopogląd i preferencje. Dzięki odpowiednio przeprowadzonym badaniom wyselekcjonowano trzy typy użytkowników technologii mobilnych wśród polskiego pokolenia Y, w zależności od zaangażowania w ich użytkowanie, oraz opracowano determinanty wyboru marki technologicznej i jej produktów. Aby przyjrzeć się zagadnieniu z drugiej strony przeprowadzono również analizę case study działań marketingowych wybranych marek technologicznych – Apple, Samsung i Play. Na podstawie wniosków opracowano krótki poradnik dla producenta urządzeń mobilnych, którego grupę docelową stanowią reprezentanci pokolenia Y.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991
dc.contributor.authorpl
Noga, Justyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991
dc.contributor.reviewerpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.date.accessioned
2020-07-26T12:20:17Z
dc.date.available
2020-07-26T12:20:17Z
dc.date.submittedpl
2015-06-25
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-95366-129245
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202876
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
technology, brands, Y generation, X generation, marketing strategy, smartphone, Apple, Samsung, Play, tablet, kindle, iPod, mobile apps
dc.subject.plpl
marki technologiczne, pokolenie Y, pokolenie X, strategia marketingowa, smartfony, tablety, aplikacje mobilne, Apple, Samsung, Play
dc.titlepl
Projektowanie marek technologicznych dla pokolenia Y. W kierunku modelu strategii marketingowej
dc.title.alternativepl
Technology brands that attract generation Y. In a direction of the marketing strategy
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
34
Views per month
Views per city
Korytnica
7
Borki Rozowskie
3
Poznan
3
Dublin
2
Sofia
2
Wroclaw
2
Boardman
1
Bydgoszcz
1
Gdynia
1
Kalisz
1

No access

No Thumbnail Available