Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Cyfrowa migracja z druku na Instagram. Transformacja wizualnych mediów modowych
Digital migration from print to Instagram. The transformation of visual fashion media
Media modowe, mediatyzacja, Instagram
Fashion media, mediatisation, Instagram
Niniejsza praca bada transformację wizualnych mediów modowych, od druku do platform cyfrowych i ujawnia, w jaki sposób ta transformacja wpłynęła na postrzeganie bieżących treści modowych na Instagramie, jako głównej platformie cyfrowej treści modowych. Instagram odgrywa istotną rolę w kształtowaniu publiczne-go odbioru złożonych treści, takich jak moda. Celem mojego badania było zrozumienie aktualnych trendów w komunikacji z obserwującymi i zrozumienie, w jaki sposób te reprezentacje wpływają na wyobrażenia ludzi o modzie. Z ustaleń wynika, że istnieje różnica między konsumentami mody a ludźmi, pracującymi w branży modowej odnośnie do znaczenia i atrakcyjności treści. Konsumenci mody wykazali wyższe zaangażowanie i entuzjazm wobec współczesnych trendów komunikacji, takich jak treści rozszerzonej rzeczywistości (AR) oraz inne współczesne narzędzia przyciągania uwagi postrzegając je jako źródło fascynacji i interesujący dodatek do swojego konsumowania mody. Z kolei profesjonaliści mają tendencję do postrzegania tego rodzaju treści przede wszystkim jako narzędzia marketingowego, preferując tradycyjne formaty treści modowych, takie jak zdjęcia czy wideo. Ta różnica w percepcji podkreśla zróżnicowane poziomy zaangażowania oraz odmienne cele przypisane treściom. Ta praca wnosi wartościowy wkład w badania nad demokratyzacją dyskursu w mediach modowych i ich wpływem na społeczeństwo, otwierając nowe perspektywy na zrozumienie, jak media modowe ewoluują i wpływają na naszą codzienność.
This bachelor’s thesis examines the transformation of visual fashion media, from print to digital plat-forms, and reveals how this transformation has influenced the perception of current fashion content on Instagram as the main platform for digital fashion content. Instagram plays a significant role in shaping public perception of complex content such as fashion. The goal of this study was to understand current trends in communication with followers and how these representations influence people’s perceptions of fashion. The findings show that there is a difference between fashion consumers and people working in the fashion industry regarding the rele-vance and appeal of content. Fashion consumers showed higher engagement and enthusiasm for modern com-munication trends, such as augmented reality (AR) content and other contemporary attention-getting tools, seeing them as a source of fascination and an interesting addition to their content consumption. Professionals, on the other hand, tend to view this type of content primarily as a marketing tool, preferring traditional fashion content formats such as photos and video. This difference in perception underscores the varying levels of en-gagement and the different goals assigned to the content. This work makes a valuable contribution to the study of the democratisation of fashion media discourse and its impact on society, opening new perspectives on un-derstanding how fashion media evolve and influence our daily lives.
dc.abstract.en | This bachelor’s thesis examines the transformation of visual fashion media, from print to digital plat-forms, and reveals how this transformation has influenced the perception of current fashion content on Instagram as the main platform for digital fashion content. Instagram plays a significant role in shaping public perception of complex content such as fashion. The goal of this study was to understand current trends in communication with followers and how these representations influence people’s perceptions of fashion. The findings show that there is a difference between fashion consumers and people working in the fashion industry regarding the rele-vance and appeal of content. Fashion consumers showed higher engagement and enthusiasm for modern com-munication trends, such as augmented reality (AR) content and other contemporary attention-getting tools, seeing them as a source of fascination and an interesting addition to their content consumption. Professionals, on the other hand, tend to view this type of content primarily as a marketing tool, preferring traditional fashion content formats such as photos and video. This difference in perception underscores the varying levels of en-gagement and the different goals assigned to the content. This work makes a valuable contribution to the study of the democratisation of fashion media discourse and its impact on society, opening new perspectives on un-derstanding how fashion media evolve and influence our daily lives. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca bada transformację wizualnych mediów modowych, od druku do platform cyfrowych i ujawnia, w jaki sposób ta transformacja wpłynęła na postrzeganie bieżących treści modowych na Instagramie, jako głównej platformie cyfrowej treści modowych. Instagram odgrywa istotną rolę w kształtowaniu publiczne-go odbioru złożonych treści, takich jak moda. Celem mojego badania było zrozumienie aktualnych trendów w komunikacji z obserwującymi i zrozumienie, w jaki sposób te reprezentacje wpływają na wyobrażenia ludzi o modzie. Z ustaleń wynika, że istnieje różnica między konsumentami mody a ludźmi, pracującymi w branży modowej odnośnie do znaczenia i atrakcyjności treści. Konsumenci mody wykazali wyższe zaangażowanie i entuzjazm wobec współczesnych trendów komunikacji, takich jak treści rozszerzonej rzeczywistości (AR) oraz inne współczesne narzędzia przyciągania uwagi postrzegając je jako źródło fascynacji i interesujący dodatek do swojego konsumowania mody. Z kolei profesjonaliści mają tendencję do postrzegania tego rodzaju treści przede wszystkim jako narzędzia marketingowego, preferując tradycyjne formaty treści modowych, takie jak zdjęcia czy wideo. Ta różnica w percepcji podkreśla zróżnicowane poziomy zaangażowania oraz odmienne cele przypisane treściom. Ta praca wnosi wartościowy wkład w badania nad demokratyzacją dyskursu w mediach modowych i ich wpływem na społeczeństwo, otwierając nowe perspektywy na zrozumienie, jak media modowe ewoluują i wpływają na naszą codzienność. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Płaneta, Paweł - 131448 | pl |
dc.contributor.author | Protasova, Kateryna - USOS325345 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Płaneta, Paweł - 131448 | pl |
dc.contributor.reviewer | Całek, Agnieszka - 110857 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-09T23:15:32Z | |
dc.date.available | 2024-07-09T23:15:32Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-09 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-174479-325345 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374563 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Fashion media, mediatisation, Instagram | pl |
dc.subject.pl | Media modowe, mediatyzacja, Instagram | pl |
dc.title | Cyfrowa migracja z druku na Instagram. Transformacja wizualnych mediów modowych | pl |
dc.title.alternative | Digital migration from print to Instagram. The transformation of visual fashion media | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |