Cyfrowa migracja z druku na Instagram. Transformacja wizualnych mediów modowych

licenciate
dc.abstract.enThis bachelor’s thesis examines the transformation of visual fashion media, from print to digital plat-forms, and reveals how this transformation has influenced the perception of current fashion content on Instagram as the main platform for digital fashion content. Instagram plays a significant role in shaping public perception of complex content such as fashion. The goal of this study was to understand current trends in communication with followers and how these representations influence people’s perceptions of fashion. The findings show that there is a difference between fashion consumers and people working in the fashion industry regarding the rele-vance and appeal of content. Fashion consumers showed higher engagement and enthusiasm for modern com-munication trends, such as augmented reality (AR) content and other contemporary attention-getting tools, seeing them as a source of fascination and an interesting addition to their content consumption. Professionals, on the other hand, tend to view this type of content primarily as a marketing tool, preferring traditional fashion content formats such as photos and video. This difference in perception underscores the varying levels of en-gagement and the different goals assigned to the content. This work makes a valuable contribution to the study of the democratisation of fashion media discourse and its impact on society, opening new perspectives on un-derstanding how fashion media evolve and influence our daily lives.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca bada transformację wizualnych mediów modowych, od druku do platform cyfrowych i ujawnia, w jaki sposób ta transformacja wpłynęła na postrzeganie bieżących treści modowych na Instagramie, jako głównej platformie cyfrowej treści modowych. Instagram odgrywa istotną rolę w kształtowaniu publiczne-go odbioru złożonych treści, takich jak moda. Celem mojego badania było zrozumienie aktualnych trendów w komunikacji z obserwującymi i zrozumienie, w jaki sposób te reprezentacje wpływają na wyobrażenia ludzi o modzie. Z ustaleń wynika, że istnieje różnica między konsumentami mody a ludźmi, pracującymi w branży modowej odnośnie do znaczenia i atrakcyjności treści. Konsumenci mody wykazali wyższe zaangażowanie i entuzjazm wobec współczesnych trendów komunikacji, takich jak treści rozszerzonej rzeczywistości (AR) oraz inne współczesne narzędzia przyciągania uwagi postrzegając je jako źródło fascynacji i interesujący dodatek do swojego konsumowania mody. Z kolei profesjonaliści mają tendencję do postrzegania tego rodzaju treści przede wszystkim jako narzędzia marketingowego, preferując tradycyjne formaty treści modowych, takie jak zdjęcia czy wideo. Ta różnica w percepcji podkreśla zróżnicowane poziomy zaangażowania oraz odmienne cele przypisane treściom. Ta praca wnosi wartościowy wkład w badania nad demokratyzacją dyskursu w mediach modowych i ich wpływem na społeczeństwo, otwierając nowe perspektywy na zrozumienie, jak media modowe ewoluują i wpływają na naszą codzienność.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPłaneta, Paweł - 131448 pl
dc.contributor.authorProtasova, Kateryna - USOS325345 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPłaneta, Paweł - 131448 pl
dc.contributor.reviewerCałek, Agnieszka - 110857 pl
dc.date.accessioned2024-07-09T23:15:32Z
dc.date.available2024-07-09T23:15:32Z
dc.date.submitted2024-07-09pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-174479-325345pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374563
dc.languagepolpl
dc.subject.enFashion media, mediatisation, Instagrampl
dc.subject.plMedia modowe, mediatyzacja, Instagrampl
dc.titleCyfrowa migracja z druku na Instagram. Transformacja wizualnych mediów modowychpl
dc.title.alternativeDigital migration from print to Instagram. The transformation of visual fashion mediapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This bachelor’s thesis examines the transformation of visual fashion media, from print to digital plat-forms, and reveals how this transformation has influenced the perception of current fashion content on Instagram as the main platform for digital fashion content. Instagram plays a significant role in shaping public perception of complex content such as fashion. The goal of this study was to understand current trends in communication with followers and how these representations influence people’s perceptions of fashion. The findings show that there is a difference between fashion consumers and people working in the fashion industry regarding the rele-vance and appeal of content. Fashion consumers showed higher engagement and enthusiasm for modern com-munication trends, such as augmented reality (AR) content and other contemporary attention-getting tools, seeing them as a source of fascination and an interesting addition to their content consumption. Professionals, on the other hand, tend to view this type of content primarily as a marketing tool, preferring traditional fashion content formats such as photos and video. This difference in perception underscores the varying levels of en-gagement and the different goals assigned to the content. This work makes a valuable contribution to the study of the democratisation of fashion media discourse and its impact on society, opening new perspectives on un-derstanding how fashion media evolve and influence our daily lives.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca bada transformację wizualnych mediów modowych, od druku do platform cyfrowych i ujawnia, w jaki sposób ta transformacja wpłynęła na postrzeganie bieżących treści modowych na Instagramie, jako głównej platformie cyfrowej treści modowych. Instagram odgrywa istotną rolę w kształtowaniu publiczne-go odbioru złożonych treści, takich jak moda. Celem mojego badania było zrozumienie aktualnych trendów w komunikacji z obserwującymi i zrozumienie, w jaki sposób te reprezentacje wpływają na wyobrażenia ludzi o modzie. Z ustaleń wynika, że istnieje różnica między konsumentami mody a ludźmi, pracującymi w branży modowej odnośnie do znaczenia i atrakcyjności treści. Konsumenci mody wykazali wyższe zaangażowanie i entuzjazm wobec współczesnych trendów komunikacji, takich jak treści rozszerzonej rzeczywistości (AR) oraz inne współczesne narzędzia przyciągania uwagi postrzegając je jako źródło fascynacji i interesujący dodatek do swojego konsumowania mody. Z kolei profesjonaliści mają tendencję do postrzegania tego rodzaju treści przede wszystkim jako narzędzia marketingowego, preferując tradycyjne formaty treści modowych, takie jak zdjęcia czy wideo. Ta różnica w percepcji podkreśla zróżnicowane poziomy zaangażowania oraz odmienne cele przypisane treściom. Ta praca wnosi wartościowy wkład w badania nad demokratyzacją dyskursu w mediach modowych i ich wpływem na społeczeństwo, otwierając nowe perspektywy na zrozumienie, jak media modowe ewoluują i wpływają na naszą codzienność.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Płaneta, Paweł - 131448
dc.contributor.authorpl
Protasova, Kateryna - USOS325345
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Płaneta, Paweł - 131448
dc.contributor.reviewerpl
Całek, Agnieszka - 110857
dc.date.accessioned
2024-07-09T23:15:32Z
dc.date.available
2024-07-09T23:15:32Z
dc.date.submittedpl
2024-07-09
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-174479-325345
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374563
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Fashion media, mediatisation, Instagram
dc.subject.plpl
Media modowe, mediatyzacja, Instagram
dc.titlepl
Cyfrowa migracja z druku na Instagram. Transformacja wizualnych mediów modowych
dc.title.alternativepl
Digital migration from print to Instagram. The transformation of visual fashion media
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
10
Views per month
Views per city
Gdansk
1
Józefów
1
Krakow
1
Marki
1
Myślenice
1
Opole
1
Poznan
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available