Wizerunek marki Mercedes-Benz, jako narzędzie trwałego oddziaływania rynkowego

master
dc.abstract.enThe aim of the master's thesis is to analyse the brand image as a tool for influencing the market permanently. Building a positive image of a company which will be perceived as unique and original is nowadays a challenge for an enterprise which wants to increase its share in the automotive market. The first two chapters provide a theoretical basis. They contain basic definitions and issues related to the brand and its image. The third and fourth chapters are about the characteristics of the Mercedes-Benz brand. The information which is contained in these chapters, presents the brand’s image, its products and promotional tools used by the company. The company, by influencing the market, has achieved a lasting competitive advantage.pl
dc.abstract.plCelem pracy magisterskiej jest analiza wizerunku marki, jako narzędzia trwałego oddziaływania rynkowego. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy, który będzie postrzegany jako unikatowy i oryginalny, jest dziś wyzwaniem dla przedsiębiorstwa, które chce zwiększać swoje udziały w rynku motoryzacyjnym. Pierwsze dwa rozdziały są bazą teoretyczną zawierającą podstawowe definicje i zagadnienia związane z marką oraz jej wizerunkiem. Rozdział trzeci i czwarty dotyczy charakterystyki marki Mercedes-Benz. Zawarte w nich informacje przedstawiają wizerunek marki, jej produkty oraz narzędzia promocyjne, jakimi posługuje się firma, która oddziałując na rynek, osiągnęła trwałą przewagę konkurencyjną.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.authorKłudka, Piotrpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Martapl
dc.date.accessioned2020-07-27T20:58:49Z
dc.date.available2020-07-27T20:58:49Z
dc.date.submitted2018-10-23pl
dc.fieldofstudyekonomia menedżerskapl
dc.identifier.apddiploma-128589-179082pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232339
dc.languagepolpl
dc.subject.enMercedes-Benz – brand – quality – image – competitivenesspl
dc.subject.plMercedes-Benz – marka – jakość – wizerunek – konkurencyjnośćpl
dc.titleWizerunek marki Mercedes-Benz, jako narzędzie trwałego oddziaływania rynkowegopl
dc.title.alternativeThe brand image of Mercedes-Benz as a tool for influencing the market permanentlypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the master's thesis is to analyse the brand image as a tool for influencing the market permanently. Building a positive image of a company which will be perceived as unique and original is nowadays a challenge for an enterprise which wants to increase its share in the automotive market. The first two chapters provide a theoretical basis. They contain basic definitions and issues related to the brand and its image. The third and fourth chapters are about the characteristics of the Mercedes-Benz brand. The information which is contained in these chapters, presents the brand’s image, its products and promotional tools used by the company. The company, by influencing the market, has achieved a lasting competitive advantage.
dc.abstract.plpl
Celem pracy magisterskiej jest analiza wizerunku marki, jako narzędzia trwałego oddziaływania rynkowego. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy, który będzie postrzegany jako unikatowy i oryginalny, jest dziś wyzwaniem dla przedsiębiorstwa, które chce zwiększać swoje udziały w rynku motoryzacyjnym. Pierwsze dwa rozdziały są bazą teoretyczną zawierającą podstawowe definicje i zagadnienia związane z marką oraz jej wizerunkiem. Rozdział trzeci i czwarty dotyczy charakterystyki marki Mercedes-Benz. Zawarte w nich informacje przedstawiają wizerunek marki, jej produkty oraz narzędzia promocyjne, jakimi posługuje się firma, która oddziałując na rynek, osiągnęła trwałą przewagę konkurencyjną.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.authorpl
Kłudka, Piotr
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Marta
dc.date.accessioned
2020-07-27T20:58:49Z
dc.date.available
2020-07-27T20:58:49Z
dc.date.submittedpl
2018-10-23
dc.fieldofstudypl
ekonomia menedżerska
dc.identifier.apdpl
diploma-128589-179082
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232339
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Mercedes-Benz – brand – quality – image – competitiveness
dc.subject.plpl
Mercedes-Benz – marka – jakość – wizerunek – konkurencyjność
dc.titlepl
Wizerunek marki Mercedes-Benz, jako narzędzie trwałego oddziaływania rynkowego
dc.title.alternativepl
The brand image of Mercedes-Benz as a tool for influencing the market permanently
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available