Wymowa uczniów na tle współczesnej normy ortofonicznej

master
dc.abstract.enMain problems moved it: work wokalizm, konsonantyzm, prozodia. Investigative material it 10 hours of recording of student (pupil) pronunciation near. Pronunciation of pupil of (disciple of) primary school is compared with (from) modern correct pronunciation. Additional, it discuss in work przejęzyczenia, pauses and interrupts.Analysis shows, that pupils (disciples) use ordinary pronunciation.pl
dc.abstract.otherPraca jest analizą około 10 godzin wymowy uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 5 im. T. Kościuszki w Tarnowie. Główne zagadnienia: wokalizm, konsonantyzm, prozodia. Dodatkowo omówiono prozodię oraz przerwania i pauzy.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.contributor.advisorDunaj, Bogusław - 127823 pl
dc.contributor.authorMachala, Justynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerSikora, Kazimierz - 131862 pl
dc.contributor.reviewerDunaj, Bogusław - 127823 pl
dc.date.accessioned2020-07-14T21:40:53Z
dc.date.available2020-07-14T21:40:53Z
dc.date.submitted2011-06-28pl
dc.fieldofstudynauczycielskapl
dc.identifier.apddiploma-57274-119261pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/171666
dc.subject.enStudent (pupil) pronunciation\nKonsonantyzm\nWokalizm\nProzodiapl
dc.subject.otherwymowa uczniowska, konsonantymz, wokalizm, prozodiapl
dc.titleWymowa uczniów na tle współczesnej normy ortofonicznejpl
dc.title.alternativePronuncation os students on the background of contemporary ortofonic standardspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Main problems moved it: work wokalizm, konsonantyzm, prozodia. Investigative material it 10 hours of recording of student (pupil) pronunciation near. Pronunciation of pupil of (disciple of) primary school is compared with (from) modern correct pronunciation. Additional, it discuss in work przejęzyczenia, pauses and interrupts.Analysis shows, that pupils (disciples) use ordinary pronunciation.
dc.abstract.otherpl
Praca jest analizą około 10 godzin wymowy uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 5 im. T. Kościuszki w Tarnowie. Główne zagadnienia: wokalizm, konsonantyzm, prozodia. Dodatkowo omówiono prozodię oraz przerwania i pauzy.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.contributor.advisorpl
Dunaj, Bogusław - 127823
dc.contributor.authorpl
Machala, Justyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Sikora, Kazimierz - 131862
dc.contributor.reviewerpl
Dunaj, Bogusław - 127823
dc.date.accessioned
2020-07-14T21:40:53Z
dc.date.available
2020-07-14T21:40:53Z
dc.date.submittedpl
2011-06-28
dc.fieldofstudypl
nauczycielska
dc.identifier.apdpl
diploma-57274-119261
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/171666
dc.subject.enpl
Student (pupil) pronunciation\nKonsonantyzm\nWokalizm\nProzodia
dc.subject.otherpl
wymowa uczniowska, konsonantymz, wokalizm, prozodia
dc.titlepl
Wymowa uczniów na tle współczesnej normy ortofonicznej
dc.title.alternativepl
Pronuncation os students on the background of contemporary ortofonic standards
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available