Założone i rzeczywiste funkcje edukacji

master
dc.abstract.enMałgorzata Jedynak (2015)Założone i rzeczywiste funkcje edukacjiPraca magisterska pod kierunkiem dr hab. Anny SajdakKraków: Uniwersytet Jagielloński,Wydział Filozoficzny,Instytut Pedagogiki135 s., 52 poz. bibl., 43 tabele, 25 wykresów, 1 aneksAbstractSchool has been entrusted to fulfill the essential functions and tasks. As well as the entire organization. The subject of research of this study is to find as much information on how to fulfill the assumed functions and tasks of the school. The aim of this study was to find answers to the questions: How is filled reconstructive function by the school? How does the school fills an adaptive function? And how emancipatory? How they are performed by school tasks entrusted to it? In the studies I used diagnostic survey method by which checked how the views of teachers are filled with three complex functions and tasks of the school. I took the test technique which is a survey and interview. Research tool that helped me to study was a questionnaire survey and interview questionnaire. The research I conducted in primary schools in urban and rural areas. The research shows that the school improperly fulfills its functions. The school is not prepared to perform those functions, trying to obey them in a clumsy way, but its tasks the school aims to fill if possible. Most of the tasks assigned falls on the teachers in the school. Teachers often do not know what are these features? What do they mean? Why do they have to serve.pl
dc.abstract.plMałgorzata Jedynak (2015)Założone i rzeczywiste funkcje edukacjiPraca magisterska pod kierunkiem dr hab. Anny SajdakKraków: Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny,Instytut Pedagogiki 135 s., 52 poz. bibl., 43 tabele, 25 wykresów, 1 aneksAbstraktSzkole zostały powierzone do spełnienia istotne funkcje oraz zadania. , jak i całej organizacji. Przedmiotem badań niniejszego opracowania jest znalezienie jak najwięcej informacji na temat sposobu wypełniania założonych funkcji oraz zadań szkoły. Celem pracy było znalezienie odpowiedzi na pytania: W jaki sposób wypełniana jest funkcja rekonstrukcyjna przez szkołę? W jaki sposób szkoła wypełnia funkcję adaptacyjną? A w jaki sposób emancypacyjną? W jaki sposób realizowane są przez szkołę powierzone jej zadania? W badaniach wykorzystałam metodę sondażu diagnostycznego, dzięki któremu sprawdziłam jak w opinii nauczycieli wypełniane są trzy złożone funkcje oraz zadania szkoły. Skorzystałam z techniki badań jaką jest ankieta i wywiad. Narzędziem badawczym, które posłużyło mi do badań był kwestionariusz ankiety i kwestionariusz wywiadu. Badania przeprowadziłam w szkołach podstawowych miejskich oraz wiejskich. Z badań wynika, że szkoła nieprawidłowo wypełnia powierzone jej funkcje. Szkoła nie jest przygotowana do pełnienia tych funkcji, stara się je wypełniać w nieudolny sposób, natomiast powierzone jej zadania szkoła stara się wypełniać w miarę swoich możliwości. Większość powierzonych zadań spada na nauczycieli w szkole. Nauczyciele często nie wiedzą co to są za funkcje? O co w nich chodzi? Czemu mają służyć.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.contributor.authorJedynak, Małgorzatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerKościelniak, Marek - 129216 pl
dc.contributor.reviewerSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T12:48:03Z
dc.date.available2020-07-26T12:48:03Z
dc.date.submitted2015-06-22pl
dc.fieldofstudypedagogika wczesnoszkolnapl
dc.identifier.apddiploma-95791-183017pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203308
dc.languagepolpl
dc.subject.enFUNCTIONS OF EDUCATION - ADAPTACION - RECONSTRUCTION - EMANCIPATION - SCHOOL – EDUCATION - EDUCATION TASK - CARE - PREVENTIONpl
dc.subject.plFUNKCJE EDUKACJI – ADAPTACJA - REKONSTRUKCJA – EMANCYPACJA - ZADANIA –SZKOŁA– KSZTAŁCENIE– WYCHOWANIE – OPIEKA – PROFILAKTYKApl
dc.titleZałożone i rzeczywiste funkcje edukacjipl
dc.title.alternativeFounded and real functions of educationpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Małgorzata Jedynak (2015)Założone i rzeczywiste funkcje edukacjiPraca magisterska pod kierunkiem dr hab. Anny SajdakKraków: Uniwersytet Jagielloński,Wydział Filozoficzny,Instytut Pedagogiki135 s., 52 poz. bibl., 43 tabele, 25 wykresów, 1 aneksAbstractSchool has been entrusted to fulfill the essential functions and tasks. As well as the entire organization. The subject of research of this study is to find as much information on how to fulfill the assumed functions and tasks of the school. The aim of this study was to find answers to the questions: How is filled reconstructive function by the school? How does the school fills an adaptive function? And how emancipatory? How they are performed by school tasks entrusted to it? In the studies I used diagnostic survey method by which checked how the views of teachers are filled with three complex functions and tasks of the school. I took the test technique which is a survey and interview. Research tool that helped me to study was a questionnaire survey and interview questionnaire. The research I conducted in primary schools in urban and rural areas. The research shows that the school improperly fulfills its functions. The school is not prepared to perform those functions, trying to obey them in a clumsy way, but its tasks the school aims to fill if possible. Most of the tasks assigned falls on the teachers in the school. Teachers often do not know what are these features? What do they mean? Why do they have to serve.
dc.abstract.plpl
Małgorzata Jedynak (2015)Założone i rzeczywiste funkcje edukacjiPraca magisterska pod kierunkiem dr hab. Anny SajdakKraków: Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny,Instytut Pedagogiki 135 s., 52 poz. bibl., 43 tabele, 25 wykresów, 1 aneksAbstraktSzkole zostały powierzone do spełnienia istotne funkcje oraz zadania. , jak i całej organizacji. Przedmiotem badań niniejszego opracowania jest znalezienie jak najwięcej informacji na temat sposobu wypełniania założonych funkcji oraz zadań szkoły. Celem pracy było znalezienie odpowiedzi na pytania: W jaki sposób wypełniana jest funkcja rekonstrukcyjna przez szkołę? W jaki sposób szkoła wypełnia funkcję adaptacyjną? A w jaki sposób emancypacyjną? W jaki sposób realizowane są przez szkołę powierzone jej zadania? W badaniach wykorzystałam metodę sondażu diagnostycznego, dzięki któremu sprawdziłam jak w opinii nauczycieli wypełniane są trzy złożone funkcje oraz zadania szkoły. Skorzystałam z techniki badań jaką jest ankieta i wywiad. Narzędziem badawczym, które posłużyło mi do badań był kwestionariusz ankiety i kwestionariusz wywiadu. Badania przeprowadziłam w szkołach podstawowych miejskich oraz wiejskich. Z badań wynika, że szkoła nieprawidłowo wypełnia powierzone jej funkcje. Szkoła nie jest przygotowana do pełnienia tych funkcji, stara się je wypełniać w nieudolny sposób, natomiast powierzone jej zadania szkoła stara się wypełniać w miarę swoich możliwości. Większość powierzonych zadań spada na nauczycieli w szkole. Nauczyciele często nie wiedzą co to są za funkcje? O co w nich chodzi? Czemu mają służyć.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.contributor.authorpl
Jedynak, Małgorzata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Kościelniak, Marek - 129216
dc.contributor.reviewerpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.date.accessioned
2020-07-26T12:48:03Z
dc.date.available
2020-07-26T12:48:03Z
dc.date.submittedpl
2015-06-22
dc.fieldofstudypl
pedagogika wczesnoszkolna
dc.identifier.apdpl
diploma-95791-183017
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203308
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
FUNCTIONS OF EDUCATION - ADAPTACION - RECONSTRUCTION - EMANCIPATION - SCHOOL – EDUCATION - EDUCATION TASK - CARE - PREVENTION
dc.subject.plpl
FUNKCJE EDUKACJI – ADAPTACJA - REKONSTRUKCJA – EMANCYPACJA - ZADANIA –SZKOŁA– KSZTAŁCENIE– WYCHOWANIE – OPIEKA – PROFILAKTYKA
dc.titlepl
Założone i rzeczywiste funkcje edukacji
dc.title.alternativepl
Founded and real functions of education
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
62
Views per month
Views per city
Poznan
9
Miechów
6
Ruda Śląska
5
Tychy
5
Warsaw
5
Wroclaw
5
Krakow
4
Rzeszów
4
Lublin
2
Bydgoszcz
1

No access

No Thumbnail Available