Culture jamming - kontestacja i subwersja w erze masowej komunikacji.

master
dc.abstract.enThe purpose of this master thesis is presentation of critical theory concerning consumption society and subversion actions taken within it. Research method, undertaken in this work is hermeneutics.The first chapter depicts genesis, evolution of consumption society and outlines character of massive communication. Author concludes that evolvement of mass society and postmodernism era, has changed the character of mass communication vitally. It is possible to conceive that, postmodern consumption culture, leaves some space for dissenters.The second chapter delineates critic of consumption society introduced by Guy Debord, Herbert Marcuse and Jean Baudrillard.The third chapter is an attempt to carry out research over dissimilar forms of protest formed towards consumption society. Author presents and brings under analysis different form of defiance, taking into consideration culture jamming, as its special form.The last part presents the results and is a reflection over the phenomena of co-optation. The master thesis is based on literature of mass consumption criticism and Internet sources.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przedstawienie teorii krytycznej społeczeństwa konsumpcji oraz analiza działań subwersywnych w jego ramach. Metodą badawczą zastosowaną w niniejszej pracy jest analiza treści przeprowadzona z perspektywy hermeneutyki podejrzeń. W rozdziale pierwszym przedstawiono genezę i rozwój społeczeństwa konsumpcyjnego, a także charakterystykę masowej komunikacji. Autorka dochodzi do wniosku, że rozwój społeczeństwa masowego i nastawnie epoki ponowoczesności istotnie zmieniły charakter masowej komunikacji. Wydaje się również, że ponowoczesna kultura konsumpcji stwarza pewien obszar do działań dla kontestatorów. Rozdział drugi przedstawia w zarysie krytykę społeczeństwa konsumpcji sformułowaną przez trzech teoretyków Guy Deborda, Herberta Marcusego i Jeana Baudrillarda. W rozdziale trzecim podjęto próbę przeanalizowania form sprzeciwu wobec społeczeństwa konsumpcyjnego. Autorka przedstawia i poddaje analizie różne formy kontestacji, kładąc nacisk na zjawisko culture jammingu, któremu bliżej się przygląda.W zakończeniu przedstawiono wnioski i podjęto refleksję nad mechanizmem kooptacji. W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu i źródła internetowe, związane z krytyką społeczeństwa konsumpcyjnego, masową komunikacją i kontestacją.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorSowa, Jan - 101428 pl
dc.contributor.authorHeynar, Mariapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWoźniak, Cezary - 200237 pl
dc.contributor.reviewerSowa, Jan - 101428 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T11:50:12Z
dc.date.available2020-07-24T11:50:12Z
dc.date.submitted2012-10-10pl
dc.fieldofstudykultura współczesnapl
dc.identifier.apddiploma-70469-119700pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183587
dc.languagepolpl
dc.subject.enCONSUMPTION SOCIETY CRITICS CULTURE JAMMING \nDEFIANCE MASS COMMUNICATIONpl
dc.subject.plCULTURE JAMMING KONTESTACJA KRYTYKA MASOWA KOMUNIKACJA SPOŁECZEŃSTWO KONSUMPCYJNEpl
dc.titleCulture jamming - kontestacja i subwersja w erze masowej komunikacji.pl
dc.title.alternativeCulture jamming - defiance and subversion in an era of massive communicationpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this master thesis is presentation of critical theory concerning consumption society and subversion actions taken within it. Research method, undertaken in this work is hermeneutics.The first chapter depicts genesis, evolution of consumption society and outlines character of massive communication. Author concludes that evolvement of mass society and postmodernism era, has changed the character of mass communication vitally. It is possible to conceive that, postmodern consumption culture, leaves some space for dissenters.The second chapter delineates critic of consumption society introduced by Guy Debord, Herbert Marcuse and Jean Baudrillard.The third chapter is an attempt to carry out research over dissimilar forms of protest formed towards consumption society. Author presents and brings under analysis different form of defiance, taking into consideration culture jamming, as its special form.The last part presents the results and is a reflection over the phenomena of co-optation. The master thesis is based on literature of mass consumption criticism and Internet sources.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przedstawienie teorii krytycznej społeczeństwa konsumpcji oraz analiza działań subwersywnych w jego ramach. Metodą badawczą zastosowaną w niniejszej pracy jest analiza treści przeprowadzona z perspektywy hermeneutyki podejrzeń. W rozdziale pierwszym przedstawiono genezę i rozwój społeczeństwa konsumpcyjnego, a także charakterystykę masowej komunikacji. Autorka dochodzi do wniosku, że rozwój społeczeństwa masowego i nastawnie epoki ponowoczesności istotnie zmieniły charakter masowej komunikacji. Wydaje się również, że ponowoczesna kultura konsumpcji stwarza pewien obszar do działań dla kontestatorów. Rozdział drugi przedstawia w zarysie krytykę społeczeństwa konsumpcji sformułowaną przez trzech teoretyków Guy Deborda, Herberta Marcusego i Jeana Baudrillarda. W rozdziale trzecim podjęto próbę przeanalizowania form sprzeciwu wobec społeczeństwa konsumpcyjnego. Autorka przedstawia i poddaje analizie różne formy kontestacji, kładąc nacisk na zjawisko culture jammingu, któremu bliżej się przygląda.W zakończeniu przedstawiono wnioski i podjęto refleksję nad mechanizmem kooptacji. W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu i źródła internetowe, związane z krytyką społeczeństwa konsumpcyjnego, masową komunikacją i kontestacją.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Sowa, Jan - 101428
dc.contributor.authorpl
Heynar, Maria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Woźniak, Cezary - 200237
dc.contributor.reviewerpl
Sowa, Jan - 101428
dc.date.accessioned
2020-07-24T11:50:12Z
dc.date.available
2020-07-24T11:50:12Z
dc.date.submittedpl
2012-10-10
dc.fieldofstudypl
kultura współczesna
dc.identifier.apdpl
diploma-70469-119700
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183587
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CONSUMPTION SOCIETY CRITICS CULTURE JAMMING \nDEFIANCE MASS COMMUNICATION
dc.subject.plpl
CULTURE JAMMING KONTESTACJA KRYTYKA MASOWA KOMUNIKACJA SPOŁECZEŃSTWO KONSUMPCYJNE
dc.titlepl
Culture jamming - kontestacja i subwersja w erze masowej komunikacji.
dc.title.alternativepl
Culture jamming - defiance and subversion in an era of massive communication
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available