Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wizerunek kobiety. Analiza treści reklam pism dla kobiet: „Twój Styl”,„Viva!” i „Grazia”
The image of woman. Analysis of of advertisements in women's press “Twój Styl”, “Viva!”,
wizerunek kobiety, reklama prasowa, czasopisma dla kobiet, Twój Styl, Viva, Grazia
image of woman, press advertisements, women press, Twój Styl, Viva, Grazia
Kobieta w reklamie również może prezentować różne oblicza i postawy, kreować wizerunki i zachowania. W tym przypadku skupiono się na reklamie prasowej. Praca jest próbą odpowiedzi na pytanie, jaki wizerunek kobiety kształtują reklamy w czasopismach kobiecych. Przeprowadzone badania sprawdzają prawidłowości doboru postaci do konkretnych reklam. Próbują zbudować portrety kobiet, które malują się w oczach czytelniczek wybranych pism dla kobiet w Polsce. Intencją autorki było porównanie tych portretów budowanych przez czasopisma 3 segmentów prasowych: pism ekskluzywnych (na przykładzie magazynu „Twój Styl”), pism „średniej półki” (na przykładzie dwutygodnika „Viva!”) oraz prasy „z dolnej półki” (plotkarskiej, na przykładzie pisma „Grazia”). Podstawową hipotezą założoną przy przeprowadzaniu badań było stwierdzenie, iż reklamy w czasopismach dla kobiet kreują wyłącznie wizerunek kobiety idealnej.
Women have different images. This study was designed to examine the image of woman in advertisements in chosen polish magazines : “Twój Styl”, “Viva!” and “Grazia”. I’ve devided woman press into three groups and picked one from each to represent all group. That groups were: exclusive magazines (“Twój Styl”), middle segment (“Viva!”) and tabloids (“Grazia”). The aim of this thesis was to answer a few questions. What is the image of woman that advertisements in woman press present? Is it rather natural or ideal look? Is it stereotypical depiction of women or maybe some kind of new look into that topic? And finally, do advertisements in exclusive magazines promote only exclusive goods, and in tabloids only the lower quality and prize products? The analysis showed that mainly woman in that adverts are shown as an ideal one but there were also a few adverts that was showing natural women. The result of this study was that the hypothesis that “Woman in advertisements in woman press are shown as an ideal one” is not a stiff rule.
dc.abstract.en | Women have different images. This study was designed to examine the image of woman in advertisements in chosen polish magazines : “Twój Styl”, “Viva!” and “Grazia”. I’ve devided woman press into three groups and picked one from each to represent all group. That groups were: exclusive magazines (“Twój Styl”), middle segment (“Viva!”) and tabloids (“Grazia”). The aim of this thesis was to answer a few questions. What is the image of woman that advertisements in woman press present? Is it rather natural or ideal look? Is it stereotypical depiction of women or maybe some kind of new look into that topic? And finally, do advertisements in exclusive magazines promote only exclusive goods, and in tabloids only the lower quality and prize products? The analysis showed that mainly woman in that adverts are shown as an ideal one but there were also a few adverts that was showing natural women. The result of this study was that the hypothesis that “Woman in advertisements in woman press are shown as an ideal one” is not a stiff rule. | pl |
dc.abstract.pl | Kobieta w reklamie również może prezentować różne oblicza i postawy, kreować wizerunki i zachowania. W tym przypadku skupiono się na reklamie prasowej. Praca jest próbą odpowiedzi na pytanie, jaki wizerunek kobiety kształtują reklamy w czasopismach kobiecych. Przeprowadzone badania sprawdzają prawidłowości doboru postaci do konkretnych reklam. Próbują zbudować portrety kobiet, które malują się w oczach czytelniczek wybranych pism dla kobiet w Polsce. Intencją autorki było porównanie tych portretów budowanych przez czasopisma 3 segmentów prasowych: pism ekskluzywnych (na przykładzie magazynu „Twój Styl”), pism „średniej półki” (na przykładzie dwutygodnika „Viva!”) oraz prasy „z dolnej półki” (plotkarskiej, na przykładzie pisma „Grazia”). Podstawową hipotezą założoną przy przeprowadzaniu badań było stwierdzenie, iż reklamy w czasopismach dla kobiet kreują wyłącznie wizerunek kobiety idealnej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nowosad, Andrzej - 180298 | pl |
dc.contributor.author | Wielgus, Martyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Nowosad, Andrzej - 180298 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szymańska, Agnieszka - 132286 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T05:25:50Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T05:25:50Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-23 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-91753-115625 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199937 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | image of woman, press advertisements, women press, Twój Styl, Viva, Grazia | pl |
dc.subject.pl | wizerunek kobiety, reklama prasowa, czasopisma dla kobiet, Twój Styl, Viva, Grazia | pl |
dc.title | Wizerunek kobiety. Analiza treści reklam pism dla kobiet: „Twój Styl”,„Viva!” i „Grazia” | pl |
dc.title.alternative | The image of woman. Analysis of of advertisements in women's press “Twój Styl”, “Viva!”, | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |