Wizerunek kobiety. Analiza treści reklam pism dla kobiet: „Twój Styl”,„Viva!” i „Grazia”

master
dc.abstract.enWomen have different images. This study was designed to examine the image of woman in advertisements in chosen polish magazines : “Twój Styl”, “Viva!” and “Grazia”. I’ve devided woman press into three groups and picked one from each to represent all group. That groups were: exclusive magazines (“Twój Styl”), middle segment (“Viva!”) and tabloids (“Grazia”). The aim of this thesis was to answer a few questions. What is the image of woman that advertisements in woman press present? Is it rather natural or ideal look? Is it stereotypical depiction of women or maybe some kind of new look into that topic? And finally, do advertisements in exclusive magazines promote only exclusive goods, and in tabloids only the lower quality and prize products? The analysis showed that mainly woman in that adverts are shown as an ideal one but there were also a few adverts that was showing natural women. The result of this study was that the hypothesis that “Woman in advertisements in woman press are shown as an ideal one” is not a stiff rule.pl
dc.abstract.plKobieta w reklamie również może prezentować różne oblicza i postawy, kreować wizerunki i zachowania. W tym przypadku skupiono się na reklamie prasowej. Praca jest próbą odpowiedzi na pytanie, jaki wizerunek kobiety kształtują reklamy w czasopismach kobiecych. Przeprowadzone badania sprawdzają prawidłowości doboru postaci do konkretnych reklam. Próbują zbudować portrety kobiet, które malują się w oczach czytelniczek wybranych pism dla kobiet w Polsce. Intencją autorki było porównanie tych portretów budowanych przez czasopisma 3 segmentów prasowych: pism ekskluzywnych (na przykładzie magazynu „Twój Styl”), pism „średniej półki” (na przykładzie dwutygodnika „Viva!”) oraz prasy „z dolnej półki” (plotkarskiej, na przykładzie pisma „Grazia”). Podstawową hipotezą założoną przy przeprowadzaniu badań było stwierdzenie, iż reklamy w czasopismach dla kobiet kreują wyłącznie wizerunek kobiety idealnej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNowosad, Andrzej - 180298 pl
dc.contributor.authorWielgus, Martynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNowosad, Andrzej - 180298 pl
dc.contributor.reviewerSzymańska, Agnieszka - 132286 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:25:50Z
dc.date.available2020-07-25T05:25:50Z
dc.date.submitted2014-10-23pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-91753-115625pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199937
dc.languagepolpl
dc.subject.enimage of woman, press advertisements, women press, Twój Styl, Viva, Graziapl
dc.subject.plwizerunek kobiety, reklama prasowa, czasopisma dla kobiet, Twój Styl, Viva, Graziapl
dc.titleWizerunek kobiety. Analiza treści reklam pism dla kobiet: „Twój Styl”,„Viva!” i „Grazia”pl
dc.title.alternativeThe image of woman. Analysis of of advertisements in women's press “Twój Styl”, “Viva!”,pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Women have different images. This study was designed to examine the image of woman in advertisements in chosen polish magazines : “Twój Styl”, “Viva!” and “Grazia”. I’ve devided woman press into three groups and picked one from each to represent all group. That groups were: exclusive magazines (“Twój Styl”), middle segment (“Viva!”) and tabloids (“Grazia”). The aim of this thesis was to answer a few questions. What is the image of woman that advertisements in woman press present? Is it rather natural or ideal look? Is it stereotypical depiction of women or maybe some kind of new look into that topic? And finally, do advertisements in exclusive magazines promote only exclusive goods, and in tabloids only the lower quality and prize products? The analysis showed that mainly woman in that adverts are shown as an ideal one but there were also a few adverts that was showing natural women. The result of this study was that the hypothesis that “Woman in advertisements in woman press are shown as an ideal one” is not a stiff rule.
dc.abstract.plpl
Kobieta w reklamie również może prezentować różne oblicza i postawy, kreować wizerunki i zachowania. W tym przypadku skupiono się na reklamie prasowej. Praca jest próbą odpowiedzi na pytanie, jaki wizerunek kobiety kształtują reklamy w czasopismach kobiecych. Przeprowadzone badania sprawdzają prawidłowości doboru postaci do konkretnych reklam. Próbują zbudować portrety kobiet, które malują się w oczach czytelniczek wybranych pism dla kobiet w Polsce. Intencją autorki było porównanie tych portretów budowanych przez czasopisma 3 segmentów prasowych: pism ekskluzywnych (na przykładzie magazynu „Twój Styl”), pism „średniej półki” (na przykładzie dwutygodnika „Viva!”) oraz prasy „z dolnej półki” (plotkarskiej, na przykładzie pisma „Grazia”). Podstawową hipotezą założoną przy przeprowadzaniu badań było stwierdzenie, iż reklamy w czasopismach dla kobiet kreują wyłącznie wizerunek kobiety idealnej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nowosad, Andrzej - 180298
dc.contributor.authorpl
Wielgus, Martyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nowosad, Andrzej - 180298
dc.contributor.reviewerpl
Szymańska, Agnieszka - 132286
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:25:50Z
dc.date.available
2020-07-25T05:25:50Z
dc.date.submittedpl
2014-10-23
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-91753-115625
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199937
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
image of woman, press advertisements, women press, Twój Styl, Viva, Grazia
dc.subject.plpl
wizerunek kobiety, reklama prasowa, czasopisma dla kobiet, Twój Styl, Viva, Grazia
dc.titlepl
Wizerunek kobiety. Analiza treści reklam pism dla kobiet: „Twój Styl”,„Viva!” i „Grazia”
dc.title.alternativepl
The image of woman. Analysis of of advertisements in women's press “Twój Styl”, “Viva!”,
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
33
Views per month
Views per city
Warsaw
7
Wroclaw
6
Gdansk
3
Del Norte
2
Gdynia
2
Chorzów
1
Dublin
1
Katowice
1
Krakow
1
Lodz
1

No access

No Thumbnail Available