Marketing w polityce w teorii i praktyce kampanii prezydenckiej na Ukrainie w latach 2004/2010

licenciate
dc.abstract.enIn my bachelor thesis I focused on political marketing and its presence on Ukrainian market. Today, if there is one industry which makes the most use of marketing techniques, it is any profession inside of the political arena. Politics and marketing have been bedfellows ever since the idea of competing for power became the standard in countries with a democratic or republican system of government. The used of political marketing techniques most widely during election campaigns.Marketing in politics originates from commercial marketing. Attributes and tools are adapted to political market. Candidate’s image and social awareness are created by the media. Tools used for political marketing enable candidate to gather information about voters and adjust his offer to their needs and expectations.The first part of my bachelor is about political marketing characteristics, in particular: structural and process characteristics, similarities between commercial marketing and political marketing, namely: similarities of concepts and common tools. The second one is about political marketing techniques. The third chapter contains comparative analysis of two presidential campaigns and shows the way of incorporating theory into practice.pl
dc.abstract.plW mojej pracy licencjackiej skupiłam się na temacie marketingu polityznego i jego obecności na rynku ukrainskim. Marketing polityzny jest bardzo ważny w życiu polityznym i najintensywniej on jest stosowany podczas kampanii wyborczych. Wytoki marketingu politycznego są z marketingu gospodarczego, wyróżniają bardzo wielu podobnych chech, ponieważ marketing polityczny dostosował do środowiska politycznego atrybuty i narzędzia marketingu gospodarczego. Bardzo ważną role odgrywają mass media w marketingu politcznym, kreując i budując wizerunek polityka. Narzędzia wykorzystywane w marketingu politycznym pozwalają lideram polityznym uzyskać informacje o wyborach i dostosować swoją ofertę do ich potrzeb i oczekiwań.Pierwsza część mojej pracy jest o teorii marketingu politycznego,wpółnych cechach między marketingiem komercyjnego a politycznym. Drugi rozdział trktuje o technikach marketingu politycznego. Rozdział trzeci zawiera analizę porównawczą dwóch kampanii prezydenckich i pokazuje drogę włączenia teorię w praktyce.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorTkachuk, Olenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T17:47:12Z
dc.date.available2020-07-24T17:47:12Z
dc.date.submitted2013-07-08pl
dc.fieldofstudyzarządzanie międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-76496-125331pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189145
dc.languagepolpl
dc.subject.enmarketing-politics-presidential election campaign-Ukrainepl
dc.subject.plkampania prezydencka - marketing - polityka - Ukrainapl
dc.titleMarketing w polityce w teorii i praktyce kampanii prezydenckiej na Ukrainie w latach 2004/2010pl
dc.title.alternativePolitical marketing in theory and practice of the presidential campaign in Ukraine during the years 2004/2010pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In my bachelor thesis I focused on political marketing and its presence on Ukrainian market. Today, if there is one industry which makes the most use of marketing techniques, it is any profession inside of the political arena. Politics and marketing have been bedfellows ever since the idea of competing for power became the standard in countries with a democratic or republican system of government. The used of political marketing techniques most widely during election campaigns.Marketing in politics originates from commercial marketing. Attributes and tools are adapted to political market. Candidate’s image and social awareness are created by the media. Tools used for political marketing enable candidate to gather information about voters and adjust his offer to their needs and expectations.The first part of my bachelor is about political marketing characteristics, in particular: structural and process characteristics, similarities between commercial marketing and political marketing, namely: similarities of concepts and common tools. The second one is about political marketing techniques. The third chapter contains comparative analysis of two presidential campaigns and shows the way of incorporating theory into practice.
dc.abstract.plpl
W mojej pracy licencjackiej skupiłam się na temacie marketingu polityznego i jego obecności na rynku ukrainskim. Marketing polityzny jest bardzo ważny w życiu polityznym i najintensywniej on jest stosowany podczas kampanii wyborczych. Wytoki marketingu politycznego są z marketingu gospodarczego, wyróżniają bardzo wielu podobnych chech, ponieważ marketing polityczny dostosował do środowiska politycznego atrybuty i narzędzia marketingu gospodarczego. Bardzo ważną role odgrywają mass media w marketingu politcznym, kreując i budując wizerunek polityka. Narzędzia wykorzystywane w marketingu politycznym pozwalają lideram polityznym uzyskać informacje o wyborach i dostosować swoją ofertę do ich potrzeb i oczekiwań.Pierwsza część mojej pracy jest o teorii marketingu politycznego,wpółnych cechach między marketingiem komercyjnego a politycznym. Drugi rozdział trktuje o technikach marketingu politycznego. Rozdział trzeci zawiera analizę porównawczą dwóch kampanii prezydenckich i pokazuje drogę włączenia teorię w praktyce.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Tkachuk, Olena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.date.accessioned
2020-07-24T17:47:12Z
dc.date.available
2020-07-24T17:47:12Z
dc.date.submittedpl
2013-07-08
dc.fieldofstudypl
zarządzanie międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-76496-125331
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189145
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
marketing-politics-presidential election campaign-Ukraine
dc.subject.plpl
kampania prezydencka - marketing - polityka - Ukraina
dc.titlepl
Marketing w polityce w teorii i praktyce kampanii prezydenckiej na Ukrainie w latach 2004/2010
dc.title.alternativepl
Political marketing in theory and practice of the presidential campaign in Ukraine during the years 2004/2010
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
23
Views per month
Views per city
Krakow
5
Gdansk
4
Dublin
3
Wroclaw
2
Joinville
1
Katowice
1
Pelplin
1
Sanok
1
Wachock
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available