Wizerunek kobiet w reklamie

licenciate
dc.abstract.enThis paper is focused on cultural aspects of advertising and analyzes its meaning in influencing consumersʼ attitudes as well as in reflecting and reinforcing images of women. According to the thesis of this paper, a feedback is noticed: in order to achieve its basic goals TV commercials take advantage of values hidden deep within mentality of Polish consumers – which, together with power of TV itself, results in further reinforcement of stereotypes. The author presents and characterizes most commonly used images of women. The paper also presents a social consequenses of using stereotypesimages of women in advertising.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca skupia się na kulturowym aspekcie reklamy i analizuje jej znaczenie w kształtowaniu postaw konsumentów oraz odzwierciedlaniu i umacnianiu wizerunków kobiet. Hipoteza pracy głosi, że istnieje następujące sprzężenie zwrotne: reklama telewizyjna, aby osiągnąć swoje podstawowe komercyjne cele, odwołuje się do zakorzenionych w mentalności społeczeństwa polskiego patriarchalnych wartości – co, w połączeniu z wyjątkowo dużą siłą oddziaływania telewizji, owocuje dalszym ich utrwalaniem. Autorka przedstawia i charakteryzuje najczęściej wykorzystywane wizerunki kobiet. W pracy zaprezentowane są również społeczne konsekwencje ukazywania w reklamach stereotypowych wizerunków kobiet.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorPiechota, Beatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2020-07-20T17:51:17Z
dc.date.available2020-07-20T17:51:17Z
dc.date.submitted2011-10-25pl
dc.fieldofstudyzarządzanie personelempl
dc.identifier.apddiploma-60804-84780pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174391
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertising emotion image stereotype womanpl
dc.subject.plemocje kobieta reklama stereotyp wizerunekpl
dc.titleWizerunek kobiet w reklamiepl
dc.title.alternativeImages of women in advertisingpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper is focused on cultural aspects of advertising and analyzes its meaning in influencing consumersʼ attitudes as well as in reflecting and reinforcing images of women. According to the thesis of this paper, a feedback is noticed: in order to achieve its basic goals TV commercials take advantage of values hidden deep within mentality of Polish consumers – which, together with power of TV itself, results in further reinforcement of stereotypes. The author presents and characterizes most commonly used images of women. The paper also presents a social consequenses of using stereotypesimages of women in advertising.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca skupia się na kulturowym aspekcie reklamy i analizuje jej znaczenie w kształtowaniu postaw konsumentów oraz odzwierciedlaniu i umacnianiu wizerunków kobiet. Hipoteza pracy głosi, że istnieje następujące sprzężenie zwrotne: reklama telewizyjna, aby osiągnąć swoje podstawowe komercyjne cele, odwołuje się do zakorzenionych w mentalności społeczeństwa polskiego patriarchalnych wartości – co, w połączeniu z wyjątkowo dużą siłą oddziaływania telewizji, owocuje dalszym ich utrwalaniem. Autorka przedstawia i charakteryzuje najczęściej wykorzystywane wizerunki kobiet. W pracy zaprezentowane są również społeczne konsekwencje ukazywania w reklamach stereotypowych wizerunków kobiet.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Piechota, Beata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2020-07-20T17:51:17Z
dc.date.available
2020-07-20T17:51:17Z
dc.date.submittedpl
2011-10-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie personelem
dc.identifier.apdpl
diploma-60804-84780
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174391
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertising emotion image stereotype woman
dc.subject.plpl
emocje kobieta reklama stereotyp wizerunek
dc.titlepl
Wizerunek kobiet w reklamie
dc.title.alternativepl
Images of women in advertising
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
39
Views per month
Views per city
Warsaw
8
Poznan
4
Wroclaw
4
Laziska Gorne
2
Lublin
2
Bielsko-Biala
1
Bukowka
1
Bydgoszcz
1
Dublin
1
Dąbrowa Górnicza
1

No access

No Thumbnail Available