Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Komedioopera Ludwika Adama Dmuszewskiego "Siedem razy jeden" jako przykład problemów z klasyfikacją form dramatyczno-muzycznych XIX wieku
Ludwik Adam Dmuszewski, komedioopera, teatr polski XIX wieku, małe formy teatralne
Ludwik Adam Dmuszewski, comedy opera, Polish theater of the 19th century, small theater forms
Praca dotyczy problemów terminologicznych związanych z małymi formami teatralno-muzycznymi w dziewiętnastym wieku, omawianych na przykładzie komedioopery Ludwika Adama Dmuszewskiego Siedem razy jeden. Autorka podejmuję próbę przedstawienia różnorodnych perspektyw badawczych, zarówno z perspektywy muzykologicznej, jak i teatrologicznej. Sięgając po jedyny zachowany w wersji tekstowej, jak i nutowej, utwór Dmuszewskiego, opisuje jego charakterystykę w kontekście różnorodności nazewnictwa gatunkowego. Starając się opisać kwestie związane z autorstwem utworów teatralno-muzycznych, wówczas najczęściej przypisywanych autorowi libretta, poświęca obszerny fragment osobie Ludwika Adama Dmuszewskiego i jego działalności teatralno-literackiej.
The thesis concerns terminological problems related to small theatrical and musical forms in the 19th century, discussed on the example of Ludwik Adam Dmuszewski's comedy opera Seven times one. The author attempts to present various research perspectives, both from a musicological and theaterological perspective. Reaching for the only work by Dmuszewski preserved in both text and musical versions, he describes its characteristics in the context of the diversity of genre nomenclature. Trying to describe issues related to the authorship of theatrical and musical works, most often attributed to the author of the libretto, he devotes an extensive fragment to the person of Ludwik Adam Dmuszewski and his theatrical and literary activities.
dc.abstract.en | The thesis concerns terminological problems related to small theatrical and musical forms in the 19th century, discussed on the example of Ludwik Adam Dmuszewski's comedy opera Seven times one. The author attempts to present various research perspectives, both from a musicological and theaterological perspective. Reaching for the only work by Dmuszewski preserved in both text and musical versions, he describes its characteristics in the context of the diversity of genre nomenclature. Trying to describe issues related to the authorship of theatrical and musical works, most often attributed to the author of the libretto, he devotes an extensive fragment to the person of Ludwik Adam Dmuszewski and his theatrical and literary activities. | pl |
dc.abstract.pl | Praca dotyczy problemów terminologicznych związanych z małymi formami teatralno-muzycznymi w dziewiętnastym wieku, omawianych na przykładzie komedioopery Ludwika Adama Dmuszewskiego Siedem razy jeden. Autorka podejmuję próbę przedstawienia różnorodnych perspektyw badawczych, zarówno z perspektywy muzykologicznej, jak i teatrologicznej. Sięgając po jedyny zachowany w wersji tekstowej, jak i nutowej, utwór Dmuszewskiego, opisuje jego charakterystykę w kontekście różnorodności nazewnictwa gatunkowego. Starając się opisać kwestie związane z autorstwem utworów teatralno-muzycznych, wówczas najczęściej przypisywanych autorowi libretta, poświęca obszerny fragment osobie Ludwika Adama Dmuszewskiego i jego działalności teatralno-literackiej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Historyczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Piotrowska, Anna - 131412 | pl |
dc.contributor.author | Mielczarek, Katarzyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WH3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Piotrowska, Anna - 131412 | pl |
dc.contributor.reviewer | Marchwica, Wojciech - 102357 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-11-21T21:40:05Z | |
dc.date.available | 2023-11-21T21:40:05Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-11 | pl |
dc.fieldofstudy | muzykologia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-170194-261831 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/323533 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Ludwik Adam Dmuszewski, comedy opera, Polish theater of the 19th century, small theater forms | pl |
dc.subject.pl | Ludwik Adam Dmuszewski, komedioopera, teatr polski XIX wieku, małe formy teatralne | pl |
dc.title | Komedioopera Ludwika Adama Dmuszewskiego "Siedem razy jeden" jako przykład problemów z klasyfikacją form dramatyczno-muzycznych XIX wieku | pl |
dc.title.alternative | Ludwik Adam Dmuszewski's comedy opera Siedem razy jeden as an example of problems with the classification of dramatic and musical forms of the 19th century | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |