Strategia marki kosmetycznej na przykładzie Rare Beauty

licenciate
dc.abstract.enThe aim of the bachelor's thesis was to examine the impact of the use of corporate social responsibility (CSR) strategies on the image of a cosmetics brand. The investigated organization was Rare Beauty. The subject was based on the analysis of media management, brand image management in social media and corporate social responsibility. The research techniques were a survey and social media analysis. The results of the study showed that the CSR activities undertaken by the Rare Beauty brand, such as supporting non-profit organizations, combating discrimination, or providing access to health services in the field of mental health, had a positive impact on its image. This work refers to strategic management and corporate social responsibility and the results of empirical research provide specific conclusions and recommendations for organizations interested in using CSR strategies.pl
dc.abstract.plCelem pracy było zbadanie wpływu wykorzystania strategii społecznej odpowiedzialności (CSR) na wizerunek marki kosmetycznej. Badano organizację Rare Beauty. Tematyka pracy opierała się na analizie zarządzania mediami, zarządzania wizerunkiem marki w mediach społecznościowych oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Za techniki badawcze posłużyły kwestionariusz ankiety oraz analiza mediów społecznościowych. Wyniki badania wykazały, że działania CSR podejmowane przez markę Rare Beauty, takie jak wspieranie organizacji non-profit, walka z dyskryminacją czy zapewnianie dostępu do usług zdrowotnych w obszarze zdrowia psychicznego mają pozytywny wpływ na jej wizerunek. Praca dotyczy zarządzania strategicznego i społecznej odpowiedzialności biznesu, a wyniki badań empirycznych dostarczają konkretnych wniosków i rekomendacji dla organizacji zainteresowanych wykorzystaniem strategii CSR.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorModzelewska, Annapl
dc.contributor.authorPietroń, Majapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerModzelewska, Annapl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.date.accessioned2023-07-03T21:34:20Z
dc.date.available2023-07-03T21:34:20Z
dc.date.submitted2023-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-165045-290944pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313592
dc.languagepolpl
dc.subject.encorporate social responsibility, strategic management, social mediapl
dc.subject.plspołeczna odpowiedzialność biznesu, zarządzanie strategiczne, media społecznościowepl
dc.titleStrategia marki kosmetycznej na przykładzie Rare Beautypl
dc.title.alternativeCosmetic brand strategy on the example of Rare Beautypl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the bachelor's thesis was to examine the impact of the use of corporate social responsibility (CSR) strategies on the image of a cosmetics brand. The investigated organization was Rare Beauty. The subject was based on the analysis of media management, brand image management in social media and corporate social responsibility. The research techniques were a survey and social media analysis. The results of the study showed that the CSR activities undertaken by the Rare Beauty brand, such as supporting non-profit organizations, combating discrimination, or providing access to health services in the field of mental health, had a positive impact on its image. This work refers to strategic management and corporate social responsibility and the results of empirical research provide specific conclusions and recommendations for organizations interested in using CSR strategies.
dc.abstract.plpl
Celem pracy było zbadanie wpływu wykorzystania strategii społecznej odpowiedzialności (CSR) na wizerunek marki kosmetycznej. Badano organizację Rare Beauty. Tematyka pracy opierała się na analizie zarządzania mediami, zarządzania wizerunkiem marki w mediach społecznościowych oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Za techniki badawcze posłużyły kwestionariusz ankiety oraz analiza mediów społecznościowych. Wyniki badania wykazały, że działania CSR podejmowane przez markę Rare Beauty, takie jak wspieranie organizacji non-profit, walka z dyskryminacją czy zapewnianie dostępu do usług zdrowotnych w obszarze zdrowia psychicznego mają pozytywny wpływ na jej wizerunek. Praca dotyczy zarządzania strategicznego i społecznej odpowiedzialności biznesu, a wyniki badań empirycznych dostarczają konkretnych wniosków i rekomendacji dla organizacji zainteresowanych wykorzystaniem strategii CSR.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Modzelewska, Anna
dc.contributor.authorpl
Pietroń, Maja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Modzelewska, Anna
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.date.accessioned
2023-07-03T21:34:20Z
dc.date.available
2023-07-03T21:34:20Z
dc.date.submittedpl
2023-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-165045-290944
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313592
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
corporate social responsibility, strategic management, social media
dc.subject.plpl
społeczna odpowiedzialność biznesu, zarządzanie strategiczne, media społecznościowe
dc.titlepl
Strategia marki kosmetycznej na przykładzie Rare Beauty
dc.title.alternativepl
Cosmetic brand strategy on the example of Rare Beauty
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
212
Views per month
Views per city
Warsaw
47
Krakow
30
Wroclaw
19
Doruchów
6
Poznan
6
Gdansk
5
Wilkszyn
5
Bydgoszcz
4
Katowice
4
Lodz
4

No access

No Thumbnail Available