Zarządzanie treścią jako element budowania marki osobistej Karoliny Domaradzkiej

licenciate
dc.abstract.enThe Focus of this study is the role of content mamagement in the process of establishing a personal brand, witha a specific emphasis on Karolina Domaradzka’s Instagram account. The research comprised content analysis in social media, an in-depth individual interview with the account owner, @karolina_domaradzka, and a survey conducted through Google Forms without the presence of an interviewer, involving the influencer’s community. The objective was to examine how the management of created and curated content influences the community’s perception of the personal brand. These investigations led to a redefinition of the defining characteristics of an expert and downplayed the significance of the language employed by the subject. The findings confirmed that knowledge, authenticity and honesty are the key attributes of a strong personal brand.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy jest rola zarządzania treścią w procesie budowania marki osobistej, na przykładzie konta Instagram Karoliny Domaradzkiej. W ramach pracy przeprowadzono badania postaci analizy treści w mediach społecznościowych, indywidualnego wywiadu pogłębionego z właścicielką konta @karolina_domaradzka oraz ankietę przeprowadzoną bez udziału ankietera w aplikacji Google Forms ze społecznością influencerki. Miało to na celu rozpoznanie jak zarządzanie treścią utworzoną i przetworzoną wpływa na odbiór marki osobistej przez społeczność. Badania te pozwoliły zredefiniować cechy charakteryzujące eksperta i zminimalizowały rolę języka, którym posługuje się podmiot. Dowiedziono, że najważniejsze cechy silnej marki osobistej są: wiedza, autentyczność i szczerość.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorWójciak, Michałpl
dc.contributor.authorZawadzka, Sarapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWójciak, Michałpl
dc.contributor.reviewerNierenberg, Bogusław - 130955 pl
dc.date.accessioned2023-07-11T21:41:58Z
dc.date.available2023-07-11T21:41:58Z
dc.date.submitted2023-07-11pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-164248-292609pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315542
dc.languagepolpl
dc.subject.enbrand image management, brand image, fashion brandpl
dc.subject.plzarządzanie treścią, marka osobista, kultura cyfrowapl
dc.titleZarządzanie treścią jako element budowania marki osobistej Karoliny Domaradzkiejpl
dc.title.alternativeContent management as an element of building Karolina Domaradzka’s personal brandpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The Focus of this study is the role of content mamagement in the process of establishing a personal brand, witha a specific emphasis on Karolina Domaradzka’s Instagram account. The research comprised content analysis in social media, an in-depth individual interview with the account owner, @karolina_domaradzka, and a survey conducted through Google Forms without the presence of an interviewer, involving the influencer’s community. The objective was to examine how the management of created and curated content influences the community’s perception of the personal brand. These investigations led to a redefinition of the defining characteristics of an expert and downplayed the significance of the language employed by the subject. The findings confirmed that knowledge, authenticity and honesty are the key attributes of a strong personal brand.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy jest rola zarządzania treścią w procesie budowania marki osobistej, na przykładzie konta Instagram Karoliny Domaradzkiej. W ramach pracy przeprowadzono badania postaci analizy treści w mediach społecznościowych, indywidualnego wywiadu pogłębionego z właścicielką konta @karolina_domaradzka oraz ankietę przeprowadzoną bez udziału ankietera w aplikacji Google Forms ze społecznością influencerki. Miało to na celu rozpoznanie jak zarządzanie treścią utworzoną i przetworzoną wpływa na odbiór marki osobistej przez społeczność. Badania te pozwoliły zredefiniować cechy charakteryzujące eksperta i zminimalizowały rolę języka, którym posługuje się podmiot. Dowiedziono, że najważniejsze cechy silnej marki osobistej są: wiedza, autentyczność i szczerość.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Wójciak, Michał
dc.contributor.authorpl
Zawadzka, Sara
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wójciak, Michał
dc.contributor.reviewerpl
Nierenberg, Bogusław - 130955
dc.date.accessioned
2023-07-11T21:41:58Z
dc.date.available
2023-07-11T21:41:58Z
dc.date.submittedpl
2023-07-11
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-164248-292609
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315542
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
brand image management, brand image, fashion brand
dc.subject.plpl
zarządzanie treścią, marka osobista, kultura cyfrowa
dc.titlepl
Zarządzanie treścią jako element budowania marki osobistej Karoliny Domaradzkiej
dc.title.alternativepl
Content management as an element of building Karolina Domaradzka’s personal brand
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
34
Views per month
Views per city
Krakow
7
Warsaw
5
Wroclaw
3
Rzeszów
2
Skawina
2
Berlin
1
Gdansk
1
Gmina Zabierzów
1
Jarocin
1
Lublin
1

No access

No Thumbnail Available