Rola nauczyciela edukacji początkowej w dalszym rozwoju dziecka

licenciate
dc.abstract.enThe stage of initial education is associated with many changes that occur in the life of every child. What teaching style the teacher adopts, whether it motivates students to learn and develop, and whether it helps them cope with stress, may have consequences for the child's further development. In the theoretical part of my work I presented both the system of primary education in Poland and characterized the person of the teacher. I distinguished what competencies a primary education teacher should have, what are his functions and tasks, and what teaching styles can be distinguished used by early childhood education teachers. I also devoted space to describe the issues of motivation and school stress. In the further part of my work, I presented the methodology of my own research and presented the results of the conducted research. The aim of my research was to recognize the role of the primary education teacher in the further development of the child from the perspective of people who have already completed compulsory education and are able to evaluate it. Research has shown that the influence and role of the primary education teacher can have a wide-ranging impact on children's further development.pl
dc.abstract.plEtap edukacji początkowej wiąże się z wieloma zmianami jakie zachodzą wtedy w życiu każdego dziecka. To jaki styl nauczania podejmuje nauczyciel, czy motywuje uczniów do kształcenia i rozwoju oraz czy pomaga im w radzeniu sobie ze stresem, może nieść za sobą konsekwencje dla dalszego rozwoju dziecka. W części teoretycznej mojej pracy przedstawiłam system edukacji początkowej w Polsce oraz scharakteryzowałam osobę nauczyciela. Wyróżniłam jakimi kompetencjami powinien cechować się nauczyciel edukacji początkowej, jakie są jego funkcje i zadania oraz jakie można wyróżnić style nauczania stosowane przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Poświęciłam także miejsce na opisanie zagadnień motywacji i stresu szkolnego. W dalszej części mojej pracy przedstawiłam metodologię badań własnych oraz zaprezentowałam wyniki przeprowadzonych badań. Celem moich badań było rozpoznanie roli nauczyciela edukacji początkowej w dalszym rozwoju dziecka z perspektywy osób, które już edukację na poziomie obowiązkowym mają za sobą i potrafią ją ocenić. Wyniki badań wykazały, że oddziaływanie i rola nauczyciela edukacji początkowej mogą mieć rozległy wpływ na dalszy rozwój dzieci.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJagielska, Dominikapl
dc.contributor.authorMól, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerJagielska, Dominikapl
dc.contributor.reviewerKościelniak, Marek - 129216 pl
dc.date.accessioned2023-07-11T22:37:33Z
dc.date.available2023-07-11T22:37:33Z
dc.date.submitted2023-07-10pl
dc.fieldofstudypedagogikapl
dc.identifier.apddiploma-168801-290359pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315811
dc.languagepolpl
dc.subject.enteacher, primary education, further development, pupilspl
dc.subject.plnauczyciel, edukacja początkowa, dalszy rozwój, uczniowiepl
dc.titleRola nauczyciela edukacji początkowej w dalszym rozwoju dzieckapl
dc.title.alternativeThe role of the primary education teacher in the child's further developmentpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The stage of initial education is associated with many changes that occur in the life of every child. What teaching style the teacher adopts, whether it motivates students to learn and develop, and whether it helps them cope with stress, may have consequences for the child's further development. In the theoretical part of my work I presented both the system of primary education in Poland and characterized the person of the teacher. I distinguished what competencies a primary education teacher should have, what are his functions and tasks, and what teaching styles can be distinguished used by early childhood education teachers. I also devoted space to describe the issues of motivation and school stress. In the further part of my work, I presented the methodology of my own research and presented the results of the conducted research. The aim of my research was to recognize the role of the primary education teacher in the further development of the child from the perspective of people who have already completed compulsory education and are able to evaluate it. Research has shown that the influence and role of the primary education teacher can have a wide-ranging impact on children's further development.
dc.abstract.plpl
Etap edukacji początkowej wiąże się z wieloma zmianami jakie zachodzą wtedy w życiu każdego dziecka. To jaki styl nauczania podejmuje nauczyciel, czy motywuje uczniów do kształcenia i rozwoju oraz czy pomaga im w radzeniu sobie ze stresem, może nieść za sobą konsekwencje dla dalszego rozwoju dziecka. W części teoretycznej mojej pracy przedstawiłam system edukacji początkowej w Polsce oraz scharakteryzowałam osobę nauczyciela. Wyróżniłam jakimi kompetencjami powinien cechować się nauczyciel edukacji początkowej, jakie są jego funkcje i zadania oraz jakie można wyróżnić style nauczania stosowane przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Poświęciłam także miejsce na opisanie zagadnień motywacji i stresu szkolnego. W dalszej części mojej pracy przedstawiłam metodologię badań własnych oraz zaprezentowałam wyniki przeprowadzonych badań. Celem moich badań było rozpoznanie roli nauczyciela edukacji początkowej w dalszym rozwoju dziecka z perspektywy osób, które już edukację na poziomie obowiązkowym mają za sobą i potrafią ją ocenić. Wyniki badań wykazały, że oddziaływanie i rola nauczyciela edukacji początkowej mogą mieć rozległy wpływ na dalszy rozwój dzieci.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jagielska, Dominika
dc.contributor.authorpl
Mól, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Jagielska, Dominika
dc.contributor.reviewerpl
Kościelniak, Marek - 129216
dc.date.accessioned
2023-07-11T22:37:33Z
dc.date.available
2023-07-11T22:37:33Z
dc.date.submittedpl
2023-07-10
dc.fieldofstudypl
pedagogika
dc.identifier.apdpl
diploma-168801-290359
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315811
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
teacher, primary education, further development, pupils
dc.subject.plpl
nauczyciel, edukacja początkowa, dalszy rozwój, uczniowie
dc.titlepl
Rola nauczyciela edukacji początkowej w dalszym rozwoju dziecka
dc.title.alternativepl
The role of the primary education teacher in the child's further development
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
141
Views per month
Views per city
Warsaw
35
Krakow
20
Wroclaw
11
Bialystok
5
Bydgoszcz
4
Ostrzeszow
4
Poznan
4
Gorlice
3
Lodz
3
Orle
3

No access

No Thumbnail Available