Obraz Japonii w kinematografii amerykańskiej po II wojnie światowej

licenciate
dc.abstract.enWork is about representations of Japan in the post-war American cinema . Through the explanation of such phenomena as the problems of intercultural communication, orientalization and use of Japanese stereotypes it analyzes specific themes used by the American film makers to build the image of Japan.The first chapter of this work concerns explanations necessary to undertake an analysis of concepts such as cultural communication , orientalism , strength of the Japanese “soft power” and its influence on the West. The rest of the work carries out analysis of such themes as longing for traditional values or lack of intercultural and lingual understanding. Themes of Japanese martial arts , Japanese pop culture and anti-war messages in wartime image of Japan presented at the American cinemas has also been subjected to analysis.Last part of the work concerns Japanese audience reactions to films made in the USA using images of Japan , Japanese and Japanese culture . Positive reviews along with their justification and negative opinions arising from the dissatisfaction of Japanese viewers had been highlighted. The work shows dynamism of the changing ways of representations of Japan in American cinema and reasons why those changes happened.pl
dc.abstract.plPraca porusza temat przedstawień Japonii w powojennej kinematografii amerykańskiej. Poprzez wyjaśnienie takich zjawisk jak problemy komunikacji międzykulturowej, orientalizacji i hiperbolizacji japońskich przedstawień, na podstawie poszczególnych filmów analizuje konkretne motywy wykorzystywane przez amerykańskich twórców do budowania filmowego obrazu Japonii. Pierwszy rozdział pracy dotyczy wyjaśnień niezbędnych do podjęcia analizy pojęć, takich jak komunikacja kulturowa, orientalizm czy wpływ japońskiego soft power .W dalszej części pracy na podstawie konkretnych pozycji filmowych przeprowadzona została analiza takich motywów jak tęsknota za tradycyjnymi wartościami czy brak porozumienia międzykulturowego i językowego. Analizie poddany został również motyw japońskich sztuk walki, japońskiej popkultury oraz antywojennych przesłań w wojennych obrazach Japonii przedstawianych na amerykańskich ekranach kinowych.W ostatniej części pracy analizie poddane zostały reakcje japońskiej publiczności na filmy produkcji amerykańskiej wykorzystujące obrazy Japonii, Japończyków i japońskiej kultury. Wyróżnieniu uległy opinie pozytywne wraz z ich uzasadnieniem oraz opinie negatywne wynikające z niezadowolenia japońskich widzów. W pracy dochodzi do próby ukazania dynamizmu zmieniających się sposobów przedstawień Japonii w amerykańskim kinie oraz przyczyn owych zmian.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.contributor.advisorKamińska, Ewa - 128610 pl
dc.contributor.authorDyrda, Klaudiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerDybała, Pawełpl
dc.contributor.reviewerKamińska, Ewa - 128610 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T23:43:27Z
dc.date.available2020-07-24T23:43:27Z
dc.date.submitted2014-10-28pl
dc.fieldofstudystudia dalekowschodniepl
dc.identifier.apddiploma-86011-133481pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/194694
dc.languagepolpl
dc.subject.enAmerican cinema, Japan, japanese reactionpl
dc.subject.plkinematografia amerykańska, Japonia, japońskie reakcjepl
dc.titleObraz Japonii w kinematografii amerykańskiej po II wojnie światowejpl
dc.title.alternativeThe image of Japan in the American cinema after World War IIpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Work is about representations of Japan in the post-war American cinema . Through the explanation of such phenomena as the problems of intercultural communication, orientalization and use of Japanese stereotypes it analyzes specific themes used by the American film makers to build the image of Japan.The first chapter of this work concerns explanations necessary to undertake an analysis of concepts such as cultural communication , orientalism , strength of the Japanese “soft power” and its influence on the West. The rest of the work carries out analysis of such themes as longing for traditional values or lack of intercultural and lingual understanding. Themes of Japanese martial arts , Japanese pop culture and anti-war messages in wartime image of Japan presented at the American cinemas has also been subjected to analysis.Last part of the work concerns Japanese audience reactions to films made in the USA using images of Japan , Japanese and Japanese culture . Positive reviews along with their justification and negative opinions arising from the dissatisfaction of Japanese viewers had been highlighted. The work shows dynamism of the changing ways of representations of Japan in American cinema and reasons why those changes happened.
dc.abstract.plpl
Praca porusza temat przedstawień Japonii w powojennej kinematografii amerykańskiej. Poprzez wyjaśnienie takich zjawisk jak problemy komunikacji międzykulturowej, orientalizacji i hiperbolizacji japońskich przedstawień, na podstawie poszczególnych filmów analizuje konkretne motywy wykorzystywane przez amerykańskich twórców do budowania filmowego obrazu Japonii. Pierwszy rozdział pracy dotyczy wyjaśnień niezbędnych do podjęcia analizy pojęć, takich jak komunikacja kulturowa, orientalizm czy wpływ japońskiego soft power .W dalszej części pracy na podstawie konkretnych pozycji filmowych przeprowadzona została analiza takich motywów jak tęsknota za tradycyjnymi wartościami czy brak porozumienia międzykulturowego i językowego. Analizie poddany został również motyw japońskich sztuk walki, japońskiej popkultury oraz antywojennych przesłań w wojennych obrazach Japonii przedstawianych na amerykańskich ekranach kinowych.W ostatniej części pracy analizie poddane zostały reakcje japońskiej publiczności na filmy produkcji amerykańskiej wykorzystujące obrazy Japonii, Japończyków i japońskiej kultury. Wyróżnieniu uległy opinie pozytywne wraz z ich uzasadnieniem oraz opinie negatywne wynikające z niezadowolenia japońskich widzów. W pracy dochodzi do próby ukazania dynamizmu zmieniających się sposobów przedstawień Japonii w amerykańskim kinie oraz przyczyn owych zmian.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.contributor.advisorpl
Kamińska, Ewa - 128610
dc.contributor.authorpl
Dyrda, Klaudia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Dybała, Paweł
dc.contributor.reviewerpl
Kamińska, Ewa - 128610
dc.date.accessioned
2020-07-24T23:43:27Z
dc.date.available
2020-07-24T23:43:27Z
dc.date.submittedpl
2014-10-28
dc.fieldofstudypl
studia dalekowschodnie
dc.identifier.apdpl
diploma-86011-133481
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/194694
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
American cinema, Japan, japanese reaction
dc.subject.plpl
kinematografia amerykańska, Japonia, japońskie reakcje
dc.titlepl
Obraz Japonii w kinematografii amerykańskiej po II wojnie światowej
dc.title.alternativepl
The image of Japan in the American cinema after World War II
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
30
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Lodz
4
Cianowice Duze
3
Gdynia
3
Krakow
3
Wroclaw
2
Barnsley
1
Bydgoszcz
1
Dublin
1
Gorzow Slaski
1

No access

No Thumbnail Available