Zarządzanie treścią reklamy. Sztuki wizualne i plastyczne środki wyrazu wykorzystywane przez twórców współczesnej reklamy na przykładzie magazynu Vogue Polska

master
dc.abstract.enThe subject of this study is to demonstrate the presence of visual arts inspiration among creators of contemporary advertising. Qualitative research was conducted within an interpretative paradigm. Semiotic analysis was used for the study, focusing on advertisements published in Polish editions of Vogue over the last five years. The main research questions that the author seeks to answer throughout the study are: How do visual arts influence advertising? Do creators of contemporary advertisements draw from the legacy of visual arts? Can commercial advertising be considered as art? This study successfully maintains the research hypothesis that creators of modern advertisements draw from the legacy of visual arts, utilizing not only works but also techniques and artistic means of expression. The advertisements in Vogue magazine are predominantly inspired by techniques and means of expression.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy jest wykazanie obecności inspiracji sztukami wizualnymi przez twórców współczesnej reklamy. W ramach pracy podjęto badania jakościowe w paradygmacie interpretatywnym. Do badań wykorzystano analizę semiotyczną, której poddano reklamy opublikowane w polskich wydaniach Vogue z ostatnich pięciu lat. Głównymi pytaniami badawczymi, na które autorka stara się uzyskać odpowiedź podczas pracy, są: jak sztuki wizualne wpływają na reklamę? Czy twórcy współczesnych reklam czerpią z dorobku sztuk wizualnych? Czy reklamę komercyjną można rozpatrywać w kategoriach sztuki? W niniejszej pracy udało się podtrzymać postawioną tezę badawczą, iż twórcy reklam współczesnych czerpią z dorobku sztuk wizualnych, wykorzystując nie tylko dzieła, ale również techniki i artystyczne środki wyrazu. To właśnie reklamy inspirujące się technikami i środkami wyrazu dominują w reklamach w magazynie Vogue.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorLaberschek, Marcinpl
dc.contributor.authorPietraszewska, Kingapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerWoźniak, Cezary - 200237 pl
dc.contributor.reviewerLaberschek, Marcinpl
dc.date.accessioned2023-10-25T21:40:58Z
dc.date.available2023-10-25T21:40:58Z
dc.date.submitted2023-10-25pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-164946-307551pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322055
dc.languagepolpl
dc.subject.enAdvertising, art, Voguepl
dc.subject.plReklama, sztuka, Voguepl
dc.titleZarządzanie treścią reklamy. Sztuki wizualne i plastyczne środki wyrazu wykorzystywane przez twórców współczesnej reklamy na przykładzie magazynu Vogue Polskapl
dc.title.alternativeContent Management in Advertising: Visual and Artistic Expression Techniques Used by Contemporary Advertisers Illustrated by Vogue Poland Magazinepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this study is to demonstrate the presence of visual arts inspiration among creators of contemporary advertising. Qualitative research was conducted within an interpretative paradigm. Semiotic analysis was used for the study, focusing on advertisements published in Polish editions of Vogue over the last five years. The main research questions that the author seeks to answer throughout the study are: How do visual arts influence advertising? Do creators of contemporary advertisements draw from the legacy of visual arts? Can commercial advertising be considered as art? This study successfully maintains the research hypothesis that creators of modern advertisements draw from the legacy of visual arts, utilizing not only works but also techniques and artistic means of expression. The advertisements in Vogue magazine are predominantly inspired by techniques and means of expression.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy jest wykazanie obecności inspiracji sztukami wizualnymi przez twórców współczesnej reklamy. W ramach pracy podjęto badania jakościowe w paradygmacie interpretatywnym. Do badań wykorzystano analizę semiotyczną, której poddano reklamy opublikowane w polskich wydaniach Vogue z ostatnich pięciu lat. Głównymi pytaniami badawczymi, na które autorka stara się uzyskać odpowiedź podczas pracy, są: jak sztuki wizualne wpływają na reklamę? Czy twórcy współczesnych reklam czerpią z dorobku sztuk wizualnych? Czy reklamę komercyjną można rozpatrywać w kategoriach sztuki? W niniejszej pracy udało się podtrzymać postawioną tezę badawczą, iż twórcy reklam współczesnych czerpią z dorobku sztuk wizualnych, wykorzystując nie tylko dzieła, ale również techniki i artystyczne środki wyrazu. To właśnie reklamy inspirujące się technikami i środkami wyrazu dominują w reklamach w magazynie Vogue.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Laberschek, Marcin
dc.contributor.authorpl
Pietraszewska, Kinga
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Woźniak, Cezary - 200237
dc.contributor.reviewerpl
Laberschek, Marcin
dc.date.accessioned
2023-10-25T21:40:58Z
dc.date.available
2023-10-25T21:40:58Z
dc.date.submittedpl
2023-10-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-164946-307551
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322055
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Advertising, art, Vogue
dc.subject.plpl
Reklama, sztuka, Vogue
dc.titlepl
Zarządzanie treścią reklamy. Sztuki wizualne i plastyczne środki wyrazu wykorzystywane przez twórców współczesnej reklamy na przykładzie magazynu Vogue Polska
dc.title.alternativepl
Content Management in Advertising: Visual and Artistic Expression Techniques Used by Contemporary Advertisers Illustrated by Vogue Poland Magazine
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
6
Views per month
Views per city
Krakow
4
Warsaw
2

No access

No Thumbnail Available
Collections