Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Nieuczciwa reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji
Unfair advertising as an act of unfair competition
konkurencja, nieuczciwa konkurencja, czyn nieuczciwej konkurencji, reklama, nieuczciwa reklama, ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
competition, unfair competition, act of unfair competition, advertising, unfair advertising, Unfair Competition Law
Przedmiotem niniejszej pracy jest opisanie nieuczciwej reklamy, jako czynu nieuczciwej konkurencji na podstawie przepisów polskiego prawa dotyczącego konkurencji, jak i innych źródeł. Na początek opisano zagadnienia wstępne dotyczące konkurencji oraz nieuczciwej konkurencji. Później dokonana została analiza i porównanie między reklamą, a informacją handlową. Do zdefiniowania tych wątków wykorzystano obowiązujące przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji jak i literaturę prawniczą. Następnie omówione zostały klauzule generalne zawarte w Ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Po opisaniu klauzul zawartych w art. 3 i art. 16 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji dokonano ich zestawienia. W ostatnim rozdziale pracy dyplomowej skupiono się na szczegółowym ukazaniu rodzajów nieuczciwej reklamy. Przeanalizowane zostały poszczególne typy czynów nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy, na podstawie prawa obowiązującego w Polsce. Rozważania te zostały oparte na zagadnieniach ustawowych, literaturze prawniczej, orzecznictwie Sądów polskich oraz przykładowych kampaniach reklamowych noszących znamiona czynu nieuczciwej konkurencji. Praca służy scharakteryzowaniu ogólnych zagadnień oraz regulacji prawnych dotyczących czynu nieuczciwej konkurencji, jakim jest nieuczciwa reklama.
The subject of this paper is to describe unfair advertising as an act of unfair competition on the basis of Polish competition law as well as other sources. First, introductory issues concerning competition and unfair competition were described. This is followed by an analysis and comparison between advertising and commercial communication. The Unfair Competition Law as well as legal literature were used to define these themes. Next, the general clauses contained in the Unfair Competition Law were discussed. After describing the clauses contained in Articles 3 and 16 of the Unfair Competition Law, a comparison was made between them. The final chapter of the thesis focuses on a detailed presentation of the types of unfair advertising. Individual types of acts of unfair competition were analysed. The analysis was based on legal acts as well as legal literature, decisions of the Polish courts and examples of advertising campaigns having the features of a prohibited act. The work serves the purpose to: characterise general issues and legal regulations concerning an act of unfair competition, which is unfair advertising.
dc.abstract.en | The subject of this paper is to describe unfair advertising as an act of unfair competition on the basis of Polish competition law as well as other sources. First, introductory issues concerning competition and unfair competition were described. This is followed by an analysis and comparison between advertising and commercial communication. The Unfair Competition Law as well as legal literature were used to define these themes. Next, the general clauses contained in the Unfair Competition Law were discussed. After describing the clauses contained in Articles 3 and 16 of the Unfair Competition Law, a comparison was made between them. The final chapter of the thesis focuses on a detailed presentation of the types of unfair advertising. Individual types of acts of unfair competition were analysed. The analysis was based on legal acts as well as legal literature, decisions of the Polish courts and examples of advertising campaigns having the features of a prohibited act. The work serves the purpose to: characterise general issues and legal regulations concerning an act of unfair competition, which is unfair advertising. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem niniejszej pracy jest opisanie nieuczciwej reklamy, jako czynu nieuczciwej konkurencji na podstawie przepisów polskiego prawa dotyczącego konkurencji, jak i innych źródeł. Na początek opisano zagadnienia wstępne dotyczące konkurencji oraz nieuczciwej konkurencji. Później dokonana została analiza i porównanie między reklamą, a informacją handlową. Do zdefiniowania tych wątków wykorzystano obowiązujące przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji jak i literaturę prawniczą. Następnie omówione zostały klauzule generalne zawarte w Ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Po opisaniu klauzul zawartych w art. 3 i art. 16 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji dokonano ich zestawienia. W ostatnim rozdziale pracy dyplomowej skupiono się na szczegółowym ukazaniu rodzajów nieuczciwej reklamy. Przeanalizowane zostały poszczególne typy czynów nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy, na podstawie prawa obowiązującego w Polsce. Rozważania te zostały oparte na zagadnieniach ustawowych, literaturze prawniczej, orzecznictwie Sądów polskich oraz przykładowych kampaniach reklamowych noszących znamiona czynu nieuczciwej konkurencji. Praca służy scharakteryzowaniu ogólnych zagadnień oraz regulacji prawnych dotyczących czynu nieuczciwej konkurencji, jakim jest nieuczciwa reklama. | pl |
dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Biliński, Michał - 200666 | pl |
dc.contributor.author | Wyrostek, Agata | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Biliński, Michał - 200666 | pl |
dc.contributor.reviewer | Serwacki, Jerzy - 131833 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-05T21:42:58Z | |
dc.date.available | 2023-07-05T21:42:58Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | administracja | pl |
dc.identifier.apd | diploma-167508-292060 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314356 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | competition, unfair competition, act of unfair competition, advertising, unfair advertising, Unfair Competition Law | pl |
dc.subject.pl | konkurencja, nieuczciwa konkurencja, czyn nieuczciwej konkurencji, reklama, nieuczciwa reklama, ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji | pl |
dc.title | Nieuczciwa reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji | pl |
dc.title.alternative | Unfair advertising as an act of unfair competition | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |