Nieuczciwa reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji

licenciate
dc.abstract.enThe subject of this paper is to describe unfair advertising as an act of unfair competition on the basis of Polish competition law as well as other sources. First, introductory issues concerning competition and unfair competition were described. This is followed by an analysis and comparison between advertising and commercial communication. The Unfair Competition Law as well as legal literature were used to define these themes. Next, the general clauses contained in the Unfair Competition Law were discussed. After describing the clauses contained in Articles 3 and 16 of the Unfair Competition Law, a comparison was made between them. The final chapter of the thesis focuses on a detailed presentation of the types of unfair advertising. Individual types of acts of unfair competition were analysed. The analysis was based on legal acts as well as legal literature, decisions of the Polish courts and examples of advertising campaigns having the features of a prohibited act. The work serves the purpose to: characterise general issues and legal regulations concerning an act of unfair competition, which is unfair advertising.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy jest opisanie nieuczciwej reklamy, jako czynu nieuczciwej konkurencji na podstawie przepisów polskiego prawa dotyczącego konkurencji, jak i innych źródeł. Na początek opisano zagadnienia wstępne dotyczące konkurencji oraz nieuczciwej konkurencji. Później dokonana została analiza i porównanie między reklamą, a informacją handlową. Do zdefiniowania tych wątków wykorzystano obowiązujące przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji jak i literaturę prawniczą. Następnie omówione zostały klauzule generalne zawarte w Ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Po opisaniu klauzul zawartych w art. 3 i art. 16 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji dokonano ich zestawienia. W ostatnim rozdziale pracy dyplomowej skupiono się na szczegółowym ukazaniu rodzajów nieuczciwej reklamy. Przeanalizowane zostały poszczególne typy czynów nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy, na podstawie prawa obowiązującego w Polsce. Rozważania te zostały oparte na zagadnieniach ustawowych, literaturze prawniczej, orzecznictwie Sądów polskich oraz przykładowych kampaniach reklamowych noszących znamiona czynu nieuczciwej konkurencji. Praca służy scharakteryzowaniu ogólnych zagadnień oraz regulacji prawnych dotyczących czynu nieuczciwej konkurencji, jakim jest nieuczciwa reklama.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBiliński, Michał - 200666 pl
dc.contributor.authorWyrostek, Agatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerBiliński, Michał - 200666 pl
dc.contributor.reviewerSerwacki, Jerzy - 131833 pl
dc.date.accessioned2023-07-05T21:42:58Z
dc.date.available2023-07-05T21:42:58Z
dc.date.submitted2023-07-05pl
dc.fieldofstudyadministracjapl
dc.identifier.apddiploma-167508-292060pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314356
dc.languagepolpl
dc.subject.encompetition, unfair competition, act of unfair competition, advertising, unfair advertising, Unfair Competition Lawpl
dc.subject.plkonkurencja, nieuczciwa konkurencja, czyn nieuczciwej konkurencji, reklama, nieuczciwa reklama, ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencjipl
dc.titleNieuczciwa reklama jako czyn nieuczciwej konkurencjipl
dc.title.alternativeUnfair advertising as an act of unfair competitionpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this paper is to describe unfair advertising as an act of unfair competition on the basis of Polish competition law as well as other sources. First, introductory issues concerning competition and unfair competition were described. This is followed by an analysis and comparison between advertising and commercial communication. The Unfair Competition Law as well as legal literature were used to define these themes. Next, the general clauses contained in the Unfair Competition Law were discussed. After describing the clauses contained in Articles 3 and 16 of the Unfair Competition Law, a comparison was made between them. The final chapter of the thesis focuses on a detailed presentation of the types of unfair advertising. Individual types of acts of unfair competition were analysed. The analysis was based on legal acts as well as legal literature, decisions of the Polish courts and examples of advertising campaigns having the features of a prohibited act. The work serves the purpose to: characterise general issues and legal regulations concerning an act of unfair competition, which is unfair advertising.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy jest opisanie nieuczciwej reklamy, jako czynu nieuczciwej konkurencji na podstawie przepisów polskiego prawa dotyczącego konkurencji, jak i innych źródeł. Na początek opisano zagadnienia wstępne dotyczące konkurencji oraz nieuczciwej konkurencji. Później dokonana została analiza i porównanie między reklamą, a informacją handlową. Do zdefiniowania tych wątków wykorzystano obowiązujące przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji jak i literaturę prawniczą. Następnie omówione zostały klauzule generalne zawarte w Ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Po opisaniu klauzul zawartych w art. 3 i art. 16 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji dokonano ich zestawienia. W ostatnim rozdziale pracy dyplomowej skupiono się na szczegółowym ukazaniu rodzajów nieuczciwej reklamy. Przeanalizowane zostały poszczególne typy czynów nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy, na podstawie prawa obowiązującego w Polsce. Rozważania te zostały oparte na zagadnieniach ustawowych, literaturze prawniczej, orzecznictwie Sądów polskich oraz przykładowych kampaniach reklamowych noszących znamiona czynu nieuczciwej konkurencji. Praca służy scharakteryzowaniu ogólnych zagadnień oraz regulacji prawnych dotyczących czynu nieuczciwej konkurencji, jakim jest nieuczciwa reklama.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Biliński, Michał - 200666
dc.contributor.authorpl
Wyrostek, Agata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Biliński, Michał - 200666
dc.contributor.reviewerpl
Serwacki, Jerzy - 131833
dc.date.accessioned
2023-07-05T21:42:58Z
dc.date.available
2023-07-05T21:42:58Z
dc.date.submittedpl
2023-07-05
dc.fieldofstudypl
administracja
dc.identifier.apdpl
diploma-167508-292060
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314356
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
competition, unfair competition, act of unfair competition, advertising, unfair advertising, Unfair Competition Law
dc.subject.plpl
konkurencja, nieuczciwa konkurencja, czyn nieuczciwej konkurencji, reklama, nieuczciwa reklama, ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
dc.titlepl
Nieuczciwa reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji
dc.title.alternativepl
Unfair advertising as an act of unfair competition
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
48
Views per month
Views per city
Warsaw
20
Krakow
5
Szczawnica
3
Poznan
2
Wroclaw
2
Zalasewo
2
Bydgoszcz
1
Chełmno
1
Garwolin
1
Gdansk
1

No access

No Thumbnail Available