Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
The blended approach and Facebook in teaching English as a foreign language
Metoda blended learning i Facebook w nauczaniu języka angielskiego jako języka obcego
metoda blended learning, Facebook, media społecznościowe, środowisko online, środowisko offline, nauczanie języka angielskiego jako języka obcego, technologie cyfrowe, edukacja formalna, edukacja pozaformalna, edukacja nieformalna
blended learning approach, Facebook, social media, online environment, offline environment, teaching English as a foreign language, digital technologies, formal education, non-formal education, informal education
STRESZCZENIEGłównym celem niniejszej pracy magisterskiej było pokazanie, w jaki sposób tradycyjne metody nauczania i uczenia się oparte na materiale z podręcznika mogą być wzbogacone dodatkowymi treściami prezentowanymi w przestrzeni wirtualnej. Niniejsza praca magisterska dowodzi, że potencjał mediów społecznościowych pozwala na ich wykorzystanie w procesie nauczania i uczenia się języka angielskiego. Praca składa się z dwóch rozdziałów. Rozdział pierwszy „Technologie cyfrowe w nauczaniu i uczenia się języka angielskiego” rozpoczyna się od opisu roli technologii i Internetu w edukacji języka obcego. Rozdział skupia się wokół Facebooka, gdzie możliwe staje się połączenie edukacji nieformalnej, mającej miejsce w środowisku online, z tą formalną reprezentującą środowisko offline. Istotnym punktem rozdziału jest opis roli odgrywanej przez nauczyciela języka angielskiego, który w dzisiejszych czasach w swojej pracy dydaktycznej jest mediatorem pomiędzy środowiskiem offline i online. Następnie przedstawiona została metoda blended learning wraz z typowymi dla niej narzędziami i modelami..Rozdział drugi „Metoda blended learning w praktyce” przedstawia wyniki badania przeprowadzonego podczas praktyki dydaktycznej w szkole średniej. W celach badawczych zastosowane zostały kwestionariusze oraz obserwacja interakcji pomiędzy nauczycielem i uczniami. Kluczową częścią rozdziału jest opis badania i analiza jego wyników. Ponadto, zaprezentowane zostały przykładowe lekcje, które zostały opracowane zgodnie z założeniami metody blended learning. Praktyczne wdrożenie tej metody z wykorzystaniem Facebooka pozwoliło zarówno nauczycielowi jak i uczniom poznać jej potencjał w nauczaniu języka angielskiego.Wyniki badania pokazują, że treści online przyczyniły się do polepszenia sprawności mówienia uczniów. Lekcje poprzedzane ćwiczeniami online zoowocowały żwawymi dyskusjami. Na przykład, komentarze do postów dawały początek dyskusji w klasie lub rozwijały myśli uczniów na poruszony w środowisku wirtualnym temat. Wprowadzające do lekcji ćwiczenia online umożliwiały uczniom wcześniejsze zapoznanie się z tematami z podręcznika. Treści zamieszczane przez nauczyciela języka angielskiego po przeprowadzonych lekcjach miały na celu powtórzenie i utrwalenie materiału z podręcznika.
SUMMARYThe main objective of this thesis was to show how traditional methods of teaching and learning based on course book material can be enriched with the extra content presented in virtual space. Additionally, the thesis demonstrates that the potential of social media allows for their utilization in the process of teaching and learning English. The paper is organized into two chapters. The first chapter “Digital technologies in teaching and learning English” begins with examining the role of technology and the Internet in foreign language education. It focuses on Facebook and its potential to blend informal education, which takes place in an online environment, with formal one representing an offline environment. The crucial point of this section is the description of the pedagogical role of an English teacher who these days can take the role of a mediator between offline and online environments. Then, a blended approach, the tools and models were presented. The second chapter “Blended approach in practice” delineates results of the research carried out during teaching practice in a secondary school. For research purposes questionnaires and an observation of interactions between the teacher and students, with a close inspection on the products of the students’ work, were applied. The key part of the chapter is to describe the study and analyse its outcomes. Besides, sample blended lessons which were designed according to the principles of the blended learning approach are presented. The practical implementation of the blended approach with the utilization of Facebook helped both the teacher and students to assess its potential in English language education.The findings of the study show that online content contributed to students’ better speaking performance. Lessons which were preceded by technology-based materials resulted in lively discussions. For example, comments to the posts gave rise to or elaborated on the in-class exchanges on the subjects brought up in the virtual environment. Introductory online activities to the lessons allowed students to familiarize themselves with the course book topics in advance. Activities uploaded by the teacher of English after in-class lessons allowed them to revise and consolidate the relevant course book material.
dc.abstract.en | SUMMARYThe main objective of this thesis was to show how traditional methods of teaching and learning based on course book material can be enriched with the extra content presented in virtual space. Additionally, the thesis demonstrates that the potential of social media allows for their utilization in the process of teaching and learning English. The paper is organized into two chapters. The first chapter “Digital technologies in teaching and learning English” begins with examining the role of technology and the Internet in foreign language education. It focuses on Facebook and its potential to blend informal education, which takes place in an online environment, with formal one representing an offline environment. The crucial point of this section is the description of the pedagogical role of an English teacher who these days can take the role of a mediator between offline and online environments. Then, a blended approach, the tools and models were presented. The second chapter “Blended approach in practice” delineates results of the research carried out during teaching practice in a secondary school. For research purposes questionnaires and an observation of interactions between the teacher and students, with a close inspection on the products of the students’ work, were applied. The key part of the chapter is to describe the study and analyse its outcomes. Besides, sample blended lessons which were designed according to the principles of the blended learning approach are presented. The practical implementation of the blended approach with the utilization of Facebook helped both the teacher and students to assess its potential in English language education.The findings of the study show that online content contributed to students’ better speaking performance. Lessons which were preceded by technology-based materials resulted in lively discussions. For example, comments to the posts gave rise to or elaborated on the in-class exchanges on the subjects brought up in the virtual environment. Introductory online activities to the lessons allowed students to familiarize themselves with the course book topics in advance. Activities uploaded by the teacher of English after in-class lessons allowed them to revise and consolidate the relevant course book material. | pl |
dc.abstract.pl | STRESZCZENIEGłównym celem niniejszej pracy magisterskiej było pokazanie, w jaki sposób tradycyjne metody nauczania i uczenia się oparte na materiale z podręcznika mogą być wzbogacone dodatkowymi treściami prezentowanymi w przestrzeni wirtualnej. Niniejsza praca magisterska dowodzi, że potencjał mediów społecznościowych pozwala na ich wykorzystanie w procesie nauczania i uczenia się języka angielskiego. Praca składa się z dwóch rozdziałów. Rozdział pierwszy „Technologie cyfrowe w nauczaniu i uczenia się języka angielskiego” rozpoczyna się od opisu roli technologii i Internetu w edukacji języka obcego. Rozdział skupia się wokół Facebooka, gdzie możliwe staje się połączenie edukacji nieformalnej, mającej miejsce w środowisku online, z tą formalną reprezentującą środowisko offline. Istotnym punktem rozdziału jest opis roli odgrywanej przez nauczyciela języka angielskiego, który w dzisiejszych czasach w swojej pracy dydaktycznej jest mediatorem pomiędzy środowiskiem offline i online. Następnie przedstawiona została metoda blended learning wraz z typowymi dla niej narzędziami i modelami..Rozdział drugi „Metoda blended learning w praktyce” przedstawia wyniki badania przeprowadzonego podczas praktyki dydaktycznej w szkole średniej. W celach badawczych zastosowane zostały kwestionariusze oraz obserwacja interakcji pomiędzy nauczycielem i uczniami. Kluczową częścią rozdziału jest opis badania i analiza jego wyników. Ponadto, zaprezentowane zostały przykładowe lekcje, które zostały opracowane zgodnie z założeniami metody blended learning. Praktyczne wdrożenie tej metody z wykorzystaniem Facebooka pozwoliło zarówno nauczycielowi jak i uczniom poznać jej potencjał w nauczaniu języka angielskiego.Wyniki badania pokazują, że treści online przyczyniły się do polepszenia sprawności mówienia uczniów. Lekcje poprzedzane ćwiczeniami online zoowocowały żwawymi dyskusjami. Na przykład, komentarze do postów dawały początek dyskusji w klasie lub rozwijały myśli uczniów na poruszony w środowisku wirtualnym temat. Wprowadzające do lekcji ćwiczenia online umożliwiały uczniom wcześniejsze zapoznanie się z tematami z podręcznika. Treści zamieszczane przez nauczyciela języka angielskiego po przeprowadzonych lekcjach miały na celu powtórzenie i utrwalenie materiału z podręcznika. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filologiczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kleban, Marcin - 185600 | pl |
dc.contributor.author | Gorczowska, Monika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF6 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kleban, Marcin - 185600 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kusiak-Pisowacka, Monika - 129792 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T19:48:34Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T19:48:34Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-25 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia angielska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-127370-144303 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231258 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | blended learning approach, Facebook, social media, online environment, offline environment, teaching English as a foreign language, digital technologies, formal education, non-formal education, informal education | pl |
dc.subject.pl | metoda blended learning, Facebook, media społecznościowe, środowisko online, środowisko offline, nauczanie języka angielskiego jako języka obcego, technologie cyfrowe, edukacja formalna, edukacja pozaformalna, edukacja nieformalna | pl |
dc.title | The blended approach and Facebook in teaching English as a foreign language | pl |
dc.title.alternative | Metoda blended learning i Facebook w nauczaniu języka angielskiego jako języka obcego | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |