TikTok jako narzędzie komunikacji marketingowej

master
dc.abstract.enThe aim of the master's thesis was to present TikTok as tool of marketing communication. The importance of social media in marketing communication has been demonstrated by presenting the role of influencers and by characterizing the dominant social media platforms. The characteristics of TikTok are widely presented not only as an attractive space for the Z generation, but also as an effective marketing tool. In addition, the issue of communication via the short video format was discussed and TikTok was compared to its Chinese counterpart, Douyin. The conducted research presents the specificity of marketing communication of enterprises on TikTok with the use of influencers and answer the question in which areas of TikTok is most effective.pl
dc.abstract.plCelem pracy magisterskiej było przedstawienie TikToka jako narzędzia komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Wykazano znaczenie mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej poprzez zaprezentowanie roli influencerów oraz scharakteryzowanie dominujących platform mediów społecznościowych. Szeroko przedstawiono charakterystykę TikToka nie tylko jako atrakcyjnej przestrzeni dla generacji Z, ale również jako efektywnego narzędzia marketingowego. Ponadto, poruszono kwestię komunikacji za pośrednictwem formatu krótkiego wideo oraz porównano TikTok z jego chińskim odpowiednikiem, Douyin. Przeprowadzone badania przedstawiają specyfikę komunikacji marketingowej przedsiębiorstw na TikToku z wykorzystaniem influencerów oraz odpowiadają na pytanie w jakich obszarach TikTok ma najbardziej efektywne zastosowanie.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBednarczyk, Małgorzata - 127272 pl
dc.contributor.authorKramm, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBednarczyk, Małgorzata - 127272 pl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.date.accessioned2023-10-06T21:32:05Z
dc.date.available2023-10-06T21:32:05Z
dc.date.submitted2021-07-15pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-148480-278787pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/320595
dc.languagepolpl
dc.subject.enGENERATION Z - INFLUENCER MARKETING – MARKETING COMMUNICATION - TIKTOKpl
dc.subject.plGENERACJA Z - INFLUENCER MARKETING – KOMUNIKACJA MARKETINGOWA - TIKTOKpl
dc.titleTikTok jako narzędzie komunikacji marketingowejpl
dc.title.alternativeTikTok as a marketing communication toolpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the master's thesis was to present TikTok as tool of marketing communication. The importance of social media in marketing communication has been demonstrated by presenting the role of influencers and by characterizing the dominant social media platforms. The characteristics of TikTok are widely presented not only as an attractive space for the Z generation, but also as an effective marketing tool. In addition, the issue of communication via the short video format was discussed and TikTok was compared to its Chinese counterpart, Douyin. The conducted research presents the specificity of marketing communication of enterprises on TikTok with the use of influencers and answer the question in which areas of TikTok is most effective.
dc.abstract.plpl
Celem pracy magisterskiej było przedstawienie TikToka jako narzędzia komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Wykazano znaczenie mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej poprzez zaprezentowanie roli influencerów oraz scharakteryzowanie dominujących platform mediów społecznościowych. Szeroko przedstawiono charakterystykę TikToka nie tylko jako atrakcyjnej przestrzeni dla generacji Z, ale również jako efektywnego narzędzia marketingowego. Ponadto, poruszono kwestię komunikacji za pośrednictwem formatu krótkiego wideo oraz porównano TikTok z jego chińskim odpowiednikiem, Douyin. Przeprowadzone badania przedstawiają specyfikę komunikacji marketingowej przedsiębiorstw na TikToku z wykorzystaniem influencerów oraz odpowiadają na pytanie w jakich obszarach TikTok ma najbardziej efektywne zastosowanie.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Bednarczyk, Małgorzata - 127272
dc.contributor.authorpl
Kramm, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Bednarczyk, Małgorzata - 127272
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.date.accessioned
2023-10-06T21:32:05Z
dc.date.available
2023-10-06T21:32:05Z
dc.date.submittedpl
2021-07-15
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-148480-278787
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/320595
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
GENERATION Z - INFLUENCER MARKETING – MARKETING COMMUNICATION - TIKTOK
dc.subject.plpl
GENERACJA Z - INFLUENCER MARKETING – KOMUNIKACJA MARKETINGOWA - TIKTOK
dc.titlepl
TikTok jako narzędzie komunikacji marketingowej
dc.title.alternativepl
TikTok as a marketing communication tool
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
274
Views per month
Views per city
Warsaw
67
Krakow
32
Wroclaw
18
Katowice
12
Poznan
12
Lodz
8
Rzeszów
6
Gdansk
5
Lublin
4
Rydzyna
4

No access

No Thumbnail Available
Collections