Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Promocja obiektu pensjonatowego na przykładzie "Domu wypoczynkowego u Miescorza" i restauracji "Koliba" w Białce Tatrzańskiej
The promotion pension object on the example of "House holiday in Miescorza" and the restaurant "Koliba" in Białka Tatrzańska.
SŁOWA KLUCZOWE:GÓRALSKA GOŚCINNOŚĆ, KLIENT, KULTURA, MARKETING, TRADYCJA.
KEYWORDS:HIGHLANDER HOSPITALITY, CUSTOMER, CULTURE, MARKETING, TRADITION.
Obecnie pozyskiwanie klientów stało się dla właścicieli hoteli i pensjonatów centralnym zagadnieniem. Nie wystarczy bowiem produkować określone usługi i produkty, ale należy je w odpowiedni sposób promować. Aby osiągnąć cel jakim jest pozyskanie klienta należy wytwarzać właściwą atmosferę w „dom wypoczynkowy u Miescorza” oraz odpowiednio promować usługi w mediach.Celem pracy było określenie w jaki sposób informację o działalności firmy „u Miescorza” w Białce Tatrzańskiej wpłynęły na pozyskanie i satysfakcje klientów. W ramach informacji zamieszczono dane o firmie w Internecie, w formie ulotek, pocztówek, wygłoszono pogadanki dla przybywających. Duże znaczenie należy przypisać także szeroko pojętemu promowaniu kultury góralskiej. W badaniach posługiwano się metodą ankietową wśród gości przybywających w firmie „u Miescorza” w sezonie zimowym 2014/2015 roku. W pracy zamieszczono dwa rozdziały teoretyczne na temat zjawiska promocji oraz promocji sprzedaży, które opracowano na podstawie piśmiennictwa. W trzecim rozdziale przedstawiono firmę jednoosobową „u Miescorza”, a więc „dom wypoczynkowy u Miescorza” i restaurację „Koliba”. W ostatnim rozdziale poświęcono uwagę badaniom ankietowym. Wyniki opracowano i przedstawiono w postaci tabelarycznej i graficznej. Określono przyczyny wyboru firmy, satysfakcję ze sposobu propagowania kultury góralskiej, zadowolenie z wyżywienia w karczmie „Koliba” i warunków noclegowych. W znacznej większości uzyskano odpowiedzi aprobujące. Na sto osiem ankietowanych osób ocenę bardzo dobrą i dobrą wyraziło dziewięćdziesiąt osób. Jak wynika z pracy zastosowana metoda promocji dóbr i usług jest skuteczna.
At present the most important issue for owners of the rest houses and hotels is to gain guests. The good promotion of own services is as important as the production of goods and hosting. Therefore a good atmosphere and proper placement of own service in medias is quite vital.The aim of my works was an examinations of how the promotion and information of services have influenced the decision of clients to come to the rest house. The information was placed in medias, Internet, leaflets, postcards and talks to guests were carried on. It is very important to promote highlanders culture in a broad sense of a word. The inquiries were carried on by a poll method among guests coming to the rest house of „u Miescorza” during writer period of 2014/2015 year. Two chapters of my work are devoted to a theoretical basis of promotion of tourist services. In a next chapter the firm „u Miescorza” and a restaurant „Koliba” were characterized. The last chapter consists of results of enquiry of guests. The results are shown in tables and diagrams. The reasons of a choice of the resting house, a satisfaction of a way of promotion of highlanders culture, a board in the restaurant and hotel services. In a large majority of guests the approval was reached. The good and very good estimations were achieved in ninety enquiries for one hundred and eight examined persons.
dc.abstract.en | At present the most important issue for owners of the rest houses and hotels is to gain guests. The good promotion of own services is as important as the production of goods and hosting. Therefore a good atmosphere and proper placement of own service in medias is quite vital.The aim of my works was an examinations of how the promotion and information of services have influenced the decision of clients to come to the rest house. The information was placed in medias, Internet, leaflets, postcards and talks to guests were carried on. It is very important to promote highlanders culture in a broad sense of a word. The inquiries were carried on by a poll method among guests coming to the rest house of „u Miescorza” during writer period of 2014/2015 year. Two chapters of my work are devoted to a theoretical basis of promotion of tourist services. In a next chapter the firm „u Miescorza” and a restaurant „Koliba” were characterized. The last chapter consists of results of enquiry of guests. The results are shown in tables and diagrams. The reasons of a choice of the resting house, a satisfaction of a way of promotion of highlanders culture, a board in the restaurant and hotel services. In a large majority of guests the approval was reached. The good and very good estimations were achieved in ninety enquiries for one hundred and eight examined persons. | pl |
dc.abstract.pl | Obecnie pozyskiwanie klientów stało się dla właścicieli hoteli i pensjonatów centralnym zagadnieniem. Nie wystarczy bowiem produkować określone usługi i produkty, ale należy je w odpowiedni sposób promować. Aby osiągnąć cel jakim jest pozyskanie klienta należy wytwarzać właściwą atmosferę w „dom wypoczynkowy u Miescorza” oraz odpowiednio promować usługi w mediach.Celem pracy było określenie w jaki sposób informację o działalności firmy „u Miescorza” w Białce Tatrzańskiej wpłynęły na pozyskanie i satysfakcje klientów. W ramach informacji zamieszczono dane o firmie w Internecie, w formie ulotek, pocztówek, wygłoszono pogadanki dla przybywających. Duże znaczenie należy przypisać także szeroko pojętemu promowaniu kultury góralskiej. W badaniach posługiwano się metodą ankietową wśród gości przybywających w firmie „u Miescorza” w sezonie zimowym 2014/2015 roku. W pracy zamieszczono dwa rozdziały teoretyczne na temat zjawiska promocji oraz promocji sprzedaży, które opracowano na podstawie piśmiennictwa. W trzecim rozdziale przedstawiono firmę jednoosobową „u Miescorza”, a więc „dom wypoczynkowy u Miescorza” i restaurację „Koliba”. W ostatnim rozdziale poświęcono uwagę badaniom ankietowym. Wyniki opracowano i przedstawiono w postaci tabelarycznej i graficznej. Określono przyczyny wyboru firmy, satysfakcję ze sposobu propagowania kultury góralskiej, zadowolenie z wyżywienia w karczmie „Koliba” i warunków noclegowych. W znacznej większości uzyskano odpowiedzi aprobujące. Na sto osiem ankietowanych osób ocenę bardzo dobrą i dobrą wyraziło dziewięćdziesiąt osób. Jak wynika z pracy zastosowana metoda promocji dóbr i usług jest skuteczna. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.author | Budz, Mariola | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T11:44:20Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T11:44:20Z | |
dc.date.submitted | 2015-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce | pl |
dc.identifier.apd | diploma-94765-127335 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202314 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | KEYWORDS:HIGHLANDER HOSPITALITY, CUSTOMER, CULTURE, MARKETING, TRADITION. | pl |
dc.subject.pl | SŁOWA KLUCZOWE:GÓRALSKA GOŚCINNOŚĆ, KLIENT, KULTURA, MARKETING, TRADYCJA. | pl |
dc.title | Promocja obiektu pensjonatowego na przykładzie "Domu wypoczynkowego u Miescorza" i restauracji "Koliba" w Białce Tatrzańskiej | pl |
dc.title.alternative | The promotion pension object on the example of "House holiday in Miescorza" and the restaurant "Koliba" in Białka Tatrzańska. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |