Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Budowanie marki osobistej wśród nauczycieli
Building a personal brand among teachers
marka osobista – marketing – nauczanie – nauczyciel – zawód
marketing – personal brand – profession – teacher – teaching
Marka osobista nauczycieli nie należy do często analizowanych tematów. Stąd chęć zgłębienia zagadnień związanych z personal brandigiem w odniesieniu do wybranej grupy badawczej. Temat marki osobistej jest ważny, ponieważ ma bezpośredni wpływ na jakość nauczania oraz opinię społeczeństwa. Celem niniejszej pracy jest identyfikacja i ocena modelu marki osobistej nauczycieli. Ponadto określono czynniki wpływające pozytywnie oraz negatywnie na poruszane zagadnienie. Praca składa się z czterech rozdziałów, w tym dwóch teoretycznych i dwóch praktycznych, a także wstępu, podsumowania, bibliografii oraz spisu tabel i rysunków. Pierwszy rozdział zawiera wprowadzenie w tematykę personal brandingu, przywołuje definicje oraz podstawowe narzędzia marketingowe. W drugim rozdziale skupiono się na charakterystyce zawodu nauczyciela. Przedstawiono wymagania prawne, pożądane kompetencje oraz skonstruowano model marki osobistej nauczyciela. Rozdział trzeci zawiera charakterystykę metody badawczej, w tym cel i przedmiot badań, pytania i metody badawcze oraz opis grupy respondentów. W czwartym rozdziale zawarto wyniki badań własnych, opartych o wywiad przeprowadzony wśród nauczycieli. Praca kończy się interpretacją uzyskanych odpowiedzi oraz rekomendacją dla osób wykonujących zawód nauczyciela.
The personal brand of teachers is not one of the commonly analyzed topics. Hence the need to explore issues related to personal branding in relation to the selected research group. The topic of personal brand is important because it directly affects the quality of teaching and the opinion of the public. The purpose of this study is to identify and evaluate the personal brand model of teachers. In addition, the factors that positively and negatively affect the issue addressed are identified. The work consists of four chapters, as well as an introduction, summary, bibliography and a list of tables and figures. The first chapter provides an introduction to the subject of personal branding, recalling definitions and basic marketing tools. The second chapter focuses on the characteristics of the teaching profession. Legal requirements, desired competencies are presented, and the teacher's personal brand model is constructed. The third chapter contains the characteristics of the research method, including the purpose and object of the study, research questions and methods, and a description of the group of respondents. The fourth chapter contains the results of the own research, based on an interview conducted among teachers. The work concludes with an interpretation of the responses obtained and a recommendation for those in the teaching profession.
dc.abstract.en | The personal brand of teachers is not one of the commonly analyzed topics. Hence the need to explore issues related to personal branding in relation to the selected research group. The topic of personal brand is important because it directly affects the quality of teaching and the opinion of the public. The purpose of this study is to identify and evaluate the personal brand model of teachers. In addition, the factors that positively and negatively affect the issue addressed are identified. The work consists of four chapters, as well as an introduction, summary, bibliography and a list of tables and figures. The first chapter provides an introduction to the subject of personal branding, recalling definitions and basic marketing tools. The second chapter focuses on the characteristics of the teaching profession. Legal requirements, desired competencies are presented, and the teacher's personal brand model is constructed. The third chapter contains the characteristics of the research method, including the purpose and object of the study, research questions and methods, and a description of the group of respondents. The fourth chapter contains the results of the own research, based on an interview conducted among teachers. The work concludes with an interpretation of the responses obtained and a recommendation for those in the teaching profession. | pl |
dc.abstract.pl | Marka osobista nauczycieli nie należy do często analizowanych tematów. Stąd chęć zgłębienia zagadnień związanych z personal brandigiem w odniesieniu do wybranej grupy badawczej. Temat marki osobistej jest ważny, ponieważ ma bezpośredni wpływ na jakość nauczania oraz opinię społeczeństwa. Celem niniejszej pracy jest identyfikacja i ocena modelu marki osobistej nauczycieli. Ponadto określono czynniki wpływające pozytywnie oraz negatywnie na poruszane zagadnienie. Praca składa się z czterech rozdziałów, w tym dwóch teoretycznych i dwóch praktycznych, a także wstępu, podsumowania, bibliografii oraz spisu tabel i rysunków. Pierwszy rozdział zawiera wprowadzenie w tematykę personal brandingu, przywołuje definicje oraz podstawowe narzędzia marketingowe. W drugim rozdziale skupiono się na charakterystyce zawodu nauczyciela. Przedstawiono wymagania prawne, pożądane kompetencje oraz skonstruowano model marki osobistej nauczyciela. Rozdział trzeci zawiera charakterystykę metody badawczej, w tym cel i przedmiot badań, pytania i metody badawcze oraz opis grupy respondentów. W czwartym rozdziale zawarto wyniki badań własnych, opartych o wywiad przeprowadzony wśród nauczycieli. Praca kończy się interpretacją uzyskanych odpowiedzi oraz rekomendacją dla osób wykonujących zawód nauczyciela. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.contributor.author | Techmańska, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kuźniarska, Aneta | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-11T21:46:24Z | |
dc.date.available | 2023-07-11T21:46:24Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-11 | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165114-300354 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315580 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | marketing – personal brand – profession – teacher – teaching | pl |
dc.subject.pl | marka osobista – marketing – nauczanie – nauczyciel – zawód | pl |
dc.title | Budowanie marki osobistej wśród nauczycieli | pl |
dc.title.alternative | Building a personal brand among teachers | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |