Od szkółek niedzielnych do kościoła dziecięcego. Animacyjny charakter edukacji i wychowania w kościołach ruchu zielonoświątkowego na przykładzie „Winnica Young” przy wspólnocie Kościoła Bożego w Chrystusie „Centrum Chrześcijańskie Winnica” w Rybniku

licenciate
dc.abstract.enThe main purpose of this thesis is to describe the contemporary model of religious education and upbringing in a Pentecostal church on the example of the "Vineyard Young" children's church in the "Vineyard Christian Center" in Rybnik. At the beginning of my thesis, I have focused on an attempt to demonstrate pedagogical theories along with the effectiveness of the children's church method. In this part, I am attempting to emphasize the role of the pedagogy of playing and learning through experience. The next parts of the thesis are devoted to the analysis of the collected research material. I present ideas and motivations that are the prerogatives to create a children's church. In the chapters devoted to the analysis of the research material, I also try to present the animative nature of religious education and the role of the animator in this process. In my thesis, I try to show the connections between alternative educational methods and religious informal education. Animation methods of action are the link for these areas.pl
dc.abstract.plGłównym celem niniejszej pracy jest opisanie współczesnego modelu edukacji i wychowania religijnego w kościele zielonoświątkowym na przykładzie kościoła dziecięcego „Winnica Young” przy „Centrum Chrześcijańskim Winnica” w Rybniku. Na początku pracy skupiłam się na próbie przywołania teorii pedagogicznych i ich skuteczności w praktykach kościoła dziecięcego. W tej części akcentuję rolę pedagogiki zabawy i nauki przez doświadczenie. Kolejne części pracy poświęcone są analizie zebranego materiału badawczego. Pokazuję idee i motywacje będące przesłankami do tworzenia kościoła dziecięcego. W rozdziałach poświęconych na analizę materiału badawczego dokonuję także próby przedstawienia animacyjnego charakteru edukacji religijnej oraz roli animatora w tym procesie. W pracy staram się wykazać związek alternatywnych metod edukacyjnych z religijną edukacją nieformalną. Połączniem dla tych obszarów są animacyjne metody działania.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorTorowska, Joanna - 132409 pl
dc.contributor.authorNowaczewska, Paulinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerTorowska, Joanna - 132409 pl
dc.contributor.reviewerGierszewski, Dorota - 127245 pl
dc.date.accessioned2021-06-30T21:58:02Z
dc.date.available2021-06-30T21:58:02Z
dc.date.submitted2021-06-28pl
dc.fieldofstudyanimacja społeczno-kulturowapl
dc.identifier.apddiploma-151102-263493pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/275728
dc.languagepolpl
dc.subject.enchildren’s church, Pentecostal movement, animation, religious education, learning through play, teacher, Sunday Schoolspl
dc.subject.plkościół dziecięcy, ruch zielonoświątkowy, animacja, edukacja religijna, nauka przez zabawę, nauczyciel, szkółki niedzielnepl
dc.titleOd szkółek niedzielnych do kościoła dziecięcego. Animacyjny charakter edukacji i wychowania w kościołach ruchu zielonoświątkowego na przykładzie „Winnica Young” przy wspólnocie Kościoła Bożego w Chrystusie „Centrum Chrześcijańskie Winnica” w Rybnikupl
dc.title.alternativeFrom Sunday Schools to Children's Church. Animation character of education and upbringing in the churches of the Pentecostal movement on the example of "Vineyard Young" in the community of the Church of God in Christ "Christian Center Vineyard" in Rybnikpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main purpose of this thesis is to describe the contemporary model of religious education and upbringing in a Pentecostal church on the example of the "Vineyard Young" children's church in the "Vineyard Christian Center" in Rybnik. At the beginning of my thesis, I have focused on an attempt to demonstrate pedagogical theories along with the effectiveness of the children's church method. In this part, I am attempting to emphasize the role of the pedagogy of playing and learning through experience. The next parts of the thesis are devoted to the analysis of the collected research material. I present ideas and motivations that are the prerogatives to create a children's church. In the chapters devoted to the analysis of the research material, I also try to present the animative nature of religious education and the role of the animator in this process. In my thesis, I try to show the connections between alternative educational methods and religious informal education. Animation methods of action are the link for these areas.
dc.abstract.plpl
Głównym celem niniejszej pracy jest opisanie współczesnego modelu edukacji i wychowania religijnego w kościele zielonoświątkowym na przykładzie kościoła dziecięcego „Winnica Young” przy „Centrum Chrześcijańskim Winnica” w Rybniku. Na początku pracy skupiłam się na próbie przywołania teorii pedagogicznych i ich skuteczności w praktykach kościoła dziecięcego. W tej części akcentuję rolę pedagogiki zabawy i nauki przez doświadczenie. Kolejne części pracy poświęcone są analizie zebranego materiału badawczego. Pokazuję idee i motywacje będące przesłankami do tworzenia kościoła dziecięcego. W rozdziałach poświęconych na analizę materiału badawczego dokonuję także próby przedstawienia animacyjnego charakteru edukacji religijnej oraz roli animatora w tym procesie. W pracy staram się wykazać związek alternatywnych metod edukacyjnych z religijną edukacją nieformalną. Połączniem dla tych obszarów są animacyjne metody działania.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Torowska, Joanna - 132409
dc.contributor.authorpl
Nowaczewska, Paulina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Torowska, Joanna - 132409
dc.contributor.reviewerpl
Gierszewski, Dorota - 127245
dc.date.accessioned
2021-06-30T21:58:02Z
dc.date.available
2021-06-30T21:58:02Z
dc.date.submittedpl
2021-06-28
dc.fieldofstudypl
animacja społeczno-kulturowa
dc.identifier.apdpl
diploma-151102-263493
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/275728
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
children’s church, Pentecostal movement, animation, religious education, learning through play, teacher, Sunday Schools
dc.subject.plpl
kościół dziecięcy, ruch zielonoświątkowy, animacja, edukacja religijna, nauka przez zabawę, nauczyciel, szkółki niedzielne
dc.titlepl
Od szkółek niedzielnych do kościoła dziecięcego. Animacyjny charakter edukacji i wychowania w kościołach ruchu zielonoświątkowego na przykładzie „Winnica Young” przy wspólnocie Kościoła Bożego w Chrystusie „Centrum Chrześcijańskie Winnica” w Rybniku
dc.title.alternativepl
From Sunday Schools to Children's Church. Animation character of education and upbringing in the churches of the Pentecostal movement on the example of "Vineyard Young" in the community of the Church of God in Christ "Christian Center Vineyard" in Rybnik
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
20
Views per month
Views per city
Wroclaw
2
Dublin
1
Katowice
1
Konstancin-Jeziorna
1
Lubon
1
Pruszcz Gdanski
1
Radom
1
Warsaw
1
Świnoujście
1

No access

No Thumbnail Available