Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Od szkółek niedzielnych do kościoła dziecięcego. Animacyjny charakter edukacji i wychowania w kościołach ruchu zielonoświątkowego na przykładzie „Winnica Young” przy wspólnocie Kościoła Bożego w Chrystusie „Centrum Chrześcijańskie Winnica” w Rybniku
From Sunday Schools to Children's Church. Animation character of education and upbringing in the churches of the Pentecostal movement on the example of "Vineyard Young" in the community of the Church of God in Christ "Christian Center Vineyard" in Rybnik
kościół dziecięcy, ruch zielonoświątkowy, animacja, edukacja religijna, nauka przez zabawę, nauczyciel, szkółki niedzielne
children’s church, Pentecostal movement, animation, religious education, learning through play, teacher, Sunday Schools
Głównym celem niniejszej pracy jest opisanie współczesnego modelu edukacji i wychowania religijnego w kościele zielonoświątkowym na przykładzie kościoła dziecięcego „Winnica Young” przy „Centrum Chrześcijańskim Winnica” w Rybniku. Na początku pracy skupiłam się na próbie przywołania teorii pedagogicznych i ich skuteczności w praktykach kościoła dziecięcego. W tej części akcentuję rolę pedagogiki zabawy i nauki przez doświadczenie. Kolejne części pracy poświęcone są analizie zebranego materiału badawczego. Pokazuję idee i motywacje będące przesłankami do tworzenia kościoła dziecięcego. W rozdziałach poświęconych na analizę materiału badawczego dokonuję także próby przedstawienia animacyjnego charakteru edukacji religijnej oraz roli animatora w tym procesie. W pracy staram się wykazać związek alternatywnych metod edukacyjnych z religijną edukacją nieformalną. Połączniem dla tych obszarów są animacyjne metody działania.
The main purpose of this thesis is to describe the contemporary model of religious education and upbringing in a Pentecostal church on the example of the "Vineyard Young" children's church in the "Vineyard Christian Center" in Rybnik. At the beginning of my thesis, I have focused on an attempt to demonstrate pedagogical theories along with the effectiveness of the children's church method. In this part, I am attempting to emphasize the role of the pedagogy of playing and learning through experience. The next parts of the thesis are devoted to the analysis of the collected research material. I present ideas and motivations that are the prerogatives to create a children's church. In the chapters devoted to the analysis of the research material, I also try to present the animative nature of religious education and the role of the animator in this process. In my thesis, I try to show the connections between alternative educational methods and religious informal education. Animation methods of action are the link for these areas.
dc.abstract.en | The main purpose of this thesis is to describe the contemporary model of religious education and upbringing in a Pentecostal church on the example of the "Vineyard Young" children's church in the "Vineyard Christian Center" in Rybnik. At the beginning of my thesis, I have focused on an attempt to demonstrate pedagogical theories along with the effectiveness of the children's church method. In this part, I am attempting to emphasize the role of the pedagogy of playing and learning through experience. The next parts of the thesis are devoted to the analysis of the collected research material. I present ideas and motivations that are the prerogatives to create a children's church. In the chapters devoted to the analysis of the research material, I also try to present the animative nature of religious education and the role of the animator in this process. In my thesis, I try to show the connections between alternative educational methods and religious informal education. Animation methods of action are the link for these areas. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem niniejszej pracy jest opisanie współczesnego modelu edukacji i wychowania religijnego w kościele zielonoświątkowym na przykładzie kościoła dziecięcego „Winnica Young” przy „Centrum Chrześcijańskim Winnica” w Rybniku. Na początku pracy skupiłam się na próbie przywołania teorii pedagogicznych i ich skuteczności w praktykach kościoła dziecięcego. W tej części akcentuję rolę pedagogiki zabawy i nauki przez doświadczenie. Kolejne części pracy poświęcone są analizie zebranego materiału badawczego. Pokazuję idee i motywacje będące przesłankami do tworzenia kościoła dziecięcego. W rozdziałach poświęconych na analizę materiału badawczego dokonuję także próby przedstawienia animacyjnego charakteru edukacji religijnej oraz roli animatora w tym procesie. W pracy staram się wykazać związek alternatywnych metod edukacyjnych z religijną edukacją nieformalną. Połączniem dla tych obszarów są animacyjne metody działania. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Torowska, Joanna - 132409 | pl |
dc.contributor.author | Nowaczewska, Paulina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Torowska, Joanna - 132409 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gierszewski, Dorota - 127245 | pl |
dc.date.accessioned | 2021-06-30T21:58:02Z | |
dc.date.available | 2021-06-30T21:58:02Z | |
dc.date.submitted | 2021-06-28 | pl |
dc.fieldofstudy | animacja społeczno-kulturowa | pl |
dc.identifier.apd | diploma-151102-263493 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/275728 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | children’s church, Pentecostal movement, animation, religious education, learning through play, teacher, Sunday Schools | pl |
dc.subject.pl | kościół dziecięcy, ruch zielonoświątkowy, animacja, edukacja religijna, nauka przez zabawę, nauczyciel, szkółki niedzielne | pl |
dc.title | Od szkółek niedzielnych do kościoła dziecięcego. Animacyjny charakter edukacji i wychowania w kościołach ruchu zielonoświątkowego na przykładzie „Winnica Young” przy wspólnocie Kościoła Bożego w Chrystusie „Centrum Chrześcijańskie Winnica” w Rybniku | pl |
dc.title.alternative | From Sunday Schools to Children's Church. Animation character of education and upbringing in the churches of the Pentecostal movement on the example of "Vineyard Young" in the community of the Church of God in Christ "Christian Center Vineyard" in Rybnik | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |