Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ innowacji na rozwój branży fitness
The impact of innovation on the development of the fitness industry
SPORT – COVID19 – NOWOŚĆ – RUCH – RYNEK SPORTOWY
SPORT – COVID19 - NOVELTY - MOVEMENT – SPORTS MARKET
Problematyka innowacji została w wielu dziedzinach życia dokładnie zbadana, jednak nie dotyczy to prężnie rozwijającej się w ostatnich latach branży fitness. Celem niniejszej pracy jest wskazanie determinant rozwoju w branży fitness. Natomiast celem badań, których wyniki zostały w niej zaprezentowane, identyfikacja rodzaju i źródeł innowacji wprowadzanychw klubach fitness i siłowniach. Przedmiotem badań niniejszej pracy były innowacje, nowości i usprawnienia, które zostały wprowadzone lub mają zostać wprowadzone w branży fitness. Zgodę na udział w badaniach wyraziło 45 klubów fitness i siłowni znajdujących się na terenie Polski. Badanie dowiodło, że najczęściej wprowadzanymi innowacjami w branży fitness są innowację produktowe i procesowe. Źródłami innowacji w obszarze branży fitness najczęściej są własne pomysły, pracownicy i aktualne trendy pojawiające się na rynku. Podczas pandemii kluby fitness najczęściej sięgały po innowacje dotyczące technologii i tak wiele z nich wprowadziło możliwość przeprowadzenia treningów online. Źródłami naukowymi wykorzystywanymi do napisania pracy była literatura przedmiotu z zakresu zarządzania, ekonomii, sportu, jak również ogólnodostępne raporty branżowe z zakresu sportu i aktywności fizycznej.
The issue of innovation has been thoroughly studied in many areas of life, but this does not apply to the fitness industry, which has been developing rapidly in recent years. The purpose of this thesis is to identify the determinants of development in the fitness industry. In turn, the purpose of the research, the results of which are presented in it, is to identify the type and sources of innovations introduced in fitness clubs and gyms. The subject of the research of this study was innovations, novelties and improvements that have been introduced or are to be introduced in the fitness industry. Forty-five fitness clubs and gyms located in Poland agreed to participate in the study. The survey found that the most common innovations introduced in the fitness industry are product and process innovations. Sources of innovation in the fitness industry area most often remain the company's own ideas, employees and current trends emerging in the market. During the pandemic, fitness clubs most often turned to innovations related to technology, and so many of them introduced the possibility of online workouts. The research sources used to write the thesis included literature on management, economics, sports, as well as publicly available industry reports on sports and physical activity.
| dc.abstract.en | The issue of innovation has been thoroughly studied in many areas of life, but this does not apply to the fitness industry, which has been developing rapidly in recent years. The purpose of this thesis is to identify the determinants of development in the fitness industry. In turn, the purpose of the research, the results of which are presented in it, is to identify the type and sources of innovations introduced in fitness clubs and gyms. The subject of the research of this study was innovations, novelties and improvements that have been introduced or are to be introduced in the fitness industry. Forty-five fitness clubs and gyms located in Poland agreed to participate in the study. The survey found that the most common innovations introduced in the fitness industry are product and process innovations. Sources of innovation in the fitness industry area most often remain the company's own ideas, employees and current trends emerging in the market. During the pandemic, fitness clubs most often turned to innovations related to technology, and so many of them introduced the possibility of online workouts. The research sources used to write the thesis included literature on management, economics, sports, as well as publicly available industry reports on sports and physical activity. | pl |
| dc.abstract.pl | Problematyka innowacji została w wielu dziedzinach życia dokładnie zbadana, jednak nie dotyczy to prężnie rozwijającej się w ostatnich latach branży fitness. Celem niniejszej pracy jest wskazanie determinant rozwoju w branży fitness. Natomiast celem badań, których wyniki zostały w niej zaprezentowane, identyfikacja rodzaju i źródeł innowacji wprowadzanychw klubach fitness i siłowniach. Przedmiotem badań niniejszej pracy były innowacje, nowości i usprawnienia, które zostały wprowadzone lub mają zostać wprowadzone w branży fitness. Zgodę na udział w badaniach wyraziło 45 klubów fitness i siłowni znajdujących się na terenie Polski. Badanie dowiodło, że najczęściej wprowadzanymi innowacjami w branży fitness są innowację produktowe i procesowe. Źródłami innowacji w obszarze branży fitness najczęściej są własne pomysły, pracownicy i aktualne trendy pojawiające się na rynku. Podczas pandemii kluby fitness najczęściej sięgały po innowacje dotyczące technologii i tak wiele z nich wprowadziło możliwość przeprowadzenia treningów online. Źródłami naukowymi wykorzystywanymi do napisania pracy była literatura przedmiotu z zakresu zarządzania, ekonomii, sportu, jak również ogólnodostępne raporty branżowe z zakresu sportu i aktywności fizycznej. | pl |
| dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
| dc.contributor.advisor | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
| dc.contributor.author | Augustynowicz, Aleksandra - USOS287182 | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
| dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Zawartka, Marek - USOS156982 | pl |
| dc.date.accessioned | 2022-10-31T22:41:47Z | |
| dc.date.submitted | 2022-10-25 | pl |
| dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-157938-287182 | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/303077 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | SPORT – COVID19 - NOVELTY - MOVEMENT – SPORTS MARKET | pl |
| dc.subject.pl | SPORT – COVID19 – NOWOŚĆ – RUCH – RYNEK SPORTOWY | pl |
| dc.title | Wpływ innowacji na rozwój branży fitness | pl |
| dc.title.alternative | The impact of innovation on the development of the fitness industry | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |