Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Lokowanie produktu jako element zarządzania treścią przekazu na przykładzie serialu "Klan”
Product placement as an element of content management on the example of the "Klan" series
LOKOWANIE PRODUKTU, MARKETING MIX, REKLAMA, SERIAL, ZARZĄDZANIE
PRODUCT PLACEMENT, MARKETING MIX, ADVERTISING, SERIAL, MANAGEMENT
Przedmiotem pracy było zagadnienie lokowania produktów. Celem pracy było omówienie stosowanych praktyk w zakresie lokowania produktu i tematu w polskich serialach na przykładzie serialu „Klanu” jako elementu zarządzania treścią przekazu.W ocenie autorki lokowanie produktów w programach telewizyjnych jest obecnie najczęstszą formą promocji i w znaczny sposób wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. W taki sposób została sformułowana hipoteza badawcza, która wymaga odpowiedzi na postawione pytanie badawcze: W jaki sposób lokowanie produktów wpływa na zrządzanie treścią w programach telewizyjnych oraz na decyzje zakupowe konsumentów? Aby uzyskać odpowiedzi na te pytania zastosowano metodę ilościową. U podstaw wyboru użytej metody leży fakt, iż dzięki niej jest możliwe poznanie opinii dużej grupy respondentów w zakresie efektywności i skuteczności lokowania produktów w przekazach telewizyjnych, w szczególności w serialu TVP – „Klan”. Osadzenie niniejszego tematu w zarządzaniu humanistycznym polega przede wszystkim na podkreśleniu znaczącej roli odbiorców telewizyjnych. Ich stosunek do sposobów lokowania produktów ma istotny wpływ na zakres oraz częstotliwość stosowania tego elementu zarządzania treścią. W trakcie sporządzania pracy skorzystano z licznych źródeł literatury przedmiotu związanej z formami reklamy oraz z zakresu problematyki lokowania produktów, jak również z zakresu problematyki mediów oraz form przekazu w telewizji.
The subject of the dissertation was the issue of product placement. The purpose of the work was to discuss the practices used in product and overall topic placement on the example of the „Klan” series as part of content management. In the author’s opinion, product placement in television programs is currently the most common form of promotion and significantly affects consumer purchasing decisions. This is how the research hypothesis has been created, which requires an answer to the research questions: How does product placement affect content management in television programs and consumer purchasing decisions? The quantitative method was used to answer these questions. The reason of choosing this kind of method is the fact that thanks to the survey it is possible to find out the opinions of many groups of respondents regarding the effectiveness of product placement in TV on the example of the TVP series - "Klan". Embedding the subject in humanistic management is primarily about highlighting the significant role of the television for the consumers. Their attitude toward product placement has a significant impact on the scope and frequency of using this element of content management. During preparation the thesis, numerous sources of literature of the subject related to forms of advertising and the issues of product placement were used, as well as media issues and television broadcasting.
dc.abstract.en | The subject of the dissertation was the issue of product placement. The purpose of the work was to discuss the practices used in product and overall topic placement on the example of the „Klan” series as part of content management. In the author’s opinion, product placement in television programs is currently the most common form of promotion and significantly affects consumer purchasing decisions. This is how the research hypothesis has been created, which requires an answer to the research questions: How does product placement affect content management in television programs and consumer purchasing decisions? The quantitative method was used to answer these questions. The reason of choosing this kind of method is the fact that thanks to the survey it is possible to find out the opinions of many groups of respondents regarding the effectiveness of product placement in TV on the example of the TVP series - "Klan". Embedding the subject in humanistic management is primarily about highlighting the significant role of the television for the consumers. Their attitude toward product placement has a significant impact on the scope and frequency of using this element of content management. During preparation the thesis, numerous sources of literature of the subject related to forms of advertising and the issues of product placement were used, as well as media issues and television broadcasting. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem pracy było zagadnienie lokowania produktów. Celem pracy było omówienie stosowanych praktyk w zakresie lokowania produktu i tematu w polskich serialach na przykładzie serialu „Klanu” jako elementu zarządzania treścią przekazu.W ocenie autorki lokowanie produktów w programach telewizyjnych jest obecnie najczęstszą formą promocji i w znaczny sposób wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. W taki sposób została sformułowana hipoteza badawcza, która wymaga odpowiedzi na postawione pytanie badawcze: W jaki sposób lokowanie produktów wpływa na zrządzanie treścią w programach telewizyjnych oraz na decyzje zakupowe konsumentów? Aby uzyskać odpowiedzi na te pytania zastosowano metodę ilościową. U podstaw wyboru użytej metody leży fakt, iż dzięki niej jest możliwe poznanie opinii dużej grupy respondentów w zakresie efektywności i skuteczności lokowania produktów w przekazach telewizyjnych, w szczególności w serialu TVP – „Klan”. Osadzenie niniejszego tematu w zarządzaniu humanistycznym polega przede wszystkim na podkreśleniu znaczącej roli odbiorców telewizyjnych. Ich stosunek do sposobów lokowania produktów ma istotny wpływ na zakres oraz częstotliwość stosowania tego elementu zarządzania treścią. W trakcie sporządzania pracy skorzystano z licznych źródeł literatury przedmiotu związanej z formami reklamy oraz z zakresu problematyki lokowania produktów, jak również z zakresu problematyki mediów oraz form przekazu w telewizji. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Falarowska, Angelika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Pluszyńska, Anna | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T00:19:05Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T00:19:05Z | |
dc.date.submitted | 2019-10-30 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-133046-231573 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235423 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | PRODUCT PLACEMENT, MARKETING MIX, ADVERTISING, SERIAL, MANAGEMENT | pl |
dc.subject.pl | LOKOWANIE PRODUKTU, MARKETING MIX, REKLAMA, SERIAL, ZARZĄDZANIE | pl |
dc.title | Lokowanie produktu jako element zarządzania treścią przekazu na przykładzie serialu "Klan” | pl |
dc.title.alternative | Product placement as an element of content management on the example of the "Klan" series | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |