MIKROPŁATNOŚCI W GRACH NA URZĄDZENIA MOBILNE. Marketing w świecie mobilnej rozrywki.

master
dc.abstract.enThe world is dominated by technology. Computer, which became like a lens focusing on the achievements of our civilization, is ubiquitous in our world. The majority of population cannnot imagine life without this device. But it is not the only invention that has dominated the XXI century because we cannot forget about mobile phone, with which the most of owners do not break up with. Telephone, at the beginning of its existence was associated with something supernatural and it was really expensive, but in the course of time it has appeared in every household. Later, when it was freed from cable, it became the object of every desire. It allowed to communicate from every place in the world Finally, it became one device cumulating some functions. Smartphone can be modernised in a way that a user wants by downloading applications from virtual shops, which are becoming more and more popular. Application can be downloaded for free or a user has to pay.Creators of games decided to construct them in such a way that players are forced to buy „improvements” to games free of charge. Being free of charge is with no doubt this aspect that attracts the attention and potential user does not think if he or she really needs it. If something is within reach and somebody can have it without any cost so there is nothing against to have it. Players download complimentary games and they are so wrapped up in entertainment that they pay small sums of money for improvements. In this way creators of game have constant incomes. The market of mobile games has been dominatem by the huge number of free aplications. However, „for free” can be misleading because to enjoy games with full options you have to do a lot of micropayments. It has an influence on playing games which in some cases is not possibile.pl
dc.abstract.plŚwiat został zdominowany przez technologię. Komputer, który stał się soczewką skupiającą osiągnięcia naszej cywilizacji, jest urządzeniem wszechobecnym w naszym świecie. Zdecydowanie większa część populacji nie wyobraża sobie bez niego życia. Nie jest to jednak jedyne urządzenie, które zdominowało XXI wiek – ponieważ nie można zapomnieć o telefonie komórkowym, z którym większość właścicieli się nie rozstaje. Telefon, początkowo kojarzony z czymś nadprzyrodzonym, wraz z upływem lat zagościł w każdym domu. Później, oswobodzony, z kabla stał się obiektem pożądania. Pozwolił na komunikowanie się z każdego miejsca na świecie. W końcu, udoskonalany kolejnymi funkcjami stał się urządzeniem kumulującym w sobie kilka innych. Smartfon może być dowolnie „rozbudowywany” poprzez instalację aplikacji pobranych z wirtualnych sklepów, które cieszą się coraz większą popularnością. Aplikacje można kupić lub pobrać za darmo.Twórcy gier postanowili tak je konstruować, by wykorzystując marketingowe mechanizmy „zmuszać” graczy do kupowania „ulepszeń” w bezpłatnych grach. „Nieodpłatne” jest bez wątpienia tym co przyciąga uwagę, nie zmusza do refleksji o potrzebie posiadania danego produktu. Jeżeli coś jest w zasięgu ręki i można to posiadać (pozornie) nie ponosząc kosztów, to dlaczego tego nie nabyć? Gracze pobierają darmowe gry i pochłonięci rozrywką wydają małe kwoty, które dostarczają twórcom systematycznych wpływów. Rynek gier mobilnych został zdominowany przez ogromną ilość bezpłatnych aplikacji. „Za darmo” jest tu jednak tylko pozorem, gdyż by w pełni cieszyć się rozrywką należy dokonywać licznych mikropłatności. Ma do duży wpływ na grywalność, która w wielu przypadkach nie jest możliwa.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorPitrus, Andrzej - 131431 pl
dc.contributor.authorFerenc-Stadnik, Wioletapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPitrus, Andrzej - 131431 pl
dc.contributor.reviewerZdrodowska, Magdalena - 182262 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T14:18:52Z
dc.date.available2020-07-26T14:18:52Z
dc.date.submitted2015-06-29pl
dc.fieldofstudyfilmoznawstwo i wiedza o nowych mediachpl
dc.identifier.apddiploma-97314-84582pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/204721
dc.languagepolpl
dc.subject.engames, mobile devices, games for mobile devices, games free of charge, smartphonepl
dc.subject.plgry, zabawa, urządzenie mobilne, gry na urządzenia mobilne, bezpłatne gry, smartfonpl
dc.titleMIKROPŁATNOŚCI W GRACH NA URZĄDZENIA MOBILNE. Marketing w świecie mobilnej rozrywki.pl
dc.title.alternativeMicropayments in games for mobile devices. Marketing in the world of mobile entertainmentpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The world is dominated by technology. Computer, which became like a lens focusing on the achievements of our civilization, is ubiquitous in our world. The majority of population cannnot imagine life without this device. But it is not the only invention that has dominated the XXI century because we cannot forget about mobile phone, with which the most of owners do not break up with. Telephone, at the beginning of its existence was associated with something supernatural and it was really expensive, but in the course of time it has appeared in every household. Later, when it was freed from cable, it became the object of every desire. It allowed to communicate from every place in the world Finally, it became one device cumulating some functions. Smartphone can be modernised in a way that a user wants by downloading applications from virtual shops, which are becoming more and more popular. Application can be downloaded for free or a user has to pay.Creators of games decided to construct them in such a way that players are forced to buy „improvements” to games free of charge. Being free of charge is with no doubt this aspect that attracts the attention and potential user does not think if he or she really needs it. If something is within reach and somebody can have it without any cost so there is nothing against to have it. Players download complimentary games and they are so wrapped up in entertainment that they pay small sums of money for improvements. In this way creators of game have constant incomes. The market of mobile games has been dominatem by the huge number of free aplications. However, „for free” can be misleading because to enjoy games with full options you have to do a lot of micropayments. It has an influence on playing games which in some cases is not possibile.
dc.abstract.plpl
Świat został zdominowany przez technologię. Komputer, który stał się soczewką skupiającą osiągnięcia naszej cywilizacji, jest urządzeniem wszechobecnym w naszym świecie. Zdecydowanie większa część populacji nie wyobraża sobie bez niego życia. Nie jest to jednak jedyne urządzenie, które zdominowało XXI wiek – ponieważ nie można zapomnieć o telefonie komórkowym, z którym większość właścicieli się nie rozstaje. Telefon, początkowo kojarzony z czymś nadprzyrodzonym, wraz z upływem lat zagościł w każdym domu. Później, oswobodzony, z kabla stał się obiektem pożądania. Pozwolił na komunikowanie się z każdego miejsca na świecie. W końcu, udoskonalany kolejnymi funkcjami stał się urządzeniem kumulującym w sobie kilka innych. Smartfon może być dowolnie „rozbudowywany” poprzez instalację aplikacji pobranych z wirtualnych sklepów, które cieszą się coraz większą popularnością. Aplikacje można kupić lub pobrać za darmo.Twórcy gier postanowili tak je konstruować, by wykorzystując marketingowe mechanizmy „zmuszać” graczy do kupowania „ulepszeń” w bezpłatnych grach. „Nieodpłatne” jest bez wątpienia tym co przyciąga uwagę, nie zmusza do refleksji o potrzebie posiadania danego produktu. Jeżeli coś jest w zasięgu ręki i można to posiadać (pozornie) nie ponosząc kosztów, to dlaczego tego nie nabyć? Gracze pobierają darmowe gry i pochłonięci rozrywką wydają małe kwoty, które dostarczają twórcom systematycznych wpływów. Rynek gier mobilnych został zdominowany przez ogromną ilość bezpłatnych aplikacji. „Za darmo” jest tu jednak tylko pozorem, gdyż by w pełni cieszyć się rozrywką należy dokonywać licznych mikropłatności. Ma do duży wpływ na grywalność, która w wielu przypadkach nie jest możliwa.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Pitrus, Andrzej - 131431
dc.contributor.authorpl
Ferenc-Stadnik, Wioleta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Pitrus, Andrzej - 131431
dc.contributor.reviewerpl
Zdrodowska, Magdalena - 182262
dc.date.accessioned
2020-07-26T14:18:52Z
dc.date.available
2020-07-26T14:18:52Z
dc.date.submittedpl
2015-06-29
dc.fieldofstudypl
filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach
dc.identifier.apdpl
diploma-97314-84582
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/204721
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
games, mobile devices, games for mobile devices, games free of charge, smartphone
dc.subject.plpl
gry, zabawa, urządzenie mobilne, gry na urządzenia mobilne, bezpłatne gry, smartfon
dc.titlepl
MIKROPŁATNOŚCI W GRACH NA URZĄDZENIA MOBILNE. Marketing w świecie mobilnej rozrywki.
dc.title.alternativepl
Micropayments in games for mobile devices. Marketing in the world of mobile entertainment
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
101
Views per month
Views per city
Poznan
13
Warsaw
13
Konstancin-Jeziorna
9
Ruda Śląska
9
Dąbrowa Górnicza
7
Wroclaw
5
Gdansk
4
Gdynia
4
Bytom
3
Krakow
3

No access

No Thumbnail Available