Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
MIKROPŁATNOŚCI W GRACH NA URZĄDZENIA MOBILNE. Marketing w świecie mobilnej rozrywki.
Micropayments in games for mobile devices. Marketing in the world of mobile entertainment
gry, zabawa, urządzenie mobilne, gry na urządzenia mobilne, bezpłatne gry, smartfon
games, mobile devices, games for mobile devices, games free of charge, smartphone
Świat został zdominowany przez technologię. Komputer, który stał się soczewką skupiającą osiągnięcia naszej cywilizacji, jest urządzeniem wszechobecnym w naszym świecie. Zdecydowanie większa część populacji nie wyobraża sobie bez niego życia. Nie jest to jednak jedyne urządzenie, które zdominowało XXI wiek – ponieważ nie można zapomnieć o telefonie komórkowym, z którym większość właścicieli się nie rozstaje. Telefon, początkowo kojarzony z czymś nadprzyrodzonym, wraz z upływem lat zagościł w każdym domu. Później, oswobodzony, z kabla stał się obiektem pożądania. Pozwolił na komunikowanie się z każdego miejsca na świecie. W końcu, udoskonalany kolejnymi funkcjami stał się urządzeniem kumulującym w sobie kilka innych. Smartfon może być dowolnie „rozbudowywany” poprzez instalację aplikacji pobranych z wirtualnych sklepów, które cieszą się coraz większą popularnością. Aplikacje można kupić lub pobrać za darmo.Twórcy gier postanowili tak je konstruować, by wykorzystując marketingowe mechanizmy „zmuszać” graczy do kupowania „ulepszeń” w bezpłatnych grach. „Nieodpłatne” jest bez wątpienia tym co przyciąga uwagę, nie zmusza do refleksji o potrzebie posiadania danego produktu. Jeżeli coś jest w zasięgu ręki i można to posiadać (pozornie) nie ponosząc kosztów, to dlaczego tego nie nabyć? Gracze pobierają darmowe gry i pochłonięci rozrywką wydają małe kwoty, które dostarczają twórcom systematycznych wpływów. Rynek gier mobilnych został zdominowany przez ogromną ilość bezpłatnych aplikacji. „Za darmo” jest tu jednak tylko pozorem, gdyż by w pełni cieszyć się rozrywką należy dokonywać licznych mikropłatności. Ma do duży wpływ na grywalność, która w wielu przypadkach nie jest możliwa.
The world is dominated by technology. Computer, which became like a lens focusing on the achievements of our civilization, is ubiquitous in our world. The majority of population cannnot imagine life without this device. But it is not the only invention that has dominated the XXI century because we cannot forget about mobile phone, with which the most of owners do not break up with. Telephone, at the beginning of its existence was associated with something supernatural and it was really expensive, but in the course of time it has appeared in every household. Later, when it was freed from cable, it became the object of every desire. It allowed to communicate from every place in the world Finally, it became one device cumulating some functions. Smartphone can be modernised in a way that a user wants by downloading applications from virtual shops, which are becoming more and more popular. Application can be downloaded for free or a user has to pay.Creators of games decided to construct them in such a way that players are forced to buy „improvements” to games free of charge. Being free of charge is with no doubt this aspect that attracts the attention and potential user does not think if he or she really needs it. If something is within reach and somebody can have it without any cost so there is nothing against to have it. Players download complimentary games and they are so wrapped up in entertainment that they pay small sums of money for improvements. In this way creators of game have constant incomes. The market of mobile games has been dominatem by the huge number of free aplications. However, „for free” can be misleading because to enjoy games with full options you have to do a lot of micropayments. It has an influence on playing games which in some cases is not possibile.
dc.abstract.en | The world is dominated by technology. Computer, which became like a lens focusing on the achievements of our civilization, is ubiquitous in our world. The majority of population cannnot imagine life without this device. But it is not the only invention that has dominated the XXI century because we cannot forget about mobile phone, with which the most of owners do not break up with. Telephone, at the beginning of its existence was associated with something supernatural and it was really expensive, but in the course of time it has appeared in every household. Later, when it was freed from cable, it became the object of every desire. It allowed to communicate from every place in the world Finally, it became one device cumulating some functions. Smartphone can be modernised in a way that a user wants by downloading applications from virtual shops, which are becoming more and more popular. Application can be downloaded for free or a user has to pay.Creators of games decided to construct them in such a way that players are forced to buy „improvements” to games free of charge. Being free of charge is with no doubt this aspect that attracts the attention and potential user does not think if he or she really needs it. If something is within reach and somebody can have it without any cost so there is nothing against to have it. Players download complimentary games and they are so wrapped up in entertainment that they pay small sums of money for improvements. In this way creators of game have constant incomes. The market of mobile games has been dominatem by the huge number of free aplications. However, „for free” can be misleading because to enjoy games with full options you have to do a lot of micropayments. It has an influence on playing games which in some cases is not possibile. | pl |
dc.abstract.pl | Świat został zdominowany przez technologię. Komputer, który stał się soczewką skupiającą osiągnięcia naszej cywilizacji, jest urządzeniem wszechobecnym w naszym świecie. Zdecydowanie większa część populacji nie wyobraża sobie bez niego życia. Nie jest to jednak jedyne urządzenie, które zdominowało XXI wiek – ponieważ nie można zapomnieć o telefonie komórkowym, z którym większość właścicieli się nie rozstaje. Telefon, początkowo kojarzony z czymś nadprzyrodzonym, wraz z upływem lat zagościł w każdym domu. Później, oswobodzony, z kabla stał się obiektem pożądania. Pozwolił na komunikowanie się z każdego miejsca na świecie. W końcu, udoskonalany kolejnymi funkcjami stał się urządzeniem kumulującym w sobie kilka innych. Smartfon może być dowolnie „rozbudowywany” poprzez instalację aplikacji pobranych z wirtualnych sklepów, które cieszą się coraz większą popularnością. Aplikacje można kupić lub pobrać za darmo.Twórcy gier postanowili tak je konstruować, by wykorzystując marketingowe mechanizmy „zmuszać” graczy do kupowania „ulepszeń” w bezpłatnych grach. „Nieodpłatne” jest bez wątpienia tym co przyciąga uwagę, nie zmusza do refleksji o potrzebie posiadania danego produktu. Jeżeli coś jest w zasięgu ręki i można to posiadać (pozornie) nie ponosząc kosztów, to dlaczego tego nie nabyć? Gracze pobierają darmowe gry i pochłonięci rozrywką wydają małe kwoty, które dostarczają twórcom systematycznych wpływów. Rynek gier mobilnych został zdominowany przez ogromną ilość bezpłatnych aplikacji. „Za darmo” jest tu jednak tylko pozorem, gdyż by w pełni cieszyć się rozrywką należy dokonywać licznych mikropłatności. Ma do duży wpływ na grywalność, która w wielu przypadkach nie jest możliwa. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Pitrus, Andrzej - 131431 | pl |
dc.contributor.author | Ferenc-Stadnik, Wioleta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Pitrus, Andrzej - 131431 | pl |
dc.contributor.reviewer | Zdrodowska, Magdalena - 182262 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T14:18:52Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T14:18:52Z | |
dc.date.submitted | 2015-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach | pl |
dc.identifier.apd | diploma-97314-84582 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/204721 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | games, mobile devices, games for mobile devices, games free of charge, smartphone | pl |
dc.subject.pl | gry, zabawa, urządzenie mobilne, gry na urządzenia mobilne, bezpłatne gry, smartfon | pl |
dc.title | MIKROPŁATNOŚCI W GRACH NA URZĄDZENIA MOBILNE. Marketing w świecie mobilnej rozrywki. | pl |
dc.title.alternative | Micropayments in games for mobile devices. Marketing in the world of mobile entertainment | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |