Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wizerunek kobiety propagowany na łamach czasopisma "Moda i Życie Praktyczne" w latach 1946-1952
Image of woman popularized in the pages of magazine "Fashion and Practical Life" in the years 1946-1952
historia społeczna, historia kobiet, historia Polski po II wojnie światowej, propaganda w prasie
social history, history of women, history of Poland after Second World War, propaganda in press
Tematem pracy magisterskiej jest wizerunek kobiety, jaki był propagowany na łamach czasopisma „Moda i Życie Praktyczne” w latach 1946-1952. Praca składa się z czterech rozdziałów. Każdy z nich opisuje poszczególne dziedziny życia kobiet, które były najobszerniej propagowane na łamach gazety. Pierwszy z rozdziałów dotyczy pracy zawodowej kobiet i porusza takie problemy jak bezrobocie, współzawodnictwo pracy czy emancypacja oraz związany z nią awans kobiet na kierownicze stanowiska. Drugi rozdział pokazuje, w jaki sposób czasopismo odnosiło się do kwestii edukacji kobiet – zdobywania wykształcenia, jak również zwalczania analfabetyzmu. Rozdział trzeci obejmuje tematykę wizerunku kobiety jako uczestniczki życia politycznego, społecznego oraz rodzinnego. Ostatni, czwarty rozdział obrazuje modę oraz styl życia propagowany na łamach „Mody i Życia Praktycznego”.
The topic of master’s dissertation is the image of woman, which was popularized in the pages of periodical „Fashion and Practical Life” in the years 1946-1952. The dissertation consists of four chapters. Each of chapters describes individual part of women’s life, which was the most popularized in the pages of magazine. The first chapter concerns professional work and problems such as unemployment, competition in the work and emancipation of women connected with their promotion to managerial position. The second chapter presents, in what way the magazine referred to the issue of women’s education – academic education as well as fighting with illiteracy. The third chapter includes the topic of woman’s image in the political, social and familiar life. The last, fourth chapter illustrates fashion and lifestyle, which were promoted in the pages of „Fashion and Practical Life”.
dc.abstract.en | The topic of master’s dissertation is the image of woman, which was popularized in the pages of periodical „Fashion and Practical Life” in the years 1946-1952. The dissertation consists of four chapters. Each of chapters describes individual part of women’s life, which was the most popularized in the pages of magazine. The first chapter concerns professional work and problems such as unemployment, competition in the work and emancipation of women connected with their promotion to managerial position. The second chapter presents, in what way the magazine referred to the issue of women’s education – academic education as well as fighting with illiteracy. The third chapter includes the topic of woman’s image in the political, social and familiar life. The last, fourth chapter illustrates fashion and lifestyle, which were promoted in the pages of „Fashion and Practical Life”. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem pracy magisterskiej jest wizerunek kobiety, jaki był propagowany na łamach czasopisma „Moda i Życie Praktyczne” w latach 1946-1952. Praca składa się z czterech rozdziałów. Każdy z nich opisuje poszczególne dziedziny życia kobiet, które były najobszerniej propagowane na łamach gazety. Pierwszy z rozdziałów dotyczy pracy zawodowej kobiet i porusza takie problemy jak bezrobocie, współzawodnictwo pracy czy emancypacja oraz związany z nią awans kobiet na kierownicze stanowiska. Drugi rozdział pokazuje, w jaki sposób czasopismo odnosiło się do kwestii edukacji kobiet – zdobywania wykształcenia, jak również zwalczania analfabetyzmu. Rozdział trzeci obejmuje tematykę wizerunku kobiety jako uczestniczki życia politycznego, społecznego oraz rodzinnego. Ostatni, czwarty rozdział obrazuje modę oraz styl życia propagowany na łamach „Mody i Życia Praktycznego”. | pl |
dc.affiliation | Wydział Historyczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Brzoza, Czesław - 127445 | pl |
dc.contributor.author | Lewkowicz, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WH3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Zblewski, Zdzisław - 132881 | pl |
dc.contributor.reviewer | Brzoza, Czesław - 127445 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T22:22:21Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T22:22:21Z | |
dc.date.submitted | 2016-06-30 | pl |
dc.fieldofstudy | historia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-105659-144126 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212009 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | social history, history of women, history of Poland after Second World War, propaganda in press | pl |
dc.subject.pl | historia społeczna, historia kobiet, historia Polski po II wojnie światowej, propaganda w prasie | pl |
dc.title | Wizerunek kobiety propagowany na łamach czasopisma "Moda i Życie Praktyczne" w latach 1946-1952 | pl |
dc.title.alternative | Image of woman popularized in the pages of magazine "Fashion and Practical Life" in the years 1946-1952 | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |