WYKORZYSTANIE MARKETINGU SENSORYCZNEGO JAKO CZYNNIKA KONKURENCYJNEGO FIRMY NA PRZYKŁADZIE SIECI SKLEPÓW ODZIEŻOWYCH

master
dc.abstract.enAbstractThe thesis revolves around the topics connected with sensory marketing understood asone of the competing factors between various clothes shops. The aim of this thesis is to assessthe effectiveness of particular chains of clothes shops in applying the tenets of sensorymarketing. Among the chains of clothes shops that were examined were Reserved and Hennes& Mauritz. The theoretical part of the thesis focuses on market competitiveness and sensorymarketing techniques. The empirical research part of the thesis is based on questionnaires.The research is based on a survey carried out among fifty respondents. The gathered researchevaluations allow to conclude that both the price and the quality are the key factors in terms ofclothes purchases to the participants of the survey. Sight stimulus in terms of sensorymarketing has the most considerable impact on shopping behaviors; auditory and olfactorystimuli on the other hand are not considered as incentive when it comes to shopping, howeverif perceived negatively they can make a customer leave a particular sale establishmentrapidly. The sensory marketing techniques applied in Reserved and Hennes & Mauritz clothesshops were given mostly 3 and 4 in a scale of 1 to 5. Hennes & Mauritz clothes wereevaluated slightly better and these are the stores which are more frequently visited.pl
dc.abstract.plAbstraktTematyka pracy skupia się wokół zagadnień dotyczących marketingu sensorycznegojako czynnika konkurowania sklepów odzieżowych. Celem pracy badawczej była ocenaskuteczności wykorzystania instrumentów marketingu sensorycznego jako czynnikakonkurencyjnego na przykładzie sieci sklepów odzieżowych Reserverd i Hennes & Mauritz.W części teoretycznej podjęto tematykę konkurowania w handlu oraz marketingusensorycznego i jego instrumentów. Część empiryczna powstała na podstawie badańwłasnych, w ramach których wykorzystano metodę ankietową. W badaniach wzięło udział 50respondentów. Zgromadzone opinie pozwalają stwierdzić, że ankietowani konsumencipodejmując decyzję o zakupie odzieży kierują się głównie jej ceną i jakością. Spośródinstrumentów marketingu sensorycznego największy wpływ na zachowania zakupowe mająinstrumenty oddziałujące na wzrok, natomiast same bodźce zapachowe i słuchowe raczej nieskłaniają do wejścia do sklepu w celu dokonania zakupów, jednak postrzegane negatywniemogą się przyczynić do szybkiego opuszczenia placówki handlowej. Oceniając instrumentymarketingu sensorycznego wykorzystywane w sklepach Reserverd i Hennes & Mauritz,respondenci spośród pięciostopniowej skali ocen wskazywali głównie oceny 3 i 4. Przy czymnieco wyżej zostały ocenione sklepy Hennes & Mauritz i są to równocześnie sklepy,w których zakupy dokonywane są częściej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorStępniewski, Jan - 132105 pl
dc.contributor.authorJaworska-Świgut, Brygidapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.reviewerStępniewski, Jan - 132105 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:37:14Z
dc.date.available2020-07-25T05:37:14Z
dc.date.submitted2014-10-29pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-91934-171789pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200113
dc.languagepolpl
dc.subject.enHennes & Mauritz, competitiveness, sensory marketing, Reserved, clothes shops.pl
dc.subject.plHennes & Mauritz, konkurowanie, marketing sensoryczny, Reserved,sklepy odzieżowe.pl
dc.titleWYKORZYSTANIE MARKETINGU SENSORYCZNEGO JAKO CZYNNIKA KONKURENCYJNEGO FIRMY NA PRZYKŁADZIE SIECI SKLEPÓW ODZIEŻOWYCHpl
dc.title.alternativeUse sensory marketing as a competitive factor based on the networks clothing stores.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
AbstractThe thesis revolves around the topics connected with sensory marketing understood asone of the competing factors between various clothes shops. The aim of this thesis is to assessthe effectiveness of particular chains of clothes shops in applying the tenets of sensorymarketing. Among the chains of clothes shops that were examined were Reserved and Hennes& Mauritz. The theoretical part of the thesis focuses on market competitiveness and sensorymarketing techniques. The empirical research part of the thesis is based on questionnaires.The research is based on a survey carried out among fifty respondents. The gathered researchevaluations allow to conclude that both the price and the quality are the key factors in terms ofclothes purchases to the participants of the survey. Sight stimulus in terms of sensorymarketing has the most considerable impact on shopping behaviors; auditory and olfactorystimuli on the other hand are not considered as incentive when it comes to shopping, howeverif perceived negatively they can make a customer leave a particular sale establishmentrapidly. The sensory marketing techniques applied in Reserved and Hennes & Mauritz clothesshops were given mostly 3 and 4 in a scale of 1 to 5. Hennes & Mauritz clothes wereevaluated slightly better and these are the stores which are more frequently visited.
dc.abstract.plpl
AbstraktTematyka pracy skupia się wokół zagadnień dotyczących marketingu sensorycznegojako czynnika konkurowania sklepów odzieżowych. Celem pracy badawczej była ocenaskuteczności wykorzystania instrumentów marketingu sensorycznego jako czynnikakonkurencyjnego na przykładzie sieci sklepów odzieżowych Reserverd i Hennes & Mauritz.W części teoretycznej podjęto tematykę konkurowania w handlu oraz marketingusensorycznego i jego instrumentów. Część empiryczna powstała na podstawie badańwłasnych, w ramach których wykorzystano metodę ankietową. W badaniach wzięło udział 50respondentów. Zgromadzone opinie pozwalają stwierdzić, że ankietowani konsumencipodejmując decyzję o zakupie odzieży kierują się głównie jej ceną i jakością. Spośródinstrumentów marketingu sensorycznego największy wpływ na zachowania zakupowe mająinstrumenty oddziałujące na wzrok, natomiast same bodźce zapachowe i słuchowe raczej nieskłaniają do wejścia do sklepu w celu dokonania zakupów, jednak postrzegane negatywniemogą się przyczynić do szybkiego opuszczenia placówki handlowej. Oceniając instrumentymarketingu sensorycznego wykorzystywane w sklepach Reserverd i Hennes & Mauritz,respondenci spośród pięciostopniowej skali ocen wskazywali głównie oceny 3 i 4. Przy czymnieco wyżej zostały ocenione sklepy Hennes & Mauritz i są to równocześnie sklepy,w których zakupy dokonywane są częściej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Stępniewski, Jan - 132105
dc.contributor.authorpl
Jaworska-Świgut, Brygida
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.reviewerpl
Stępniewski, Jan - 132105
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:37:14Z
dc.date.available
2020-07-25T05:37:14Z
dc.date.submittedpl
2014-10-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-91934-171789
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200113
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Hennes & Mauritz, competitiveness, sensory marketing, Reserved, clothes shops.
dc.subject.plpl
Hennes & Mauritz, konkurowanie, marketing sensoryczny, Reserved,sklepy odzieżowe.
dc.titlepl
WYKORZYSTANIE MARKETINGU SENSORYCZNEGO JAKO CZYNNIKA KONKURENCYJNEGO FIRMY NA PRZYKŁADZIE SIECI SKLEPÓW ODZIEŻOWYCH
dc.title.alternativepl
Use sensory marketing as a competitive factor based on the networks clothing stores.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
39
Views per month
Views per city
Rzeszów
4
Krakow
3
Lublin
3
Warsaw
3
Wroclaw
3
Des Moines
2
Lodz
2
Morawica
2
Chandler
1
Chorzów
1

No access

No Thumbnail Available