Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Marketing promocyjny w kreowaniu marki dóbr luksusowych na przykładzie marki Cartier.
Promotional marketing in luxury goods branding based on Cartier brand.
dobra luksusowe marka Cartiermarketing promocyjny zainteresowanie konsumentów
Cartier brandconsumer interestluxury goodspromotional marketing
Celem niniejszej pracy jest identyfikacja oraz analiza narzędzi promocji marketingowej mających wpływ na wzrost zainteresowania potencjalnych klientów. W części teoretycznej przedstawiono przegląd wiedzy na temat marketingu, jego genezy, koncepcji oraz opis narzędzi promocyjnych. W dalszej części pracy wyjaśniono genezę oraz definicję pojęcia luksus a także zaprezentowano charakterystykę marki Cartier, przedstawiając jej strukturę organizacyjną, historię na przestrzeni lat, misje oraz cele marki, a także politykę funkcjonowania. W części empirycznej zidentyfikowano oraz przeanalizowano narzędzia promocyjne wykorzystywane przez markę dóbr luksusowych. Podmiotem badań była luksusowa marka Cartier. Proces badawczy zrealizowano za pomocą studium przypadku działań prowadzonych z obszaru marketingu promocyjnego marki Cartier. Jako główne źródła danych empirycznych wykorzystano ogólnodostępne dokumenty oraz materiały marki Cartier, źródła internetowe oraz social media. Na podstawie wyników przeprowadzonych badań stwierdzono, że przeprowadzona analiza narzędzi promocyjnych wykorzystywanych przez badaną markę pozytywnie wpływa na zainteresowanie konsumentów.
The purpose of this study is to identify and analyze the marketing promotion tools affecting the increase of interest of potential customers. The theoretical part presents an overview of the knowledge of marketing, its origins, concepts and a description of promotional tools. In the following part of the work, the genesis and definition of the concept of luxury is explained, and the characteristics of the Cartier brand are presented, outlining its organizational structure, history over the years, brand missions and goals, and operating policies. In the empirical part, promotional tools used by the luxury goods brand were identified and analyzed. The subject of the research was the luxury brand Cartier. The research process was carried out by means of a case study of activities carried out from the field of promotional marketing of the Cartier brand. Publicly available documents and materials of the Cartier brand, online sources and social media were used as the main sources of empirical data. Based on the results of the study, it was concluded that the conducted analysis of promotional tools used by the studied brand positively influences consumer interest.
dc.abstract.en | The purpose of this study is to identify and analyze the marketing promotion tools affecting the increase of interest of potential customers. The theoretical part presents an overview of the knowledge of marketing, its origins, concepts and a description of promotional tools. In the following part of the work, the genesis and definition of the concept of luxury is explained, and the characteristics of the Cartier brand are presented, outlining its organizational structure, history over the years, brand missions and goals, and operating policies. In the empirical part, promotional tools used by the luxury goods brand were identified and analyzed. The subject of the research was the luxury brand Cartier. The research process was carried out by means of a case study of activities carried out from the field of promotional marketing of the Cartier brand. Publicly available documents and materials of the Cartier brand, online sources and social media were used as the main sources of empirical data. Based on the results of the study, it was concluded that the conducted analysis of promotional tools used by the studied brand positively influences consumer interest. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest identyfikacja oraz analiza narzędzi promocji marketingowej mających wpływ na wzrost zainteresowania potencjalnych klientów. W części teoretycznej przedstawiono przegląd wiedzy na temat marketingu, jego genezy, koncepcji oraz opis narzędzi promocyjnych. W dalszej części pracy wyjaśniono genezę oraz definicję pojęcia luksus a także zaprezentowano charakterystykę marki Cartier, przedstawiając jej strukturę organizacyjną, historię na przestrzeni lat, misje oraz cele marki, a także politykę funkcjonowania. W części empirycznej zidentyfikowano oraz przeanalizowano narzędzia promocyjne wykorzystywane przez markę dóbr luksusowych. Podmiotem badań była luksusowa marka Cartier. Proces badawczy zrealizowano za pomocą studium przypadku działań prowadzonych z obszaru marketingu promocyjnego marki Cartier. Jako główne źródła danych empirycznych wykorzystano ogólnodostępne dokumenty oraz materiały marki Cartier, źródła internetowe oraz social media. Na podstawie wyników przeprowadzonych badań stwierdzono, że przeprowadzona analiza narzędzi promocyjnych wykorzystywanych przez badaną markę pozytywnie wpływa na zainteresowanie konsumentów. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.author | Klucznik, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-04T21:35:08Z | |
dc.date.available | 2023-07-04T21:35:08Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164752-263211 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313863 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Cartier brandconsumer interestluxury goodspromotional marketing | pl |
dc.subject.pl | dobra luksusowe marka Cartiermarketing promocyjny zainteresowanie konsumentów | pl |
dc.title | Marketing promocyjny w kreowaniu marki dóbr luksusowych na przykładzie marki Cartier. | pl |
dc.title.alternative | Promotional marketing in luxury goods branding based on Cartier brand. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |