Wiedźmin - polski produkt, światowa marka. Analiza procesu promocji serii gier komputerowych Wiedźmin w kraju i za granicą

licenciate
dc.abstract.enComputer games evolve very fast and play larger and larger role both in economics and culture. This work decribes the process of building world brand, which The Witcher created by polish company CD Projekt RED became. Analized were the methods of promotion, company’s strategy and brand image created in foreign media. Basing on the sale results the work determines whether and how these factors affected the success of The Witcher. Comparative analysis of strategies and promotion campaigns of two biggest computer cRPG, The Witcher 3: Wild Hunt and The Elder Scrolls V: Skyrim, allowed to present different ways of product promotion and distinct approaches to the clients. The survey carried out among the players and fans of The Witcher indicated if Andrzej Sapkowski’s writing had a great impact on the computer games popularity. All the elements mentioned above allowed to show how the polish product became the brand well-known throughout the world.pl
dc.abstract.plGry komputerowe rozwijają się w bardzo szybkim tempie i pełnią coraz większą rolę zarówno w gospodarce, jak i kulturze. W niniejszej pracy opisany został proces budowania światowej marki, jaką stała się seria gier komputerowych Wiedźmin, stworzona przez polską firmę CD Projekt RED. Przeanalizowano metody promocji, strategię firmy oraz wizerunek marki kreowany w zagranicznych mediach. Na podstawie wyników sprzedaży określono, czy i jak opisywane wcześniej czynniki wpłynęły na sukces Wiedźmina. Analiza porównawcza strategii oraz kampanii promocyjnej dwóch największych gier komputerowych typu cRPG: Wiedźmin 3: Dziki Gon i The Elder Scrolls V: Skyrim, umożliwiła przedstawienie różnych sposobów promowania danego produktu oraz odmiennego podejścia do klientów. Przeprowadzona wśród graczy i fanów Wiedźmina ankieta wykazała, czy twórczość Andrzeja Sapkowskiego wpłynęła na popularność serii gier komputerowych. Wszystkie wymienione wcześniej elementy w efekcie końcowym pozwoliły na wykazanie, w jaki sposób polski produkt stał się marką rozpoznawalną na świecie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.contributor.authorSzczykutowicz, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.contributor.reviewerBukowski, Michał - 160618 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T07:06:29Z
dc.date.available2020-07-27T07:06:29Z
dc.date.submitted2017-06-30pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-114662-192659pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/220044
dc.languagepolpl
dc.subject.enThe Witcher, CD Projekt RED, promotion, brand building, computer gamepl
dc.subject.plWiedźmin, CD Projekt RED, promocja, budowanie marki, gra komputerowapl
dc.titleWiedźmin - polski produkt, światowa marka. Analiza procesu promocji serii gier komputerowych Wiedźmin w kraju i za granicąpl
dc.title.alternativeThe Witcher - polish product, world brand. Analysis of promotion process of computer game series The Witcher in Poland and abroadpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Computer games evolve very fast and play larger and larger role both in economics and culture. This work decribes the process of building world brand, which The Witcher created by polish company CD Projekt RED became. Analized were the methods of promotion, company’s strategy and brand image created in foreign media. Basing on the sale results the work determines whether and how these factors affected the success of The Witcher. Comparative analysis of strategies and promotion campaigns of two biggest computer cRPG, The Witcher 3: Wild Hunt and The Elder Scrolls V: Skyrim, allowed to present different ways of product promotion and distinct approaches to the clients. The survey carried out among the players and fans of The Witcher indicated if Andrzej Sapkowski’s writing had a great impact on the computer games popularity. All the elements mentioned above allowed to show how the polish product became the brand well-known throughout the world.
dc.abstract.plpl
Gry komputerowe rozwijają się w bardzo szybkim tempie i pełnią coraz większą rolę zarówno w gospodarce, jak i kulturze. W niniejszej pracy opisany został proces budowania światowej marki, jaką stała się seria gier komputerowych Wiedźmin, stworzona przez polską firmę CD Projekt RED. Przeanalizowano metody promocji, strategię firmy oraz wizerunek marki kreowany w zagranicznych mediach. Na podstawie wyników sprzedaży określono, czy i jak opisywane wcześniej czynniki wpłynęły na sukces Wiedźmina. Analiza porównawcza strategii oraz kampanii promocyjnej dwóch największych gier komputerowych typu cRPG: Wiedźmin 3: Dziki Gon i The Elder Scrolls V: Skyrim, umożliwiła przedstawienie różnych sposobów promowania danego produktu oraz odmiennego podejścia do klientów. Przeprowadzona wśród graczy i fanów Wiedźmina ankieta wykazała, czy twórczość Andrzeja Sapkowskiego wpłynęła na popularność serii gier komputerowych. Wszystkie wymienione wcześniej elementy w efekcie końcowym pozwoliły na wykazanie, w jaki sposób polski produkt stał się marką rozpoznawalną na świecie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.contributor.authorpl
Szczykutowicz, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.contributor.reviewerpl
Bukowski, Michał - 160618
dc.date.accessioned
2020-07-27T07:06:29Z
dc.date.available
2020-07-27T07:06:29Z
dc.date.submittedpl
2017-06-30
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-114662-192659
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/220044
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
The Witcher, CD Projekt RED, promotion, brand building, computer game
dc.subject.plpl
Wiedźmin, CD Projekt RED, promocja, budowanie marki, gra komputerowa
dc.titlepl
Wiedźmin - polski produkt, światowa marka. Analiza procesu promocji serii gier komputerowych Wiedźmin w kraju i za granicą
dc.title.alternativepl
The Witcher - polish product, world brand. Analysis of promotion process of computer game series The Witcher in Poland and abroad
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available