Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wiedźmin - polski produkt, światowa marka. Analiza procesu promocji serii gier komputerowych Wiedźmin w kraju i za granicą
The Witcher - polish product, world brand. Analysis of promotion process of computer game series The Witcher in Poland and abroad
Wiedźmin, CD Projekt RED, promocja, budowanie marki, gra komputerowa
The Witcher, CD Projekt RED, promotion, brand building, computer game
Gry komputerowe rozwijają się w bardzo szybkim tempie i pełnią coraz większą rolę zarówno w gospodarce, jak i kulturze. W niniejszej pracy opisany został proces budowania światowej marki, jaką stała się seria gier komputerowych Wiedźmin, stworzona przez polską firmę CD Projekt RED. Przeanalizowano metody promocji, strategię firmy oraz wizerunek marki kreowany w zagranicznych mediach. Na podstawie wyników sprzedaży określono, czy i jak opisywane wcześniej czynniki wpłynęły na sukces Wiedźmina. Analiza porównawcza strategii oraz kampanii promocyjnej dwóch największych gier komputerowych typu cRPG: Wiedźmin 3: Dziki Gon i The Elder Scrolls V: Skyrim, umożliwiła przedstawienie różnych sposobów promowania danego produktu oraz odmiennego podejścia do klientów. Przeprowadzona wśród graczy i fanów Wiedźmina ankieta wykazała, czy twórczość Andrzeja Sapkowskiego wpłynęła na popularność serii gier komputerowych. Wszystkie wymienione wcześniej elementy w efekcie końcowym pozwoliły na wykazanie, w jaki sposób polski produkt stał się marką rozpoznawalną na świecie.
Computer games evolve very fast and play larger and larger role both in economics and culture. This work decribes the process of building world brand, which The Witcher created by polish company CD Projekt RED became. Analized were the methods of promotion, company’s strategy and brand image created in foreign media. Basing on the sale results the work determines whether and how these factors affected the success of The Witcher. Comparative analysis of strategies and promotion campaigns of two biggest computer cRPG, The Witcher 3: Wild Hunt and The Elder Scrolls V: Skyrim, allowed to present different ways of product promotion and distinct approaches to the clients. The survey carried out among the players and fans of The Witcher indicated if Andrzej Sapkowski’s writing had a great impact on the computer games popularity. All the elements mentioned above allowed to show how the polish product became the brand well-known throughout the world.
dc.abstract.en | Computer games evolve very fast and play larger and larger role both in economics and culture. This work decribes the process of building world brand, which The Witcher created by polish company CD Projekt RED became. Analized were the methods of promotion, company’s strategy and brand image created in foreign media. Basing on the sale results the work determines whether and how these factors affected the success of The Witcher. Comparative analysis of strategies and promotion campaigns of two biggest computer cRPG, The Witcher 3: Wild Hunt and The Elder Scrolls V: Skyrim, allowed to present different ways of product promotion and distinct approaches to the clients. The survey carried out among the players and fans of The Witcher indicated if Andrzej Sapkowski’s writing had a great impact on the computer games popularity. All the elements mentioned above allowed to show how the polish product became the brand well-known throughout the world. | pl |
dc.abstract.pl | Gry komputerowe rozwijają się w bardzo szybkim tempie i pełnią coraz większą rolę zarówno w gospodarce, jak i kulturze. W niniejszej pracy opisany został proces budowania światowej marki, jaką stała się seria gier komputerowych Wiedźmin, stworzona przez polską firmę CD Projekt RED. Przeanalizowano metody promocji, strategię firmy oraz wizerunek marki kreowany w zagranicznych mediach. Na podstawie wyników sprzedaży określono, czy i jak opisywane wcześniej czynniki wpłynęły na sukces Wiedźmina. Analiza porównawcza strategii oraz kampanii promocyjnej dwóch największych gier komputerowych typu cRPG: Wiedźmin 3: Dziki Gon i The Elder Scrolls V: Skyrim, umożliwiła przedstawienie różnych sposobów promowania danego produktu oraz odmiennego podejścia do klientów. Przeprowadzona wśród graczy i fanów Wiedźmina ankieta wykazała, czy twórczość Andrzeja Sapkowskiego wpłynęła na popularność serii gier komputerowych. Wszystkie wymienione wcześniej elementy w efekcie końcowym pozwoliły na wykazanie, w jaki sposób polski produkt stał się marką rozpoznawalną na świecie. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Słupek, Lucyna - 131939 | pl |
dc.contributor.author | Szczykutowicz, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Słupek, Lucyna - 131939 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bukowski, Michał - 160618 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T07:06:29Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T07:06:29Z | |
dc.date.submitted | 2017-06-30 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-114662-192659 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/220044 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | The Witcher, CD Projekt RED, promotion, brand building, computer game | pl |
dc.subject.pl | Wiedźmin, CD Projekt RED, promocja, budowanie marki, gra komputerowa | pl |
dc.title | Wiedźmin - polski produkt, światowa marka. Analiza procesu promocji serii gier komputerowych Wiedźmin w kraju i za granicą | pl |
dc.title.alternative | The Witcher - polish product, world brand. Analysis of promotion process of computer game series The Witcher in Poland and abroad | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |