"Psychologiczne aspekty inwestowania na rynku Forex"

licenciate
dc.abstract.enThe main aim of this article is focus the investor's attention to selected psychological aspects during the decision-making process. The quality of the decision, when entering and closing a transaction, is largely dependent on the psyche of the trader. Paradoxically, this is unfortunately a topic, which is often overlooked or at least underestimated. Theoretical knowledge, supported by the survey research, is intended to protect the investor in the future from the most common cognitive and motivational problems in the decision-making process.pl
dc.abstract.plCEL NAUKOWY: Głównym celem artykułu jest zwrócenie uwagi inwestora na wybrane aspekty psychologiczne podczas procesu decyzyjnego. Jakość decyzji przy zawieraniu i zamykaniu transakcji w dużej mierze uzależniona jest od siły psychiki tradera. Paradoksalnie jest to niestety temat często pomijany, bądź co najmniej niedoceniany. Zdobyta wiedza teoretyczna, poparta wynikami z przeprowadzonej ankiety, ma za zadanie ustrzec inwestora w przyszłości przed popełnieniem najczęstszych błędów poznawczych i motywacyjnych w procesie decyzyjnymi.PROBLEM I METODY BADAWCZE: Wysoki odsetek inwestorów odnoszących strat na rynku Forex budzi liczne kontrowersje. Głównym problemem niniejszej pracy jest próba odpowiedzi na pytanie o przyczyny tego zjawiska. Zastosowane metody badawcze obejmują przegląd literatury połączonej z hipotezami, często intuicyjnymi, innych uczestników zebranych w przeprowadzonej ankiecie badawczej. Wybór i zastosowanie powyższych metod badawczych jest podyktowane chęcią jak najgłębszego zbadania poruszanego problemu.PROCES WYWODU: Wstępne przedstawienie dorobku literatury zawierające teoretyczne aspekty analizy skłonności inwestorów stanowi preludium do badań empirycznych zawartych w dalszych częściach pracy. Dzięki przeglądowi literatury popartej wnioskami z przeprowadzonej ankiety możliwe stało się wyróżnienie najczęstszych problemów i błędów popełnianych przez inwestorów. Przyjęty proces wywodu pozwolił na uwzględnienie wieloaspektowości problemu badawczego. WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: Rola psychologii w procesie decyzyjnym nadal pozostaje niedoceniana. Inwestorzy nadmiernie przykładają uwagę na doskonalenie strategii zapominając, że jej skuteczność zależy od siły własnej psychiki. W procesie decyzyjnym uczestnicy lekceważą bądź przewartościowują fakt, iż ulegają trzem skrajnym emocjom, jakimi są strach, chciwość i nadzieja. Zaskakujący jest również fakt, że znaczna część badanych inwestorów nie przygotowuje się mentalnie i fizycznie do handlu. WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Wyniki przeprowadzonej ankiety oraz analiza zgromadzonej literatury jednoznacznie wskazują na nieocenianie psychologii w procesie decyzyjnym. Proces samodoskonalenia oraz powiększania wiedzy w zakresie psychologii rynku jest sposobem na uświadomienie sobie zjawisk, którym ulegają uczestnicy rynku oraz metodą na skuteczne wyeliminowanie błędów natury poznawczej i motywacyjnej. Proces decyzyjny wymaga dalszych, dogłębniejszych badań naukowych. Ciekawym, niezbadanym, obszarem badawczym pozostaje wpływ ćwiczeń fizycznych i mentalnych na poprawę jakości procesu decyzyjnego.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.authorChrostowski, Jacekpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.reviewerŁasak, Piotr - 174451 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T09:33:47Z
dc.date.available2020-07-27T09:33:47Z
dc.date.submitted2017-07-11pl
dc.fieldofstudyekonomiapl
dc.fieldofstudyfinanse, bankowość, ubezpieczeniapl
dc.identifier.apddiploma-117002-195158pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222246
dc.languagepolpl
dc.subject.enbehavioral economics - cognitive psychology - investor behavior - market psychology - motivational psychologypl
dc.subject.plekonomia behawioralna - psychologia motywacyjna -psychologia poznawcza - psychologia rynku - zachowania inwestorów;pl
dc.title"Psychologiczne aspekty inwestowania na rynku Forex"pl
dc.title.alternativePsychological Aspects of Forex Tradingpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main aim of this article is focus the investor's attention to selected psychological aspects during the decision-making process. The quality of the decision, when entering and closing a transaction, is largely dependent on the psyche of the trader. Paradoxically, this is unfortunately a topic, which is often overlooked or at least underestimated. Theoretical knowledge, supported by the survey research, is intended to protect the investor in the future from the most common cognitive and motivational problems in the decision-making process.
dc.abstract.plpl
CEL NAUKOWY: Głównym celem artykułu jest zwrócenie uwagi inwestora na wybrane aspekty psychologiczne podczas procesu decyzyjnego. Jakość decyzji przy zawieraniu i zamykaniu transakcji w dużej mierze uzależniona jest od siły psychiki tradera. Paradoksalnie jest to niestety temat często pomijany, bądź co najmniej niedoceniany. Zdobyta wiedza teoretyczna, poparta wynikami z przeprowadzonej ankiety, ma za zadanie ustrzec inwestora w przyszłości przed popełnieniem najczęstszych błędów poznawczych i motywacyjnych w procesie decyzyjnymi.PROBLEM I METODY BADAWCZE: Wysoki odsetek inwestorów odnoszących strat na rynku Forex budzi liczne kontrowersje. Głównym problemem niniejszej pracy jest próba odpowiedzi na pytanie o przyczyny tego zjawiska. Zastosowane metody badawcze obejmują przegląd literatury połączonej z hipotezami, często intuicyjnymi, innych uczestników zebranych w przeprowadzonej ankiecie badawczej. Wybór i zastosowanie powyższych metod badawczych jest podyktowane chęcią jak najgłębszego zbadania poruszanego problemu.PROCES WYWODU: Wstępne przedstawienie dorobku literatury zawierające teoretyczne aspekty analizy skłonności inwestorów stanowi preludium do badań empirycznych zawartych w dalszych częściach pracy. Dzięki przeglądowi literatury popartej wnioskami z przeprowadzonej ankiety możliwe stało się wyróżnienie najczęstszych problemów i błędów popełnianych przez inwestorów. Przyjęty proces wywodu pozwolił na uwzględnienie wieloaspektowości problemu badawczego. WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: Rola psychologii w procesie decyzyjnym nadal pozostaje niedoceniana. Inwestorzy nadmiernie przykładają uwagę na doskonalenie strategii zapominając, że jej skuteczność zależy od siły własnej psychiki. W procesie decyzyjnym uczestnicy lekceważą bądź przewartościowują fakt, iż ulegają trzem skrajnym emocjom, jakimi są strach, chciwość i nadzieja. Zaskakujący jest również fakt, że znaczna część badanych inwestorów nie przygotowuje się mentalnie i fizycznie do handlu. WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Wyniki przeprowadzonej ankiety oraz analiza zgromadzonej literatury jednoznacznie wskazują na nieocenianie psychologii w procesie decyzyjnym. Proces samodoskonalenia oraz powiększania wiedzy w zakresie psychologii rynku jest sposobem na uświadomienie sobie zjawisk, którym ulegają uczestnicy rynku oraz metodą na skuteczne wyeliminowanie błędów natury poznawczej i motywacyjnej. Proces decyzyjny wymaga dalszych, dogłębniejszych badań naukowych. Ciekawym, niezbadanym, obszarem badawczym pozostaje wpływ ćwiczeń fizycznych i mentalnych na poprawę jakości procesu decyzyjnego.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.authorpl
Chrostowski, Jacek
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.reviewerpl
Łasak, Piotr - 174451
dc.date.accessioned
2020-07-27T09:33:47Z
dc.date.available
2020-07-27T09:33:47Z
dc.date.submittedpl
2017-07-11
dc.fieldofstudypl
ekonomia
dc.fieldofstudypl
finanse, bankowość, ubezpieczenia
dc.identifier.apdpl
diploma-117002-195158
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222246
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
behavioral economics - cognitive psychology - investor behavior - market psychology - motivational psychology
dc.subject.plpl
ekonomia behawioralna - psychologia motywacyjna -psychologia poznawcza - psychologia rynku - zachowania inwestorów;
dc.titlepl
"Psychologiczne aspekty inwestowania na rynku Forex"
dc.title.alternativepl
Psychological Aspects of Forex Trading
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available