Turystyka weekendowa jako forma spędzania czasu wolnego studentów

master
dc.abstract.enTourism is considered an internal part of everyone's life, and weekend tourism is one of its forms which enables tourists to spend their free time in different ways, shaping social and cultural awareness. The aim of this thesis is to present the characteristics of weekend tourism from the perspective of young and active students, in order to diagnose preferences. Collected information, referring to the aspect of foregoing participation in weekend tourism and the attitudes of the respondents towards this form of tourism, may foster creation of tourism products tailored to the needs of the students and consequently help companies succeed in this field. The theoretical part of the paper presents definitions of tourism, its types, forms and motives. Also, the concepts of leisure time and weekend tourism are characterized in details. To introduce the idea of tourism market, the issues of supply, demand and tourism product are discussed. Moreover, the analysis of the effective product management is presented. The used literature helped to formulate the survey concerning the preferences of students. At the end of the paper, the results from the conducted research concerning preferences for weekend tourism for leisure are presented. The results of the survey showed that the main reason for traveling is the desire of escape from everyday life and a need of getting to know new places. These goals are fulfilled by visiting the attractions and historical monuments of certain areas. The most important aspects affecting the choice of accommodation and transport link with the financial issues. Another important factor related to limited time which results in choosing trips taking place in the close area, that is why they usually decide on domestic voyages. In addition, access to communication is also considered an important factor. The obtained results presented in this paper helped to formulate recommendations.pl
dc.abstract.plTurystyka jest nieodłączną dziedziną życia każdego człowieka, zaś turystyka weekendowa jest jedną z form jej uprawiania, dzięki której turyści mogą swój wolny czas spędzać w różnoraki sposób, kształtując świadomość społeczną oraz kulturową. Celem pracy jest ukazanie specyfiki turystyki weekendowej z perspektywy osób młodych oraz aktywnych, czyli studentów tak, aby zdiagnozować preferencje. Zebrane informacje dotyczące aspektów związanych z dotychczasowym uczestnictwem w turystyce weekendowej, a także opinie respondentów wobec tej formy uprawiania turystyki, posłużyć mogą tworzeniu produktów turystycznych dopasowanych do potrzeb studentów tak, aby przedsiębiorstwa mogły odnieść sukces.W części teoretycznej pracy zaprezentowano definicje dotyczące turystyki, jej rodzajów, form oraz motywów. Skupiono się także na pojęciu czasu wolnego oraz scharakteryzowano bardziej szczegółowo turystykę weekendową, analizując jej znaczenie, funkcje oraz trendy. Aby przybliżyć ideę rynku turystycznego, poruszono kwestie popytu, podaży oraz produktu turystycznego. Dokonano analizy efektywnego zarządzania produktem.Literatura, którą się posłużono, pozwoliła na sformułowanie ankiety badającej upodobania studentów. Na końcu pracy przestawiono wyniki z przeprowadzonych badań dotyczących preferencji uprawiania turystyki weekendowej dla spędzania czasu wolnego. Wyniki ankiety ukazały, że głównymi celami podróżowania jest chęć oderwania się od codziennych spraw oraz poznanie nowych miejsc. Studenci realizują je poprzez zwiedzanie atrakcji oraz zabytków danej miejscowości. Najważniejszym aspektem, który rzutuje na wybór noclegu oraz transportu, są kwestie finansowe. Ważna dla studentów jest również perspektywa małej ilości czasu, która przekłada się na wybór miejsca docelowego, dlatego najczęściej podejmują decyzję o podróżach krajowych. Istotna jest również dostępność komunikacyjna. Uzyskane wyniki, umieszczone w niniejszej pracy, pozwoliły na sformułowanie zaleceń dla podmiotów turystycznych tworzących podaż.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.authorAdamiec, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSroślak, Grzegorz - 173757 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T03:44:57Z
dc.date.available2020-07-27T03:44:57Z
dc.date.submitted2016-10-24pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-110965-199597pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216918
dc.languagepolpl
dc.subject.enPRODUCT MANAGEMENT – TOURISM DEMAND – TOURISM MARKET – TOURISM SUPPLY– WEEKEND TOURISMpl
dc.subject.plPODAŻ TURYSTYCZNA – POPYT TURYSTYCZNY – TURYSTYKA WEEKENDOWA – RYNEK TURYSTYCZNY – ZARZĄDZANIE PRODUKTEM TURYSTYCZNYMpl
dc.titleTurystyka weekendowa jako forma spędzania czasu wolnego studentówpl
dc.title.alternativeWeekend tourism as a form of leisure time of studentspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Tourism is considered an internal part of everyone's life, and weekend tourism is one of its forms which enables tourists to spend their free time in different ways, shaping social and cultural awareness. The aim of this thesis is to present the characteristics of weekend tourism from the perspective of young and active students, in order to diagnose preferences. Collected information, referring to the aspect of foregoing participation in weekend tourism and the attitudes of the respondents towards this form of tourism, may foster creation of tourism products tailored to the needs of the students and consequently help companies succeed in this field. The theoretical part of the paper presents definitions of tourism, its types, forms and motives. Also, the concepts of leisure time and weekend tourism are characterized in details. To introduce the idea of tourism market, the issues of supply, demand and tourism product are discussed. Moreover, the analysis of the effective product management is presented. The used literature helped to formulate the survey concerning the preferences of students. At the end of the paper, the results from the conducted research concerning preferences for weekend tourism for leisure are presented. The results of the survey showed that the main reason for traveling is the desire of escape from everyday life and a need of getting to know new places. These goals are fulfilled by visiting the attractions and historical monuments of certain areas. The most important aspects affecting the choice of accommodation and transport link with the financial issues. Another important factor related to limited time which results in choosing trips taking place in the close area, that is why they usually decide on domestic voyages. In addition, access to communication is also considered an important factor. The obtained results presented in this paper helped to formulate recommendations.
dc.abstract.plpl
Turystyka jest nieodłączną dziedziną życia każdego człowieka, zaś turystyka weekendowa jest jedną z form jej uprawiania, dzięki której turyści mogą swój wolny czas spędzać w różnoraki sposób, kształtując świadomość społeczną oraz kulturową. Celem pracy jest ukazanie specyfiki turystyki weekendowej z perspektywy osób młodych oraz aktywnych, czyli studentów tak, aby zdiagnozować preferencje. Zebrane informacje dotyczące aspektów związanych z dotychczasowym uczestnictwem w turystyce weekendowej, a także opinie respondentów wobec tej formy uprawiania turystyki, posłużyć mogą tworzeniu produktów turystycznych dopasowanych do potrzeb studentów tak, aby przedsiębiorstwa mogły odnieść sukces.W części teoretycznej pracy zaprezentowano definicje dotyczące turystyki, jej rodzajów, form oraz motywów. Skupiono się także na pojęciu czasu wolnego oraz scharakteryzowano bardziej szczegółowo turystykę weekendową, analizując jej znaczenie, funkcje oraz trendy. Aby przybliżyć ideę rynku turystycznego, poruszono kwestie popytu, podaży oraz produktu turystycznego. Dokonano analizy efektywnego zarządzania produktem.Literatura, którą się posłużono, pozwoliła na sformułowanie ankiety badającej upodobania studentów. Na końcu pracy przestawiono wyniki z przeprowadzonych badań dotyczących preferencji uprawiania turystyki weekendowej dla spędzania czasu wolnego. Wyniki ankiety ukazały, że głównymi celami podróżowania jest chęć oderwania się od codziennych spraw oraz poznanie nowych miejsc. Studenci realizują je poprzez zwiedzanie atrakcji oraz zabytków danej miejscowości. Najważniejszym aspektem, który rzutuje na wybór noclegu oraz transportu, są kwestie finansowe. Ważna dla studentów jest również perspektywa małej ilości czasu, która przekłada się na wybór miejsca docelowego, dlatego najczęściej podejmują decyzję o podróżach krajowych. Istotna jest również dostępność komunikacyjna. Uzyskane wyniki, umieszczone w niniejszej pracy, pozwoliły na sformułowanie zaleceń dla podmiotów turystycznych tworzących podaż.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.authorpl
Adamiec, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sroślak, Grzegorz - 173757
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2020-07-27T03:44:57Z
dc.date.available
2020-07-27T03:44:57Z
dc.date.submittedpl
2016-10-24
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-110965-199597
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216918
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
PRODUCT MANAGEMENT – TOURISM DEMAND – TOURISM MARKET – TOURISM SUPPLY– WEEKEND TOURISM
dc.subject.plpl
PODAŻ TURYSTYCZNA – POPYT TURYSTYCZNY – TURYSTYKA WEEKENDOWA – RYNEK TURYSTYCZNY – ZARZĄDZANIE PRODUKTEM TURYSTYCZNYM
dc.titlepl
Turystyka weekendowa jako forma spędzania czasu wolnego studentów
dc.title.alternativepl
Weekend tourism as a form of leisure time of students
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
196
Views per month
Views per city
Warsaw
39
Poznan
17
Wroclaw
13
Krakow
11
Lodz
7
Lublin
7
Rzeszów
7
Katowice
6
Bialystok
3
Kalisz
3

No access

No Thumbnail Available