Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Analiza skuteczności interfejsu w grach wieloosobowych – studium przypadku
Analysis of Interface Effectiveness in Multiplayer Games - A Case Study
analiza porównawcza, doświadczenie użytkownika, gry wideo, gry wieloosobowe, interfejs użytkownika
comparative analysis, multiplayer games, user experience, user interface, video games
Celem pracy licencjackiej zatytułowanej "Analiza skuteczności interfejsu w grach wieloosobowych – studium przypadku" jest zrozumienie i ocena skuteczności interfejsów użytkownika (UI) w grach wieloosobowych. Praca koncentruje się na identyfikacji i analizie wzorców oraz modeli interfejsów oraz ich porównaniu w różnych gatunkach gier, aby zbadać, jak te interfejsy wpływają na doświadczenia graczy w zależności od podejścia deweloperów.Badania obejmują część teoretyczną i praktyczną. Część teoretyczna zajmuje się potrzebą stosowania interfejsów, ich definicjami oraz przyczynami ich użycia, odwołując się do kluczowych badań Donalda Normana i Jessego Schella. Analizowane są podstawowe elementy interfejsów w grach wieloosobowych, takie jak heads-up display (HUD) i inne komponenty interfejsu. W części praktycznej przeprowadzono analizę studium przypadków wybranych gier, ukazując podobieństwa i różnice w interfejsach w różnych gatunkach gier.Kluczowe wyniki badań sugerują, że projektowanie i wdrażanie interfejsów użytkownika znacząco wpływa na immersję gracza i jakość rozgrywki. Wnioski końcowe zawierają rekomendacje dla deweloperów dotyczące optymalizacji istniejących schematów UI w celu polepszenia ogólnych doświadczeń z gry.
The purpose of the undergraduate thesis, titled "Analysis of Interface Effectiveness in Multiplayer Games - A Case Study", is to understand and evaluate the effectiveness of user interfaces (UIs) in multiplayer games. The thesis focuses on identifying and analyzing patterns and models of interfaces and comparing them in different game genres to examine how these interfaces affect the player experience depending on the developers' approach. The research includes a theoretical part and a practical part. The theoretical part deals with the need for interfaces, their definitions, and the reasons for their use, referring to key research by Donald Norman and Jesse Schell. Basic elements of interfaces in multiplayer games, such as heads-up display (HUD) and other interface components, are analyzed. The hands-on section analyzes case studies of selected games, showing similarities and differences in interfaces across game genres. Key findings suggest that the design and implementation of user interfaces significantly affects player immersion and gameplay quality. Final conclusions include recommendations for developers to optimize existing UI schemes to improve the overall game experience.
dc.abstract.en | The purpose of the undergraduate thesis, titled "Analysis of Interface Effectiveness in Multiplayer Games - A Case Study", is to understand and evaluate the effectiveness of user interfaces (UIs) in multiplayer games. The thesis focuses on identifying and analyzing patterns and models of interfaces and comparing them in different game genres to examine how these interfaces affect the player experience depending on the developers' approach. The research includes a theoretical part and a practical part. The theoretical part deals with the need for interfaces, their definitions, and the reasons for their use, referring to key research by Donald Norman and Jesse Schell. Basic elements of interfaces in multiplayer games, such as heads-up display (HUD) and other interface components, are analyzed. The hands-on section analyzes case studies of selected games, showing similarities and differences in interfaces across game genres. Key findings suggest that the design and implementation of user interfaces significantly affects player immersion and gameplay quality. Final conclusions include recommendations for developers to optimize existing UI schemes to improve the overall game experience. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy licencjackiej zatytułowanej "Analiza skuteczności interfejsu w grach wieloosobowych – studium przypadku" jest zrozumienie i ocena skuteczności interfejsów użytkownika (UI) w grach wieloosobowych. Praca koncentruje się na identyfikacji i analizie wzorców oraz modeli interfejsów oraz ich porównaniu w różnych gatunkach gier, aby zbadać, jak te interfejsy wpływają na doświadczenia graczy w zależności od podejścia deweloperów.Badania obejmują część teoretyczną i praktyczną. Część teoretyczna zajmuje się potrzebą stosowania interfejsów, ich definicjami oraz przyczynami ich użycia, odwołując się do kluczowych badań Donalda Normana i Jessego Schella. Analizowane są podstawowe elementy interfejsów w grach wieloosobowych, takie jak heads-up display (HUD) i inne komponenty interfejsu. W części praktycznej przeprowadzono analizę studium przypadków wybranych gier, ukazując podobieństwa i różnice w interfejsach w różnych gatunkach gier.Kluczowe wyniki badań sugerują, że projektowanie i wdrażanie interfejsów użytkownika znacząco wpływa na immersję gracza i jakość rozgrywki. Wnioski końcowe zawierają rekomendacje dla deweloperów dotyczące optymalizacji istniejących schematów UI w celu polepszenia ogólnych doświadczeń z gry. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Rak, Dorota - 182312 | pl |
dc.contributor.author | Mosór, Radosław - USOS291387 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Gruca, Anna - 128185 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rak, Dorota - 182312 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-09-16T22:31:40Z | |
dc.date.available | 2024-09-16T22:31:40Z | |
dc.date.submitted | 2024-09-16 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie informacją | pl |
dc.identifier.apd | diploma-166460-291387 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/444931 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | comparative analysis, multiplayer games, user experience, user interface, video games | pl |
dc.subject.pl | analiza porównawcza, doświadczenie użytkownika, gry wideo, gry wieloosobowe, interfejs użytkownika | pl |
dc.title | Analiza skuteczności interfejsu w grach wieloosobowych – studium przypadku | pl |
dc.title.alternative | Analysis of Interface Effectiveness in Multiplayer Games - A Case Study | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |