Analiza skuteczności interfejsu w grach wieloosobowych – studium przypadku

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of the undergraduate thesis, titled "Analysis of Interface Effectiveness in Multiplayer Games - A Case Study", is to understand and evaluate the effectiveness of user interfaces (UIs) in multiplayer games. The thesis focuses on identifying and analyzing patterns and models of interfaces and comparing them in different game genres to examine how these interfaces affect the player experience depending on the developers' approach. The research includes a theoretical part and a practical part. The theoretical part deals with the need for interfaces, their definitions, and the reasons for their use, referring to key research by Donald Norman and Jesse Schell. Basic elements of interfaces in multiplayer games, such as heads-up display (HUD) and other interface components, are analyzed. The hands-on section analyzes case studies of selected games, showing similarities and differences in interfaces across game genres. Key findings suggest that the design and implementation of user interfaces significantly affects player immersion and gameplay quality. Final conclusions include recommendations for developers to optimize existing UI schemes to improve the overall game experience.pl
dc.abstract.plCelem pracy licencjackiej zatytułowanej "Analiza skuteczności interfejsu w grach wieloosobowych – studium przypadku" jest zrozumienie i ocena skuteczności interfejsów użytkownika (UI) w grach wieloosobowych. Praca koncentruje się na identyfikacji i analizie wzorców oraz modeli interfejsów oraz ich porównaniu w różnych gatunkach gier, aby zbadać, jak te interfejsy wpływają na doświadczenia graczy w zależności od podejścia deweloperów.Badania obejmują część teoretyczną i praktyczną. Część teoretyczna zajmuje się potrzebą stosowania interfejsów, ich definicjami oraz przyczynami ich użycia, odwołując się do kluczowych badań Donalda Normana i Jessego Schella. Analizowane są podstawowe elementy interfejsów w grach wieloosobowych, takie jak heads-up display (HUD) i inne komponenty interfejsu. W części praktycznej przeprowadzono analizę studium przypadków wybranych gier, ukazując podobieństwa i różnice w interfejsach w różnych gatunkach gier.Kluczowe wyniki badań sugerują, że projektowanie i wdrażanie interfejsów użytkownika znacząco wpływa na immersję gracza i jakość rozgrywki. Wnioski końcowe zawierają rekomendacje dla deweloperów dotyczące optymalizacji istniejących schematów UI w celu polepszenia ogólnych doświadczeń z gry.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorRak, Dorota - 182312 pl
dc.contributor.authorMosór, Radosław - USOS291387 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGruca, Anna - 128185 pl
dc.contributor.reviewerRak, Dorota - 182312 pl
dc.date.accessioned2024-09-16T22:31:40Z
dc.date.available2024-09-16T22:31:40Z
dc.date.submitted2024-09-16pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-166460-291387pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/444931
dc.languagepolpl
dc.subject.encomparative analysis, multiplayer games, user experience, user interface, video gamespl
dc.subject.planaliza porównawcza, doświadczenie użytkownika, gry wideo, gry wieloosobowe, interfejs użytkownikapl
dc.titleAnaliza skuteczności interfejsu w grach wieloosobowych – studium przypadkupl
dc.title.alternativeAnalysis of Interface Effectiveness in Multiplayer Games - A Case Studypl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of the undergraduate thesis, titled "Analysis of Interface Effectiveness in Multiplayer Games - A Case Study", is to understand and evaluate the effectiveness of user interfaces (UIs) in multiplayer games. The thesis focuses on identifying and analyzing patterns and models of interfaces and comparing them in different game genres to examine how these interfaces affect the player experience depending on the developers' approach. The research includes a theoretical part and a practical part. The theoretical part deals with the need for interfaces, their definitions, and the reasons for their use, referring to key research by Donald Norman and Jesse Schell. Basic elements of interfaces in multiplayer games, such as heads-up display (HUD) and other interface components, are analyzed. The hands-on section analyzes case studies of selected games, showing similarities and differences in interfaces across game genres. Key findings suggest that the design and implementation of user interfaces significantly affects player immersion and gameplay quality. Final conclusions include recommendations for developers to optimize existing UI schemes to improve the overall game experience.
dc.abstract.plpl
Celem pracy licencjackiej zatytułowanej "Analiza skuteczności interfejsu w grach wieloosobowych – studium przypadku" jest zrozumienie i ocena skuteczności interfejsów użytkownika (UI) w grach wieloosobowych. Praca koncentruje się na identyfikacji i analizie wzorców oraz modeli interfejsów oraz ich porównaniu w różnych gatunkach gier, aby zbadać, jak te interfejsy wpływają na doświadczenia graczy w zależności od podejścia deweloperów.Badania obejmują część teoretyczną i praktyczną. Część teoretyczna zajmuje się potrzebą stosowania interfejsów, ich definicjami oraz przyczynami ich użycia, odwołując się do kluczowych badań Donalda Normana i Jessego Schella. Analizowane są podstawowe elementy interfejsów w grach wieloosobowych, takie jak heads-up display (HUD) i inne komponenty interfejsu. W części praktycznej przeprowadzono analizę studium przypadków wybranych gier, ukazując podobieństwa i różnice w interfejsach w różnych gatunkach gier.Kluczowe wyniki badań sugerują, że projektowanie i wdrażanie interfejsów użytkownika znacząco wpływa na immersję gracza i jakość rozgrywki. Wnioski końcowe zawierają rekomendacje dla deweloperów dotyczące optymalizacji istniejących schematów UI w celu polepszenia ogólnych doświadczeń z gry.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Rak, Dorota - 182312
dc.contributor.authorpl
Mosór, Radosław - USOS291387
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Gruca, Anna - 128185
dc.contributor.reviewerpl
Rak, Dorota - 182312
dc.date.accessioned
2024-09-16T22:31:40Z
dc.date.available
2024-09-16T22:31:40Z
dc.date.submittedpl
2024-09-16
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-166460-291387
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/444931
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
comparative analysis, multiplayer games, user experience, user interface, video games
dc.subject.plpl
analiza porównawcza, doświadczenie użytkownika, gry wideo, gry wieloosobowe, interfejs użytkownika
dc.titlepl
Analiza skuteczności interfejsu w grach wieloosobowych – studium przypadku
dc.title.alternativepl
Analysis of Interface Effectiveness in Multiplayer Games - A Case Study
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available