Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola wartości w zarządzaniu organizacją pozarządową na przykładzie stowarzyszenia Otwarte Klatki
The role of values in managing a non-governmental organization on the example of the Otwarte Klatki Association
etnografia organizacji, organizacje pozarządowe, zarządzanie humanistyczne, wartości w zarządzaniu
organization ethnography, NGO organizations, humanistic management, values in management
Przedmiotem rozważań niniejszej pracy jest rola jaką pełnią wartości w zarządzaniu organizacjami pozarządowymi na przykładzie krakowskiego stowarzyszenia Otwarte Klatki. Celem pracy jest zaprezentowanie wyników i wniosków z badań etnograficznych przeprowadzonych w stowarzyszeniu. W badaniach posłużyłam się metodologią etnograficzną wykorzystując techniki wywiadu nieustrukturalizowanego, obserwacji uczestniczącej oraz analizy treści dokumentów wewnętrznych organizacji. Zebrany materiał poddałam analizie, podczas której inspirowałam się metodą teorii ugruntowanej. Badania dostarczyły obszernego materiały dotyczącego roli jaką pełnią wartości w zarządzaniu organizacją non-profit. We wnioskach podsumowuję zebrane informacje i przedstawiam najważniejsze konkluzje dotyczącego tego w jaki sposób wartości są wykorzystywane w procesie zarządzania i na jakie jego aspekty wpływają.
The subject of this work is the role played by values in the management of non-governmental organizations on the example of the Krakow-based association Otwarte Klatki. The purpose of the paper is to present the results and conclusions of ethnographic research conducted at the association. In my research, I used an ethnographic methodology using the techniques of unstructured interview, participant observation, and content analysis of the organization's internal documents. I subjected the collected material to analysis during which I was inspired by the grounded theory method. The research has provided extensive material on the role that values play in the management of a non-profit organization. In the conclusions, I summarize the collected information and 2 present the most important conclusions about how values are used in the management process and what aspects of it they influence.
dc.abstract.en | The subject of this work is the role played by values in the management of non-governmental organizations on the example of the Krakow-based association Otwarte Klatki. The purpose of the paper is to present the results and conclusions of ethnographic research conducted at the association. In my research, I used an ethnographic methodology using the techniques of unstructured interview, participant observation, and content analysis of the organization's internal documents. I subjected the collected material to analysis during which I was inspired by the grounded theory method. The research has provided extensive material on the role that values play in the management of a non-profit organization. In the conclusions, I summarize the collected information and 2 present the most important conclusions about how values are used in the management process and what aspects of it they influence. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem rozważań niniejszej pracy jest rola jaką pełnią wartości w zarządzaniu organizacjami pozarządowymi na przykładzie krakowskiego stowarzyszenia Otwarte Klatki. Celem pracy jest zaprezentowanie wyników i wniosków z badań etnograficznych przeprowadzonych w stowarzyszeniu. W badaniach posłużyłam się metodologią etnograficzną wykorzystując techniki wywiadu nieustrukturalizowanego, obserwacji uczestniczącej oraz analizy treści dokumentów wewnętrznych organizacji. Zebrany materiał poddałam analizie, podczas której inspirowałam się metodą teorii ugruntowanej. Badania dostarczyły obszernego materiały dotyczącego roli jaką pełnią wartości w zarządzaniu organizacją non-profit. We wnioskach podsumowuję zebrane informacje i przedstawiam najważniejsze konkluzje dotyczącego tego w jaki sposób wartości są wykorzystywane w procesie zarządzania i na jakie jego aspekty wpływają. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Laberschek, Marcin | pl |
dc.contributor.author | Żur, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Laberschek, Marcin | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Katarzyna - 101989 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-11-02T22:31:23Z | |
dc.date.available | 2022-11-02T22:31:23Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-28 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-147624-177447 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303174 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | organization ethnography, NGO organizations, humanistic management, values in management | pl |
dc.subject.pl | etnografia organizacji, organizacje pozarządowe, zarządzanie humanistyczne, wartości w zarządzaniu | pl |
dc.title | Rola wartości w zarządzaniu organizacją pozarządową na przykładzie stowarzyszenia Otwarte Klatki | pl |
dc.title.alternative | The role of values in managing a non-governmental organization on the example of the Otwarte Klatki Association | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |