Wzmacnianie kompetencji społecznych i obywatelskich młodzieży szkół ponadpodstawowych za pomocą narzędzia debat oksfordzkich na przykładzie projektu Tarnowska Liga Debatancka

master
dc.abstract.enPresented theses "Enhancement of social an civic competences, of post-primary education students with a tool of oxford debate, through an example of Tarnowska Liga Debatancka project", takes as it's objective the social and civic competences. My main focus was the exploration of how the objective is being enhanced throughout the tool of an oxford debate. As a field of my explorations I chose the Tarnowska Liga Debatancka project.The first chapter of my work is an attempt of synthesis of a knowledge related to an issue of competences with main focus on social an civic competences. Subsequently I anylize an issue of an oxford debate with consideration of it's world and local history. I also present the form, course of the debate itself highliting individual practices of different environments.Second chapter of presented work focuses on methodology. For my researches I chose representatives from the project of Tarnowska Liga Debatancka comming from different levels of experience: trainers, participants, graduates. I carried out individual an focused inteviews.Third chapter of presented work aims to analize recieved results with the use of both interpretation and quotations of the tested persons. Subsequently I attempted making a synthesis of the recieved results, answearing the stated research questions. The factors that seem to influence the examined competences, due to the recipents, are particular aspects of the debate's formula, and the environment that is being created within the project using the tool of the oxford debate.pl
dc.abstract.plW poniższej pracy p.t.” Wzmacnianie kompetencji społecznych i obywatelskich młodzieży szkół ponadpodstawowych za pomocą narzędzia debat oksfordzkich na przykładzie projektu Tarnowska Liga Debatancka” , przedmiotem badań są kompetencje społeczne i obywatelskie. Moim celem było zbadanie w jaki sposób przedmiot badań zostaje wzmocniony za pomocą narzędzia debat oksfordzkich. Aby móc tego dokonać jako obszar badań wybrałam projekt Tarnowskiej Ligi Debatanckiej.W pierwszej części pracy dokonuję próby syntezy wiedzy na temat zagadnienia kompetencji z uwzględnieniem pojęcia kompetencji społecznych i obywatelskich. Następnie analizuję zagadnienie samej debaty oksfordzkiej z uwzględnieniem historii na tle światowym i gruncie krajowym. Opisuję również formę, przebieg samej debaty z uwzględnieniem praktyk w różnych środowiskach.Drugi rozdział pracy przedstawia założenie metodologiczne. Do swoich badań wybrałam osoby związane z projektem Tarnowskiej Ligi Debatanckiej reprezentujące różne poziomy doświadczenia: trenerów, obecnych uczestników oraz absolwentów. Przeprowadziłam wywiady indywidualne oraz jeden wywiad fokusowy.Trzeci rozdział to analiza otrzymanych wyników z zastosowaniem interpretacji oraz dosłownych wypowiedzi badanych. Następnie dokonałam syntezy otrzymanych wyników, odpowiadając na postawione przeze mnie pytania badawcze. Czynnikami najsilniej wzmacniającymi badane przeze mnie kompetencje, według badanych, są poszczególne elementy dotyczące samej formy debaty ale również środowisko, które tworzy się wokół projektu wykorzystującego narzędzie.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.contributor.authorLazarowicz, Gabrielapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.contributor.reviewerOlszewska-Gniadek, Joanna - 161413 pl
dc.date.accessioned2022-10-12T21:51:46Z
dc.date.available2022-10-12T21:51:46Z
dc.date.submitted2022-10-12pl
dc.fieldofstudypedagogika szkolna z terapią pedagogicznąpl
dc.identifier.apddiploma-162832-295096pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/301506
dc.languagepolpl
dc.subject.ensocial competencec, civiv competences, oxford debate, oxford- style debatepl
dc.subject.plkompetencje społeczne, kompetencje obywatelskie, debata oksfordzka, debata w stylu oksfordzkimpl
dc.titleWzmacnianie kompetencji społecznych i obywatelskich młodzieży szkół ponadpodstawowych za pomocą narzędzia debat oksfordzkich na przykładzie projektu Tarnowska Liga Debatanckapl
dc.title.alternativeEnhancement of social an civic competences, of post-primary education students with a tool of oxford debate, through an example of Tarnowska Liga Debatancka projectpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Presented theses "Enhancement of social an civic competences, of post-primary education students with a tool of oxford debate, through an example of Tarnowska Liga Debatancka project", takes as it's objective the social and civic competences. My main focus was the exploration of how the objective is being enhanced throughout the tool of an oxford debate. As a field of my explorations I chose the Tarnowska Liga Debatancka project.The first chapter of my work is an attempt of synthesis of a knowledge related to an issue of competences with main focus on social an civic competences. Subsequently I anylize an issue of an oxford debate with consideration of it's world and local history. I also present the form, course of the debate itself highliting individual practices of different environments.Second chapter of presented work focuses on methodology. For my researches I chose representatives from the project of Tarnowska Liga Debatancka comming from different levels of experience: trainers, participants, graduates. I carried out individual an focused inteviews.Third chapter of presented work aims to analize recieved results with the use of both interpretation and quotations of the tested persons. Subsequently I attempted making a synthesis of the recieved results, answearing the stated research questions. The factors that seem to influence the examined competences, due to the recipents, are particular aspects of the debate's formula, and the environment that is being created within the project using the tool of the oxford debate.
dc.abstract.plpl
W poniższej pracy p.t.” Wzmacnianie kompetencji społecznych i obywatelskich młodzieży szkół ponadpodstawowych za pomocą narzędzia debat oksfordzkich na przykładzie projektu Tarnowska Liga Debatancka” , przedmiotem badań są kompetencje społeczne i obywatelskie. Moim celem było zbadanie w jaki sposób przedmiot badań zostaje wzmocniony za pomocą narzędzia debat oksfordzkich. Aby móc tego dokonać jako obszar badań wybrałam projekt Tarnowskiej Ligi Debatanckiej.W pierwszej części pracy dokonuję próby syntezy wiedzy na temat zagadnienia kompetencji z uwzględnieniem pojęcia kompetencji społecznych i obywatelskich. Następnie analizuję zagadnienie samej debaty oksfordzkiej z uwzględnieniem historii na tle światowym i gruncie krajowym. Opisuję również formę, przebieg samej debaty z uwzględnieniem praktyk w różnych środowiskach.Drugi rozdział pracy przedstawia założenie metodologiczne. Do swoich badań wybrałam osoby związane z projektem Tarnowskiej Ligi Debatanckiej reprezentujące różne poziomy doświadczenia: trenerów, obecnych uczestników oraz absolwentów. Przeprowadziłam wywiady indywidualne oraz jeden wywiad fokusowy.Trzeci rozdział to analiza otrzymanych wyników z zastosowaniem interpretacji oraz dosłownych wypowiedzi badanych. Następnie dokonałam syntezy otrzymanych wyników, odpowiadając na postawione przeze mnie pytania badawcze. Czynnikami najsilniej wzmacniającymi badane przeze mnie kompetencje, według badanych, są poszczególne elementy dotyczące samej formy debaty ale również środowisko, które tworzy się wokół projektu wykorzystującego narzędzie.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.contributor.authorpl
Lazarowicz, Gabriela
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.contributor.reviewerpl
Olszewska-Gniadek, Joanna - 161413
dc.date.accessioned
2022-10-12T21:51:46Z
dc.date.available
2022-10-12T21:51:46Z
dc.date.submittedpl
2022-10-12
dc.fieldofstudypl
pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną
dc.identifier.apdpl
diploma-162832-295096
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/301506
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
social competencec, civiv competences, oxford debate, oxford- style debate
dc.subject.plpl
kompetencje społeczne, kompetencje obywatelskie, debata oksfordzka, debata w stylu oksfordzkim
dc.titlepl
Wzmacnianie kompetencji społecznych i obywatelskich młodzieży szkół ponadpodstawowych za pomocą narzędzia debat oksfordzkich na przykładzie projektu Tarnowska Liga Debatancka
dc.title.alternativepl
Enhancement of social an civic competences, of post-primary education students with a tool of oxford debate, through an example of Tarnowska Liga Debatancka project
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
18
Views per month
Views per city
Krakow
5
Klaudyn
3
Poznan
2
Warsaw
2
Katowice
1
Niedomice
1
Przeworsk
1

No access

No Thumbnail Available
Collections