Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wykorzystanie marketingu wirusowego w kampaniach społecznych – przestrzeń mediów społecznościowych
The use of viral marketing in social campaigns - social media space
KAMPANIA SPOŁECZNA – MARKETING WIRUSOWY – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
SOCIAL CAMPAIGN – SOCIAL MEDIA – VIRAL MARKETING
Celem niniejszej pracy jest poznanie wykorzystania marketingu wirusowego przez kampanie społeczne w przestrzeni mediów społecznościowych. Praca podzielona jest na trzy rozdziały. W pierwszym omówiono podstawy teoretyczne dotyczące marketingu. Opisane zostały definicje marketingu, marketingu szeptanego oraz wirusowego. Przedstawiono typologie mediów społecznościowych, kampanii społecznych oraz znaczenie hashtagu. W drugim rozdziale skupiono się na badaniach własnych. Autorka pracy przedstawiła w nim przedmiot i cel, problemy oraz narzędzia badawcze. Zaprezentowano wyniki analizy wpływu dotyczącej wykorzystania marketingu wirusowego w prowadzeniu kampanii społecznych w mediach społecznościowych na podstawie kwestionariusza ankiety. Następnie dokonano analizy wybranych trzech kampanii społecznych: Rak’n’Roll, DKMS oraz Niebieska Linia. Trzeci rozdział zawiera wnioski z przeprowadzonych badań. Badania pokazały, że marketing wirusowy wykorzystywany przez kampanie społeczne w mediach społecznościowych jest pozytywnie odbierany przez odbiorców, a kampania społeczna osiąga zamierzone cele.
The purpose of this work is to learn about the use of viral marketing through social campaigns in the space of social media. The work is divided into three chapters. The first discusses theoretical foundations of marketing. Definitions of marketing, whisper and viral marketing are described. Typologies of social media, social campaigns and the importance of hashtag are presented. The second chapter focuses on own research. The author of the work presents the subject and purpose, problems and research tools. The results of impact analysis regarding the use of viral marketing in conducting social campaigns in social media based on the questionnaire are presented. Then, three selected social campaigns were analyzed: Rak’n’Roll, DKMS and Niebieska Linia. The third chapter contains the conclusions of the research. The research has shown that viral marketing used by social campaigns in social media is positively received by recipients and that the social campaign achieves its intended goals.
dc.abstract.en | The purpose of this work is to learn about the use of viral marketing through social campaigns in the space of social media. The work is divided into three chapters. The first discusses theoretical foundations of marketing. Definitions of marketing, whisper and viral marketing are described. Typologies of social media, social campaigns and the importance of hashtag are presented. The second chapter focuses on own research. The author of the work presents the subject and purpose, problems and research tools. The results of impact analysis regarding the use of viral marketing in conducting social campaigns in social media based on the questionnaire are presented. Then, three selected social campaigns were analyzed: Rak’n’Roll, DKMS and Niebieska Linia. The third chapter contains the conclusions of the research. The research has shown that viral marketing used by social campaigns in social media is positively received by recipients and that the social campaign achieves its intended goals. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest poznanie wykorzystania marketingu wirusowego przez kampanie społeczne w przestrzeni mediów społecznościowych. Praca podzielona jest na trzy rozdziały. W pierwszym omówiono podstawy teoretyczne dotyczące marketingu. Opisane zostały definicje marketingu, marketingu szeptanego oraz wirusowego. Przedstawiono typologie mediów społecznościowych, kampanii społecznych oraz znaczenie hashtagu. W drugim rozdziale skupiono się na badaniach własnych. Autorka pracy przedstawiła w nim przedmiot i cel, problemy oraz narzędzia badawcze. Zaprezentowano wyniki analizy wpływu dotyczącej wykorzystania marketingu wirusowego w prowadzeniu kampanii społecznych w mediach społecznościowych na podstawie kwestionariusza ankiety. Następnie dokonano analizy wybranych trzech kampanii społecznych: Rak’n’Roll, DKMS oraz Niebieska Linia. Trzeci rozdział zawiera wnioski z przeprowadzonych badań. Badania pokazały, że marketing wirusowy wykorzystywany przez kampanie społeczne w mediach społecznościowych jest pozytywnie odbierany przez odbiorców, a kampania społeczna osiąga zamierzone cele. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kołodziejczyk, Joanna - 200602 | pl |
dc.contributor.author | Górska, Agnieszka | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Kołodziejczyk, Joanna - 200602 | pl |
dc.contributor.reviewer | Lenart-Gansiniec, Regina | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T06:08:59Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T06:08:59Z | |
dc.date.submitted | 2020-06-30 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie publiczne | pl |
dc.identifier.apd | diploma-140567-248243 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240704 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | SOCIAL CAMPAIGN – SOCIAL MEDIA – VIRAL MARKETING | pl |
dc.subject.pl | KAMPANIA SPOŁECZNA – MARKETING WIRUSOWY – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE | pl |
dc.title | Wykorzystanie marketingu wirusowego w kampaniach społecznych – przestrzeń mediów społecznościowych | pl |
dc.title.alternative | The use of viral marketing in social campaigns - social media space | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |