Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Big Data i sztuczna inteligencja w sektorze bankowym – przykłady wykorzystania po 2008 roku
Big Data and artificial intelligence in the banking sector - use cases after 2008
Big Data – sztuczna inteligencja – kryzys finansowy 2007-2008 – bank
Big Data – artificial intelligence – 2007-2008 financial crisis – bank
Praca dotyczy wykorzystania technologii Big Data i sztucznej inteligencji w sektorze bankowym po kryzysie finansowym 2007-2008. Jej celem było określenie obszarów w ramach których wykorzystywane są Big Data i sztuczna inteligencja w sektorze bankowym, określenie wpływu tych technologii na sytuację finansową banków i zweryfikowanie, czy ich użycie stanowiło odpowiedź na wyzwania powstałe w wyniku kryzysu 2007-2008. W pracy opisano wyzwania dla sektora bankowego po kryzysie finansowym, opisano korzyści i zagrożenia płynące z użycia technologii Big Data i sztucznej inteligencji, a także opisano praktyczne przykłady wykorzystania tych technologii wśród 8 największych banków europejskich i amerykańskich. Na podstawie analizy dokumentów i analizy danych zastanych określono obsługę klienta indywidualnego i algorytmy handlowe za główne obszary w ramach których banki wykorzystywały Big Data i sztuczną inteligencję po 2008 roku. Nie udało się określić wpływu zastosowania tych technologii na sytuację finansową banków i nie udało jednoznacznie określić czy użycie tych technologii stanowiło bezpośrednią odpowiedź na wyzwania powstałe w wyniku kryzysu 2007-2008.
The paper examines the use of Big Data and artificial intelligence technologies in the banking sector after the 2007-2008 financial crisis. Its purpose was to identify the areas within which Big Data and artificial intelligence are used in the banking sector, to determine the impact of these technologies on the financial situation of banks and to verify whether their use responded to the challenges created by the 2007-2008 crisis. The paper describes the challenges for the banking sector after the financial crisis, the benefits and risks of using Big Data and artificial intelligence technologies, and outlines the practical examples of the use of these technologies among the 8 largest European and American banks. Based on the analysis of documents and desk research, individual customer service and trading algorithms were identified as the main areas within which banks used Big Data and artificial intelligence after 2008. It was not possible to determine the impact of the use of these technologies on the financial situation of banks, and it was not possible to determine clearly whether the use of these technologies was a direct response to the challenges created by the 2007-2008 crisis.
dc.abstract.en | The paper examines the use of Big Data and artificial intelligence technologies in the banking sector after the 2007-2008 financial crisis. Its purpose was to identify the areas within which Big Data and artificial intelligence are used in the banking sector, to determine the impact of these technologies on the financial situation of banks and to verify whether their use responded to the challenges created by the 2007-2008 crisis. The paper describes the challenges for the banking sector after the financial crisis, the benefits and risks of using Big Data and artificial intelligence technologies, and outlines the practical examples of the use of these technologies among the 8 largest European and American banks. Based on the analysis of documents and desk research, individual customer service and trading algorithms were identified as the main areas within which banks used Big Data and artificial intelligence after 2008. It was not possible to determine the impact of the use of these technologies on the financial situation of banks, and it was not possible to determine clearly whether the use of these technologies was a direct response to the challenges created by the 2007-2008 crisis. | pl |
dc.abstract.pl | Praca dotyczy wykorzystania technologii Big Data i sztucznej inteligencji w sektorze bankowym po kryzysie finansowym 2007-2008. Jej celem było określenie obszarów w ramach których wykorzystywane są Big Data i sztuczna inteligencja w sektorze bankowym, określenie wpływu tych technologii na sytuację finansową banków i zweryfikowanie, czy ich użycie stanowiło odpowiedź na wyzwania powstałe w wyniku kryzysu 2007-2008. W pracy opisano wyzwania dla sektora bankowego po kryzysie finansowym, opisano korzyści i zagrożenia płynące z użycia technologii Big Data i sztucznej inteligencji, a także opisano praktyczne przykłady wykorzystania tych technologii wśród 8 największych banków europejskich i amerykańskich. Na podstawie analizy dokumentów i analizy danych zastanych określono obsługę klienta indywidualnego i algorytmy handlowe za główne obszary w ramach których banki wykorzystywały Big Data i sztuczną inteligencję po 2008 roku. Nie udało się określić wpływu zastosowania tych technologii na sytuację finansową banków i nie udało jednoznacznie określić czy użycie tych technologii stanowiło bezpośrednią odpowiedź na wyzwania powstałe w wyniku kryzysu 2007-2008. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Łasak, Piotr - 174451 | pl |
dc.contributor.author | Szuliński, Jakub | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Łasak, Piotr - 174451 | pl |
dc.contributor.reviewer | Trojak, Mariusz - 132421 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T21:35:57Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T21:35:57Z | |
dc.date.submitted | 2023-09-18 | pl |
dc.fieldofstudy | ekonomia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164664-291936 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/319207 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Big Data – artificial intelligence – 2007-2008 financial crisis – bank | pl |
dc.subject.pl | Big Data – sztuczna inteligencja – kryzys finansowy 2007-2008 – bank | pl |
dc.title | Big Data i sztuczna inteligencja w sektorze bankowym – przykłady wykorzystania po 2008 roku | pl |
dc.title.alternative | Big Data and artificial intelligence in the banking sector - use cases after 2008 | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |