Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kreowanie wizerunku kulturalnego Federacji Rosyjskiej w Polsce
Creating the cultural image of the Russian Federation in Poland
kultura, państwo, wizerunek, Rosja, branding narodowy.
culture, country, image, Russia, national branding.
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza wizerunku kulturalnego FederacjiRosyjskiej w Polsce. Aby zrealizować cel pracy posłużono się metodami analizy, dedukcjioraz metody komparatystycznej, która została zastosowana przy porównaniu sposobówkreowania wizerunku państwa. Niniejsza praca ukazuje, że dzisiaj wiele państw zajmuje sięcelowym tworzeniem, rozwojem i promocją pozytywnego wizerunku państwa na areniemiędzynarodowej. Kultura jest znakomitym narzędziem marketingowym i wizerunkowymdla każdego państwa. W pracy magisterskiej została przeprowadzona analiza wizerunkukulturalnego Federacji Rosyjskiej w Polsce. Praca badawcza została określona za pomocąbadania ankietowego. Jak wskazują zebrane wyniki, Rosja ma nie do końca dobry wizerunekkulturalny w Polsce. Dane zebrane po przeprowadzeniu badania w Polsce pozwalająstwierdzić, iż obywatele Polski mają swoje stałe opinie na temat kultury Rosji. Oczywiścieważnym jest wpływ polityczny oraz gospodarczy Rosji, który w glówny sposób kreujęwizerunek tego kraju. Przy pisaniu pracy magisterskiej pojawiła się propozycją dlapoprawienia wizerunku kulturalnego Federacji Rosyjskie w Polsce. Rosja powinna rozwijaćwłasne środki przekazu informacji na społeczeństwo, wzmacniać rosyjskie środki masowegoprzekazu na rynku międzynarodowym, wspierać działalność rosyjskich agencjiinformacyjnych, pracować nad dobrymi relacjami i współpracą pomiędzy rosyjskimii zagranicznymi kanałami informacyjnymi.
The aim of this master’s thesis is to analyze the cultural image of the Russian Federation inPoland. To achieve the aim of the thesis different methods were used: methods of analysis,deduction and comparative method, which was used to compare the ways of creating theimage of country. This thesis shows that today many countries have engaged in deliberatecreation, development and promotion of a positive image of the country internationally.Culture is an excellent marketing for every country. The thesis was carried out analysis of thecultural image of the Russian Federation in Poland. Research was determined by a survey. As3indicated by the results collected, Russia doesn’t have a quite good cultural image in Poland.Data collected after the research in Poland allow us to conclude that Polish citizens have theirfixed opinions about russian culture. Of course, there is an important aspect of the impact ofthe economy and politics, which create the main image of the country. At the time of writingthe thesis appeared proposal to improve the cultural image of the Russian Federation inPoland. Russia should develop its own communication tools on society, expand russianmedia on the international market, support the activities of the russian news agency. Russiashould be in good relationships with foreign news channels.
dc.abstract.en | The aim of this master’s thesis is to analyze the cultural image of the Russian Federation inPoland. To achieve the aim of the thesis different methods were used: methods of analysis,deduction and comparative method, which was used to compare the ways of creating theimage of country. This thesis shows that today many countries have engaged in deliberatecreation, development and promotion of a positive image of the country internationally.Culture is an excellent marketing for every country. The thesis was carried out analysis of thecultural image of the Russian Federation in Poland. Research was determined by a survey. As3indicated by the results collected, Russia doesn’t have a quite good cultural image in Poland.Data collected after the research in Poland allow us to conclude that Polish citizens have theirfixed opinions about russian culture. Of course, there is an important aspect of the impact ofthe economy and politics, which create the main image of the country. At the time of writingthe thesis appeared proposal to improve the cultural image of the Russian Federation inPoland. Russia should develop its own communication tools on society, expand russianmedia on the international market, support the activities of the russian news agency. Russiashould be in good relationships with foreign news channels. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza wizerunku kulturalnego FederacjiRosyjskiej w Polsce. Aby zrealizować cel pracy posłużono się metodami analizy, dedukcjioraz metody komparatystycznej, która została zastosowana przy porównaniu sposobówkreowania wizerunku państwa. Niniejsza praca ukazuje, że dzisiaj wiele państw zajmuje sięcelowym tworzeniem, rozwojem i promocją pozytywnego wizerunku państwa na areniemiędzynarodowej. Kultura jest znakomitym narzędziem marketingowym i wizerunkowymdla każdego państwa. W pracy magisterskiej została przeprowadzona analiza wizerunkukulturalnego Federacji Rosyjskiej w Polsce. Praca badawcza została określona za pomocąbadania ankietowego. Jak wskazują zebrane wyniki, Rosja ma nie do końca dobry wizerunekkulturalny w Polsce. Dane zebrane po przeprowadzeniu badania w Polsce pozwalająstwierdzić, iż obywatele Polski mają swoje stałe opinie na temat kultury Rosji. Oczywiścieważnym jest wpływ polityczny oraz gospodarczy Rosji, który w glówny sposób kreujęwizerunek tego kraju. Przy pisaniu pracy magisterskiej pojawiła się propozycją dlapoprawienia wizerunku kulturalnego Federacji Rosyjskie w Polsce. Rosja powinna rozwijaćwłasne środki przekazu informacji na społeczeństwo, wzmacniać rosyjskie środki masowegoprzekazu na rynku międzynarodowym, wspierać działalność rosyjskich agencjiinformacyjnych, pracować nad dobrymi relacjami i współpracą pomiędzy rosyjskimii zagranicznymi kanałami informacyjnymi. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Groń, Krzysztof - 173354 | pl |
dc.contributor.author | Makarchyk, Karyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Groń, Krzysztof - 173354 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kocój, Ewa - 185927 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T21:53:45Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T21:53:45Z | |
dc.date.submitted | 2016-10-24 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-105192-156473 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/211570 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | culture, country, image, Russia, national branding. | pl |
dc.subject.pl | kultura, państwo, wizerunek, Rosja, branding narodowy. | pl |
dc.title | Kreowanie wizerunku kulturalnego Federacji Rosyjskiej w Polsce | pl |
dc.title.alternative | Creating the cultural image of the Russian Federation in Poland | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |