Mechanika w grach komputerowych na przykładzie gry poważnej z mechaniką subwersywną

master
dc.abstract.enMechanic forms one of the fundamental objects, which makes a computer game. All game genres contain them, from simple logical play to sophisticated, multilayer strategy. In this work, first was presented a general definition and types of computer game mechanics. Next were described methods used in games in order to present mechanics used in the game to players. Also influence of mechanics was described, on other elements and aspects of the game, such us avatar control, commitment, immersion etc. Part of this work is also a game, in the form of two player strategy, which uses subwersive mechanics, written in order to analyze conflict behaviour between players. This analysis was described in the last part of this work.pl
dc.abstract.plMechaniki stanowią jeden z podstawowych obiektów współtworzących grę komputerową. Zawierają je wszystkie tytuły i gatunki gier, od prostej zabawy logicznej po skomplikowaną, wielopoziomową strategię. W niniejszej pracy, na początku, została przedstawiona ogólna definicja i podział mechanik gry komputerowej. Następnie zaprezentowano zagadnienie metod wykorzystywanych w grach, a mających na celu objaśnienie graczom występujących w danej grze mechanik. Omówione zostały również zagadnienia wpływu mechanik na pozostałe elementy i obszary gry, takie jak kontrola nad awatarem, zaangażowanie, immersja, itp. Elementem pracy jest również gra, w formie strategii dla dwóch graczy, wykorzystująca mechaniki subwersywne, napisana w celu dokonania analizy zachowań konfliktowych pomiędzy grającymi. Analiza została opisana w ostatniej części pracy.pl
dc.affiliationWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanejpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorSochocka, Anna - 161660 pl
dc.contributor.authorSolarski, Mirosławpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFAISpl
dc.contributor.reviewerRoterman-Konieczna, Irenapl
dc.contributor.reviewerSochocka, Anna - 161660 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T19:08:08Z
dc.date.available2020-07-27T19:08:08Z
dc.date.submitted2018-09-11pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-126657-185818pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/230635
dc.languagepolpl
dc.subject.enComputer games mechanics, subwersion, computer gamespl
dc.subject.plMechanika gier komputerowych, subwersja, gry komputerowepl
dc.titleMechanika w grach komputerowych na przykładzie gry poważnej z mechaniką subwersywnąpl
dc.title.alternativeComputer games mechanics on the example of a serious game with subwersive mechanics.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Mechanic forms one of the fundamental objects, which makes a computer game. All game genres contain them, from simple logical play to sophisticated, multilayer strategy. In this work, first was presented a general definition and types of computer game mechanics. Next were described methods used in games in order to present mechanics used in the game to players. Also influence of mechanics was described, on other elements and aspects of the game, such us avatar control, commitment, immersion etc. Part of this work is also a game, in the form of two player strategy, which uses subwersive mechanics, written in order to analyze conflict behaviour between players. This analysis was described in the last part of this work.
dc.abstract.plpl
Mechaniki stanowią jeden z podstawowych obiektów współtworzących grę komputerową. Zawierają je wszystkie tytuły i gatunki gier, od prostej zabawy logicznej po skomplikowaną, wielopoziomową strategię. W niniejszej pracy, na początku, została przedstawiona ogólna definicja i podział mechanik gry komputerowej. Następnie zaprezentowano zagadnienie metod wykorzystywanych w grach, a mających na celu objaśnienie graczom występujących w danej grze mechanik. Omówione zostały również zagadnienia wpływu mechanik na pozostałe elementy i obszary gry, takie jak kontrola nad awatarem, zaangażowanie, immersja, itp. Elementem pracy jest również gra, w formie strategii dla dwóch graczy, wykorzystująca mechaniki subwersywne, napisana w celu dokonania analizy zachowań konfliktowych pomiędzy grającymi. Analiza została opisana w ostatniej części pracy.
dc.affiliationpl
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Sochocka, Anna - 161660
dc.contributor.authorpl
Solarski, Mirosław
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFAIS
dc.contributor.reviewerpl
Roterman-Konieczna, Irena
dc.contributor.reviewerpl
Sochocka, Anna - 161660
dc.date.accessioned
2020-07-27T19:08:08Z
dc.date.available
2020-07-27T19:08:08Z
dc.date.submittedpl
2018-09-11
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-126657-185818
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/230635
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Computer games mechanics, subwersion, computer games
dc.subject.plpl
Mechanika gier komputerowych, subwersja, gry komputerowe
dc.titlepl
Mechanika w grach komputerowych na przykładzie gry poważnej z mechaniką subwersywną
dc.title.alternativepl
Computer games mechanics on the example of a serious game with subwersive mechanics.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
241
Views per month
Views per city
Warsaw
38
Poznan
28
Krakow
25
Wroclaw
19
Gdansk
9
Zielona Góra
9
Lublin
7
Sycow
7
Przyczyna Gorna
6
Lodz
4

No access

No Thumbnail Available