Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Mechanika w grach komputerowych na przykładzie gry poważnej z mechaniką subwersywną
Computer games mechanics on the example of a serious game with subwersive mechanics.
Mechanika gier komputerowych, subwersja, gry komputerowe
Computer games mechanics, subwersion, computer games
Mechaniki stanowią jeden z podstawowych obiektów współtworzących grę komputerową. Zawierają je wszystkie tytuły i gatunki gier, od prostej zabawy logicznej po skomplikowaną, wielopoziomową strategię. W niniejszej pracy, na początku, została przedstawiona ogólna definicja i podział mechanik gry komputerowej. Następnie zaprezentowano zagadnienie metod wykorzystywanych w grach, a mających na celu objaśnienie graczom występujących w danej grze mechanik. Omówione zostały również zagadnienia wpływu mechanik na pozostałe elementy i obszary gry, takie jak kontrola nad awatarem, zaangażowanie, immersja, itp. Elementem pracy jest również gra, w formie strategii dla dwóch graczy, wykorzystująca mechaniki subwersywne, napisana w celu dokonania analizy zachowań konfliktowych pomiędzy grającymi. Analiza została opisana w ostatniej części pracy.
Mechanic forms one of the fundamental objects, which makes a computer game. All game genres contain them, from simple logical play to sophisticated, multilayer strategy. In this work, first was presented a general definition and types of computer game mechanics. Next were described methods used in games in order to present mechanics used in the game to players. Also influence of mechanics was described, on other elements and aspects of the game, such us avatar control, commitment, immersion etc. Part of this work is also a game, in the form of two player strategy, which uses subwersive mechanics, written in order to analyze conflict behaviour between players. This analysis was described in the last part of this work.
dc.abstract.en | Mechanic forms one of the fundamental objects, which makes a computer game. All game genres contain them, from simple logical play to sophisticated, multilayer strategy. In this work, first was presented a general definition and types of computer game mechanics. Next were described methods used in games in order to present mechanics used in the game to players. Also influence of mechanics was described, on other elements and aspects of the game, such us avatar control, commitment, immersion etc. Part of this work is also a game, in the form of two player strategy, which uses subwersive mechanics, written in order to analyze conflict behaviour between players. This analysis was described in the last part of this work. | pl |
dc.abstract.pl | Mechaniki stanowią jeden z podstawowych obiektów współtworzących grę komputerową. Zawierają je wszystkie tytuły i gatunki gier, od prostej zabawy logicznej po skomplikowaną, wielopoziomową strategię. W niniejszej pracy, na początku, została przedstawiona ogólna definicja i podział mechanik gry komputerowej. Następnie zaprezentowano zagadnienie metod wykorzystywanych w grach, a mających na celu objaśnienie graczom występujących w danej grze mechanik. Omówione zostały również zagadnienia wpływu mechanik na pozostałe elementy i obszary gry, takie jak kontrola nad awatarem, zaangażowanie, immersja, itp. Elementem pracy jest również gra, w formie strategii dla dwóch graczy, wykorzystująca mechaniki subwersywne, napisana w celu dokonania analizy zachowań konfliktowych pomiędzy grającymi. Analiza została opisana w ostatniej części pracy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Sochocka, Anna - 161660 | pl |
dc.contributor.author | Solarski, Mirosław | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WFAIS | pl |
dc.contributor.reviewer | Roterman-Konieczna, Irena | pl |
dc.contributor.reviewer | Sochocka, Anna - 161660 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T19:08:08Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T19:08:08Z | |
dc.date.submitted | 2018-09-11 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-126657-185818 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/230635 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Computer games mechanics, subwersion, computer games | pl |
dc.subject.pl | Mechanika gier komputerowych, subwersja, gry komputerowe | pl |
dc.title | Mechanika w grach komputerowych na przykładzie gry poważnej z mechaniką subwersywną | pl |
dc.title.alternative | Computer games mechanics on the example of a serious game with subwersive mechanics. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |