O wystawianiu mody w muzeum. Interpretacja projektów kuratorskich Andrew Boltona

master
dc.abstract.enThis master's thesis is devoted to Andrew Bolton's curatorial activities at the Costume Institute, part of the Metropolitan Museum of Art in New York. Separate chapters include analyses and interpretations of the exhibitions: Rei Kawakubo / Comme des Garçons: Art of the In-Between (2017), About Time: Fashion and Duration (2020-2021), In America: An Anthology of Fashion (2022). The study of each of these realisations took into account both the formal side of its arrangement and the full set of curatorial comments. As shown, the above-mentioned works by Andrew Bolton fulfilled the assumptions of three different exhibition models typical for exhibitions: monographic, historical and problem-based. The entire considerations ended with a conclusion regarding the curator's contributions to the development of contemporary fashion-related museology.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska została poświęcona działalności kuratorskiej Andrew Boltona w Costume Institute będącym częścią Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku. W odrębnych rozdziałach znalazły się analizy i interpretacje wystaw: Rei Kawakubo / Comme des Garçons: Art of the In-Between (2017), About Time: Fashion and Duration (2020-2021), In America: An Anthology of Fashion (2022). W opracowaniu każdej z tych realizacji uwzględniono zarówno formalną stronę jej aranżacji, jak i pełny zbiór komentarzy kuratorskich. Jak wykazano, wymienione powyżej prace Andrew Boltona wypełniały założenia trzech zróżnicowanych modeli wystawienniczych typowych dla ekspozycji: monograficznej, historycznej i problemowej. Całość rozważań zakończono wnioskiem dotyczącym zasług kuratora dla rozwoju współczesnego muzealnictwa związanego z modą.pl
dc.affiliationWydział Historycznypl
dc.contributor.advisorSzczerski, Andrzej - 132215 pl
dc.contributor.authorRzepka, Hannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WH3pl
dc.contributor.reviewerSzczerski, Andrzej - 132215 pl
dc.contributor.reviewerBałus, Wojciech - 127190 pl
dc.date.accessioned2023-10-27T21:45:05Z
dc.date.available2023-10-27T21:45:05Z
dc.date.submitted2023-10-27pl
dc.fieldofstudyhistoria sztuki w ramach Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznychpl
dc.identifier.apddiploma-167635-243945pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322426
dc.languagepolpl
dc.subject.enAndrew Bolton; exhibition; fashion; museum; curation; Costume Institute; Metropolitan Museum of Artpl
dc.subject.plAndrew Bolton; wystawa; moda; muzeum; kuratorstwo; Costume Institute; Metropolitan Museum of Artpl
dc.titleO wystawianiu mody w muzeum. Interpretacja projektów kuratorskich Andrew Boltonapl
dc.title.alternativeAbout Exhibiting Fashion in a Museum. An Interpretation of Andrew Bolton's Curatorial Projectspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This master's thesis is devoted to Andrew Bolton's curatorial activities at the Costume Institute, part of the Metropolitan Museum of Art in New York. Separate chapters include analyses and interpretations of the exhibitions: Rei Kawakubo / Comme des Garçons: Art of the In-Between (2017), About Time: Fashion and Duration (2020-2021), In America: An Anthology of Fashion (2022). The study of each of these realisations took into account both the formal side of its arrangement and the full set of curatorial comments. As shown, the above-mentioned works by Andrew Bolton fulfilled the assumptions of three different exhibition models typical for exhibitions: monographic, historical and problem-based. The entire considerations ended with a conclusion regarding the curator's contributions to the development of contemporary fashion-related museology.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca magisterska została poświęcona działalności kuratorskiej Andrew Boltona w Costume Institute będącym częścią Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku. W odrębnych rozdziałach znalazły się analizy i interpretacje wystaw: Rei Kawakubo / Comme des Garçons: Art of the In-Between (2017), About Time: Fashion and Duration (2020-2021), In America: An Anthology of Fashion (2022). W opracowaniu każdej z tych realizacji uwzględniono zarówno formalną stronę jej aranżacji, jak i pełny zbiór komentarzy kuratorskich. Jak wykazano, wymienione powyżej prace Andrew Boltona wypełniały założenia trzech zróżnicowanych modeli wystawienniczych typowych dla ekspozycji: monograficznej, historycznej i problemowej. Całość rozważań zakończono wnioskiem dotyczącym zasług kuratora dla rozwoju współczesnego muzealnictwa związanego z modą.
dc.affiliationpl
Wydział Historyczny
dc.contributor.advisorpl
Szczerski, Andrzej - 132215
dc.contributor.authorpl
Rzepka, Hanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WH3
dc.contributor.reviewerpl
Szczerski, Andrzej - 132215
dc.contributor.reviewerpl
Bałus, Wojciech - 127190
dc.date.accessioned
2023-10-27T21:45:05Z
dc.date.available
2023-10-27T21:45:05Z
dc.date.submittedpl
2023-10-27
dc.fieldofstudypl
historia sztuki w ramach Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych
dc.identifier.apdpl
diploma-167635-243945
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322426
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Andrew Bolton; exhibition; fashion; museum; curation; Costume Institute; Metropolitan Museum of Art
dc.subject.plpl
Andrew Bolton; wystawa; moda; muzeum; kuratorstwo; Costume Institute; Metropolitan Museum of Art
dc.titlepl
O wystawianiu mody w muzeum. Interpretacja projektów kuratorskich Andrew Boltona
dc.title.alternativepl
About Exhibiting Fashion in a Museum. An Interpretation of Andrew Bolton's Curatorial Projects
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
7
Views per month
Views per city
Bielsko-Biala
2
Gdansk
1
Sopot
1

No access

No Thumbnail Available
Collections