Strategiczne wykorzystanie społecznego dowodu słuszności (social proof) w komunikacji z klientami w środowisku cyfrowym

master
dc.abstract.enThe aim of the study is to identify and show good practices along with the risks associated with using social services in communication with consumers in the digital world. The main thesis is that consumers choose products based on conclusions obtained from opinions. The study was conducted using a diagnostic survey method using a survey questionnaire. The work was created and divided into three chapters; theoretical, methodological and practical part. Five problematic and thematic questions were created, which can be answered thanks to the results of the survey. Based on the results, data can be obtained that say that the key factors building trust in Internet opinions are: average rating, number of opinions, painted stars, detailed product description and photos sent by users. Additionally, for the respondents, opinions written in their own words, which clearly state the advantages and disadvantages of the products and visibility in social media are important. Negative opinions or their lack significantly affect purchasing decisions, because they cause many people to give up buying products. The most important elements in the purchasing process for the respondents are: opinions and reviews of users, average rating and number of opinions. Consumers actively seek out credible sources of information, are skeptical of the recommendations of influential and well-known influencers, and are aware that what happens on the Internet may not always be true. The thesis was confirmed, because it comes from the survey results. Knowing which elements are key for users allows for more effective trust building and customer engagement. Companies responding to negative reviews increase their credibility and honesty towards customers. Practical application of research results allows for more effective management of the brand's reputation and increases its competitiveness on the market. The main sources of information used in the scientific work are books and scientific articles, as well as Internet sources.pl
dc.abstract.plCelem badania jest zidentyfikowanie i ukazanie dobrych praktyk wraz z ryzykiem związanym z korzystania z usług społecznych w komunikacji z konsumentami w świecie cyfrowym. Główna teza stanowi, że konsumenci wybierają produkty na podstawie wniosków uzyskanych z opinii. Badanie zostało przeprowadzone metodą sondażu diagnostycznego przy użyciu kwestionariusza ankiety. Praca została stworzona i podzielona na trzy rozdziały; część teoretyczną, metodyczną oraz praktyczną. Powstało pięć pytań problemowo-tematycznych, na które można odpowiedzieć, dzięki wynikom z ankiety. Na podstawie wyników można uzyskać dane, które mówią, że kluczowymi czynnikami budującymi zaufanie do opinii Internetowych są: średnia ocen, liczba opinii, zamalowane gwiazdki, szczegółowy opis produktu oraz zdjęcia nadesłane przez użytkowników. Dodatkowo dla ankietowanych ważne są opinie napisane własnymi słowami, które wyraźnie mówią o zaletach, jak i wadach produktów oraz widoczność w mediach społecznościowych. Negatywne opinie lub ich brak znacznie wpływają na decyzje zakupowe, ponieważ powodują, że wiele osób rezygnuje z zakupu produktów. Najważniejsze elementy w procesie zakupowym dla respondentów są: opinie i recenzje użytkowników, średnia ocena oraz liczba opinii. Konsumenci aktywnie poszukują wiarygodnych źródeł informacji, są sceptyczni wobec rekomendacji wpływowych i znanych influencerów oraz są świadomi tego, że to, co się dzieje w Internecie, nie zawsze musi być prawdziwe. Postawiona teza została potwierdzona, ponieważ pochodzi z wyników ankiety. Wiedza o tym, jakie elementy są kluczowe dla użytkowników, pozwala na skuteczniejsze budowanie zaufania i angażowanie klientów. Firmy reagując na negatywne recenzje zwiększają swoją wiarygodność oraz uczciwość wobec klientów. Praktyczne zastosowanie wyników badań pozwala na bardziej efektywne zarządzanie reputacją marki i zwiększa jej konkurencyjność na rynku. Główne źródła informacji zastosowanych w pracy naukowej to książki oraz artykuły naukowe, a także źródła internetowe.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.authorArak, Patrycja - USOS321978 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2024-10-31T23:43:15Z
dc.date.available2024-10-31T23:43:15Z
dc.date.createdat2024-10-31T23:43:15Zen
dc.date.submitted2024-10-29pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-172653-321978pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/459368
dc.languagepolpl
dc.subject.enSOCIAL PROOF, DIGITAL ENVIRONMENT, PURCHASING PROCESS, ONLINE OPINIONpl
dc.subject.plSPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI, ŚRODOWISKO CYFROWE, PROCES ZAKUPOWY, OPINIA W INTERNECIEpl
dc.titleStrategiczne wykorzystanie społecznego dowodu słuszności (social proof) w komunikacji z klientami w środowisku cyfrowympl
dc.title.alternativeStrategic use of social proof (social proof) in communication with customers in the digital environment.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the study is to identify and show good practices along with the risks associated with using social services in communication with consumers in the digital world. The main thesis is that consumers choose products based on conclusions obtained from opinions. The study was conducted using a diagnostic survey method using a survey questionnaire. The work was created and divided into three chapters; theoretical, methodological and practical part. Five problematic and thematic questions were created, which can be answered thanks to the results of the survey. Based on the results, data can be obtained that say that the key factors building trust in Internet opinions are: average rating, number of opinions, painted stars, detailed product description and photos sent by users. Additionally, for the respondents, opinions written in their own words, which clearly state the advantages and disadvantages of the products and visibility in social media are important. Negative opinions or their lack significantly affect purchasing decisions, because they cause many people to give up buying products. The most important elements in the purchasing process for the respondents are: opinions and reviews of users, average rating and number of opinions. Consumers actively seek out credible sources of information, are skeptical of the recommendations of influential and well-known influencers, and are aware that what happens on the Internet may not always be true. The thesis was confirmed, because it comes from the survey results. Knowing which elements are key for users allows for more effective trust building and customer engagement. Companies responding to negative reviews increase their credibility and honesty towards customers. Practical application of research results allows for more effective management of the brand's reputation and increases its competitiveness on the market. The main sources of information used in the scientific work are books and scientific articles, as well as Internet sources.
dc.abstract.plpl
Celem badania jest zidentyfikowanie i ukazanie dobrych praktyk wraz z ryzykiem związanym z korzystania z usług społecznych w komunikacji z konsumentami w świecie cyfrowym. Główna teza stanowi, że konsumenci wybierają produkty na podstawie wniosków uzyskanych z opinii. Badanie zostało przeprowadzone metodą sondażu diagnostycznego przy użyciu kwestionariusza ankiety. Praca została stworzona i podzielona na trzy rozdziały; część teoretyczną, metodyczną oraz praktyczną. Powstało pięć pytań problemowo-tematycznych, na które można odpowiedzieć, dzięki wynikom z ankiety. Na podstawie wyników można uzyskać dane, które mówią, że kluczowymi czynnikami budującymi zaufanie do opinii Internetowych są: średnia ocen, liczba opinii, zamalowane gwiazdki, szczegółowy opis produktu oraz zdjęcia nadesłane przez użytkowników. Dodatkowo dla ankietowanych ważne są opinie napisane własnymi słowami, które wyraźnie mówią o zaletach, jak i wadach produktów oraz widoczność w mediach społecznościowych. Negatywne opinie lub ich brak znacznie wpływają na decyzje zakupowe, ponieważ powodują, że wiele osób rezygnuje z zakupu produktów. Najważniejsze elementy w procesie zakupowym dla respondentów są: opinie i recenzje użytkowników, średnia ocena oraz liczba opinii. Konsumenci aktywnie poszukują wiarygodnych źródeł informacji, są sceptyczni wobec rekomendacji wpływowych i znanych influencerów oraz są świadomi tego, że to, co się dzieje w Internecie, nie zawsze musi być prawdziwe. Postawiona teza została potwierdzona, ponieważ pochodzi z wyników ankiety. Wiedza o tym, jakie elementy są kluczowe dla użytkowników, pozwala na skuteczniejsze budowanie zaufania i angażowanie klientów. Firmy reagując na negatywne recenzje zwiększają swoją wiarygodność oraz uczciwość wobec klientów. Praktyczne zastosowanie wyników badań pozwala na bardziej efektywne zarządzanie reputacją marki i zwiększa jej konkurencyjność na rynku. Główne źródła informacji zastosowanych w pracy naukowej to książki oraz artykuły naukowe, a także źródła internetowe.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.authorpl
Arak, Patrycja - USOS321978
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2024-10-31T23:43:15Z
dc.date.available
2024-10-31T23:43:15Z
dc.date.createdaten
2024-10-31T23:43:15Z
dc.date.submittedpl
2024-10-29
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-172653-321978
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/459368
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
SOCIAL PROOF, DIGITAL ENVIRONMENT, PURCHASING PROCESS, ONLINE OPINION
dc.subject.plpl
SPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI, ŚRODOWISKO CYFROWE, PROCES ZAKUPOWY, OPINIA W INTERNECIE
dc.titlepl
Strategiczne wykorzystanie społecznego dowodu słuszności (social proof) w komunikacji z klientami w środowisku cyfrowym
dc.title.alternativepl
Strategic use of social proof (social proof) in communication with customers in the digital environment.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
66
Views per month
Views per city
Warsaw
18
Poznan
7
Krakow
5
Lowicz
3
Wroclaw
3
Bydgoszcz
2
Kuopio
2
Bochnia
1
Bolszewo
1
Chybie
1

No access

No Thumbnail Available
Collections