Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Strategiczne wykorzystanie społecznego dowodu słuszności (social proof) w komunikacji z klientami w środowisku cyfrowym
Strategic use of social proof (social proof) in communication with customers in the digital environment.
SPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI, ŚRODOWISKO CYFROWE, PROCES ZAKUPOWY, OPINIA W INTERNECIE
SOCIAL PROOF, DIGITAL ENVIRONMENT, PURCHASING PROCESS, ONLINE OPINION
Celem badania jest zidentyfikowanie i ukazanie dobrych praktyk wraz z ryzykiem związanym z korzystania z usług społecznych w komunikacji z konsumentami w świecie cyfrowym. Główna teza stanowi, że konsumenci wybierają produkty na podstawie wniosków uzyskanych z opinii. Badanie zostało przeprowadzone metodą sondażu diagnostycznego przy użyciu kwestionariusza ankiety. Praca została stworzona i podzielona na trzy rozdziały; część teoretyczną, metodyczną oraz praktyczną. Powstało pięć pytań problemowo-tematycznych, na które można odpowiedzieć, dzięki wynikom z ankiety. Na podstawie wyników można uzyskać dane, które mówią, że kluczowymi czynnikami budującymi zaufanie do opinii Internetowych są: średnia ocen, liczba opinii, zamalowane gwiazdki, szczegółowy opis produktu oraz zdjęcia nadesłane przez użytkowników. Dodatkowo dla ankietowanych ważne są opinie napisane własnymi słowami, które wyraźnie mówią o zaletach, jak i wadach produktów oraz widoczność w mediach społecznościowych. Negatywne opinie lub ich brak znacznie wpływają na decyzje zakupowe, ponieważ powodują, że wiele osób rezygnuje z zakupu produktów. Najważniejsze elementy w procesie zakupowym dla respondentów są: opinie i recenzje użytkowników, średnia ocena oraz liczba opinii. Konsumenci aktywnie poszukują wiarygodnych źródeł informacji, są sceptyczni wobec rekomendacji wpływowych i znanych influencerów oraz są świadomi tego, że to, co się dzieje w Internecie, nie zawsze musi być prawdziwe. Postawiona teza została potwierdzona, ponieważ pochodzi z wyników ankiety. Wiedza o tym, jakie elementy są kluczowe dla użytkowników, pozwala na skuteczniejsze budowanie zaufania i angażowanie klientów. Firmy reagując na negatywne recenzje zwiększają swoją wiarygodność oraz uczciwość wobec klientów. Praktyczne zastosowanie wyników badań pozwala na bardziej efektywne zarządzanie reputacją marki i zwiększa jej konkurencyjność na rynku. Główne źródła informacji zastosowanych w pracy naukowej to książki oraz artykuły naukowe, a także źródła internetowe.
The aim of the study is to identify and show good practices along with the risks associated with using social services in communication with consumers in the digital world. The main thesis is that consumers choose products based on conclusions obtained from opinions. The study was conducted using a diagnostic survey method using a survey questionnaire. The work was created and divided into three chapters; theoretical, methodological and practical part. Five problematic and thematic questions were created, which can be answered thanks to the results of the survey. Based on the results, data can be obtained that say that the key factors building trust in Internet opinions are: average rating, number of opinions, painted stars, detailed product description and photos sent by users. Additionally, for the respondents, opinions written in their own words, which clearly state the advantages and disadvantages of the products and visibility in social media are important. Negative opinions or their lack significantly affect purchasing decisions, because they cause many people to give up buying products. The most important elements in the purchasing process for the respondents are: opinions and reviews of users, average rating and number of opinions. Consumers actively seek out credible sources of information, are skeptical of the recommendations of influential and well-known influencers, and are aware that what happens on the Internet may not always be true. The thesis was confirmed, because it comes from the survey results. Knowing which elements are key for users allows for more effective trust building and customer engagement. Companies responding to negative reviews increase their credibility and honesty towards customers. Practical application of research results allows for more effective management of the brand's reputation and increases its competitiveness on the market. The main sources of information used in the scientific work are books and scientific articles, as well as Internet sources.
dc.abstract.en | The aim of the study is to identify and show good practices along with the risks associated with using social services in communication with consumers in the digital world. The main thesis is that consumers choose products based on conclusions obtained from opinions. The study was conducted using a diagnostic survey method using a survey questionnaire. The work was created and divided into three chapters; theoretical, methodological and practical part. Five problematic and thematic questions were created, which can be answered thanks to the results of the survey. Based on the results, data can be obtained that say that the key factors building trust in Internet opinions are: average rating, number of opinions, painted stars, detailed product description and photos sent by users. Additionally, for the respondents, opinions written in their own words, which clearly state the advantages and disadvantages of the products and visibility in social media are important. Negative opinions or their lack significantly affect purchasing decisions, because they cause many people to give up buying products. The most important elements in the purchasing process for the respondents are: opinions and reviews of users, average rating and number of opinions. Consumers actively seek out credible sources of information, are skeptical of the recommendations of influential and well-known influencers, and are aware that what happens on the Internet may not always be true. The thesis was confirmed, because it comes from the survey results. Knowing which elements are key for users allows for more effective trust building and customer engagement. Companies responding to negative reviews increase their credibility and honesty towards customers. Practical application of research results allows for more effective management of the brand's reputation and increases its competitiveness on the market. The main sources of information used in the scientific work are books and scientific articles, as well as Internet sources. | pl |
dc.abstract.pl | Celem badania jest zidentyfikowanie i ukazanie dobrych praktyk wraz z ryzykiem związanym z korzystania z usług społecznych w komunikacji z konsumentami w świecie cyfrowym. Główna teza stanowi, że konsumenci wybierają produkty na podstawie wniosków uzyskanych z opinii. Badanie zostało przeprowadzone metodą sondażu diagnostycznego przy użyciu kwestionariusza ankiety. Praca została stworzona i podzielona na trzy rozdziały; część teoretyczną, metodyczną oraz praktyczną. Powstało pięć pytań problemowo-tematycznych, na które można odpowiedzieć, dzięki wynikom z ankiety. Na podstawie wyników można uzyskać dane, które mówią, że kluczowymi czynnikami budującymi zaufanie do opinii Internetowych są: średnia ocen, liczba opinii, zamalowane gwiazdki, szczegółowy opis produktu oraz zdjęcia nadesłane przez użytkowników. Dodatkowo dla ankietowanych ważne są opinie napisane własnymi słowami, które wyraźnie mówią o zaletach, jak i wadach produktów oraz widoczność w mediach społecznościowych. Negatywne opinie lub ich brak znacznie wpływają na decyzje zakupowe, ponieważ powodują, że wiele osób rezygnuje z zakupu produktów. Najważniejsze elementy w procesie zakupowym dla respondentów są: opinie i recenzje użytkowników, średnia ocena oraz liczba opinii. Konsumenci aktywnie poszukują wiarygodnych źródeł informacji, są sceptyczni wobec rekomendacji wpływowych i znanych influencerów oraz są świadomi tego, że to, co się dzieje w Internecie, nie zawsze musi być prawdziwe. Postawiona teza została potwierdzona, ponieważ pochodzi z wyników ankiety. Wiedza o tym, jakie elementy są kluczowe dla użytkowników, pozwala na skuteczniejsze budowanie zaufania i angażowanie klientów. Firmy reagując na negatywne recenzje zwiększają swoją wiarygodność oraz uczciwość wobec klientów. Praktyczne zastosowanie wyników badań pozwala na bardziej efektywne zarządzanie reputacją marki i zwiększa jej konkurencyjność na rynku. Główne źródła informacji zastosowanych w pracy naukowej to książki oraz artykuły naukowe, a także źródła internetowe. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.author | Arak, Patrycja - USOS321978 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-31T23:43:15Z | |
dc.date.available | 2024-10-31T23:43:15Z | |
dc.date.createdat | 2024-10-31T23:43:15Z | en |
dc.date.submitted | 2024-10-29 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172653-321978 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/459368 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | SOCIAL PROOF, DIGITAL ENVIRONMENT, PURCHASING PROCESS, ONLINE OPINION | pl |
dc.subject.pl | SPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI, ŚRODOWISKO CYFROWE, PROCES ZAKUPOWY, OPINIA W INTERNECIE | pl |
dc.title | Strategiczne wykorzystanie społecznego dowodu słuszności (social proof) w komunikacji z klientami w środowisku cyfrowym | pl |
dc.title.alternative | Strategic use of social proof (social proof) in communication with customers in the digital environment. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |