Wpływ innowacji marketingowych na sektor e-commerce w branży modowej

master
dc.abstract.enThe impact of marketing innovations on the e-commerce sector is discussed on the example of leading companies in the fashion industry. E-commerce is characterized with particular emphasis on different models and sectors in which it is used. The importance of innovation in marketing is described and the focus is on a detailed description of this concept, its meaning and classification. In this context, attention is also paid to the sources of innovation and marketing innovation and its management. Internet marketing in the e-commerce sector is another issue that has been described. Here, the focus is on the characteristics, support systems and directions of development. The impact of innovation on the e-commerce sector in the fashion industry was investigated. Two research hypotheses were posed to investigate this issue. The focus was on present data and forecasts for innovation in the fashion e-commerce sector.pl
dc.abstract.plW pracy podjęto temat wpływu innowacji marketingowych na sektor e-commerce na przykładzie wiodących firmy z branży modowej. Scharakteryzowano e-commerce ze szczególnym uwzględnieniem różnych modelów i sektorów w jakich jest wykorzystywany. Opisano znaczenie innowacji w marketingu i skupiono się na szczegółowym opisaniu tego pojęcia, jego znaczeniu i klasyfikacji. W tym kontekście zwrócono też uwagę na źródła innowacji oraz innowacje marketingowe i zarządzanie nimi. Marketing internetowy w sektorze e-commerce jest kolejnym zagadnieniem które zostało opisane. Tutaj skupiono się na charakterystyce, systemach wsparcia i kierunkach rozwoju. Badaniom została podjęta tematyka wpływu innowacji na sektor e-commerce w branży modowej. Postawiono dwie hipotezy badawcze w celu zbadania tego zagadnienia. Skupiono się na teraźniejszych danych i prognozach dla innowacji w sektorze e-commerce w modzie.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorBłasiak, Wiktoriapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.contributor.reviewerDyląg, Anna - 127842 pl
dc.date.accessioned2021-10-29T21:43:51Z
dc.date.available2021-10-29T21:43:51Z
dc.date.submitted2021-10-28pl
dc.fieldofstudyzarządzanie - psychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-148950-232189pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282366
dc.languagepolpl
dc.subject.enecommerce – fashion – innovation – marketingpl
dc.subject.plecommerce – innowacje – marketing – modapl
dc.titleWpływ innowacji marketingowych na sektor e-commerce w branży modowejpl
dc.title.alternativeThe impact of marketing innovations on the e-commerce sector in the fashion industrypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The impact of marketing innovations on the e-commerce sector is discussed on the example of leading companies in the fashion industry. E-commerce is characterized with particular emphasis on different models and sectors in which it is used. The importance of innovation in marketing is described and the focus is on a detailed description of this concept, its meaning and classification. In this context, attention is also paid to the sources of innovation and marketing innovation and its management. Internet marketing in the e-commerce sector is another issue that has been described. Here, the focus is on the characteristics, support systems and directions of development. The impact of innovation on the e-commerce sector in the fashion industry was investigated. Two research hypotheses were posed to investigate this issue. The focus was on present data and forecasts for innovation in the fashion e-commerce sector.
dc.abstract.plpl
W pracy podjęto temat wpływu innowacji marketingowych na sektor e-commerce na przykładzie wiodących firmy z branży modowej. Scharakteryzowano e-commerce ze szczególnym uwzględnieniem różnych modelów i sektorów w jakich jest wykorzystywany. Opisano znaczenie innowacji w marketingu i skupiono się na szczegółowym opisaniu tego pojęcia, jego znaczeniu i klasyfikacji. W tym kontekście zwrócono też uwagę na źródła innowacji oraz innowacje marketingowe i zarządzanie nimi. Marketing internetowy w sektorze e-commerce jest kolejnym zagadnieniem które zostało opisane. Tutaj skupiono się na charakterystyce, systemach wsparcia i kierunkach rozwoju. Badaniom została podjęta tematyka wpływu innowacji na sektor e-commerce w branży modowej. Postawiono dwie hipotezy badawcze w celu zbadania tego zagadnienia. Skupiono się na teraźniejszych danych i prognozach dla innowacji w sektorze e-commerce w modzie.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Błasiak, Wiktoria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.reviewerpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.date.accessioned
2021-10-29T21:43:51Z
dc.date.available
2021-10-29T21:43:51Z
dc.date.submittedpl
2021-10-28
dc.fieldofstudypl
zarządzanie - psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-148950-232189
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282366
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ecommerce – fashion – innovation – marketing
dc.subject.plpl
ecommerce – innowacje – marketing – moda
dc.titlepl
Wpływ innowacji marketingowych na sektor e-commerce w branży modowej
dc.title.alternativepl
The impact of marketing innovations on the e-commerce sector in the fashion industry
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
158
Views per month
Views per city
Warsaw
33
Poznan
20
Krakow
17
Gdansk
8
Wroclaw
8
Groningen
6
Tarnowskie Gory
6
Lodz
3
Pawlowice
3
Bełchatów
2

No access

No Thumbnail Available