Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ mediów społecznościowych na zachowania konsumpcyjne – pogłębiona analiza zjawiska konsumpcjonizmu
The impact of social media on consumer behavior – in-depth analysis of the consumerism phenomenon.
KONSUMPCJA – KONSUMPCJONIZM – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – ZACHOWANIA KONSUMENCKIE
CONSUMER BEHAVIOURS – CONSUMERISM – CONSUMPTION – SOCIAL MEDIA
Nie jest tajemnicą, że media społecznościowe cieszą się ogromnym sukcesem. Spowodowały one fundamentalne zmiany w sposobie, w jaki ludzie łączą i komunikują się ze sobą, wyrażają i dzielą się swoimi myślami, a nawet angażują się w produkty, marki i organizacje. Ponadto media społecznościowe stały się istotnym elementem zarówno dla przedsiębiorstw, jak i konsumentów, ze względu na swoją funkcjonalność. Przedsiębiorstwa aktywnie korzystają z możliwości oferowanych przez media społecznościowe w ramach działań marketingowych i pozyskiwaniu nowych klientów. Z kolei dla konsumentów media społecznościowe stały się kluczowym źródłem pozyskiwania informacji o markach i ich produktach. Konsumenci XXI wieku mierzą się z silną presją kultury konsumpcyjnej, zwłaszcza w krajach bardziej rozwiniętych gospodarczo, gdzie aktywna ekspozycja na komercjalizację i marketing towarzyszy im już od momentu narodzin. Niniejsza praca magisterska eksploruje zjawisko mediów społecznościowych oraz ich partycypację w strategiach współczesnego marketingu. Dzięki przeprowadzonym badaniom podjęta zostaje również próba wskazania wpływu i powiązania mediów społecznościowych ze zjawiskiem nadmiernej konsumpcji. Wyniki badań wskazują wysoką korelację pomiędzy mediami społecznościowymi a zachowaniem konsumentów, które prezentują wysoce konsumpcyjny charakter, co potwierdza zdania teoretyków o silnym powiązaniu obu zjawisk.
It comes as no surprise that social media is a hugely successful phenomenon. It led to fundamental changes in a way in which people connect and communicate with one another, how they express themselves and their thoughts, and even engage with products, brands and organizations. Furthermore, social media became a significant element of functionality, both for businesses and consumers. Organizations actively use the possibilities offered by social media for marketing and consumption purposes. On the other end, social media became a key source of information about brands and their products.21st century consumers face strong pressure of consumption culture, especially in more economically developed countries, where an active exposure to commerciality and marketing is present since the moment of birth. This master’s thesis aims to explore the social media phenomenon and its participation in modern marketing strategies. Based on research results, there is an attempt to indicate the social media’s impact and connection to overconsumption. The results suggest that there is a high correlation between social media and highly consumptive consumer behaviors, which confirms the theoretics’ opinions about the connection of both occurrences.
dc.abstract.en | It comes as no surprise that social media is a hugely successful phenomenon. It led to fundamental changes in a way in which people connect and communicate with one another, how they express themselves and their thoughts, and even engage with products, brands and organizations. Furthermore, social media became a significant element of functionality, both for businesses and consumers. Organizations actively use the possibilities offered by social media for marketing and consumption purposes. On the other end, social media became a key source of information about brands and their products.21st century consumers face strong pressure of consumption culture, especially in more economically developed countries, where an active exposure to commerciality and marketing is present since the moment of birth. This master’s thesis aims to explore the social media phenomenon and its participation in modern marketing strategies. Based on research results, there is an attempt to indicate the social media’s impact and connection to overconsumption. The results suggest that there is a high correlation between social media and highly consumptive consumer behaviors, which confirms the theoretics’ opinions about the connection of both occurrences. | pl |
dc.abstract.pl | Nie jest tajemnicą, że media społecznościowe cieszą się ogromnym sukcesem. Spowodowały one fundamentalne zmiany w sposobie, w jaki ludzie łączą i komunikują się ze sobą, wyrażają i dzielą się swoimi myślami, a nawet angażują się w produkty, marki i organizacje. Ponadto media społecznościowe stały się istotnym elementem zarówno dla przedsiębiorstw, jak i konsumentów, ze względu na swoją funkcjonalność. Przedsiębiorstwa aktywnie korzystają z możliwości oferowanych przez media społecznościowe w ramach działań marketingowych i pozyskiwaniu nowych klientów. Z kolei dla konsumentów media społecznościowe stały się kluczowym źródłem pozyskiwania informacji o markach i ich produktach. Konsumenci XXI wieku mierzą się z silną presją kultury konsumpcyjnej, zwłaszcza w krajach bardziej rozwiniętych gospodarczo, gdzie aktywna ekspozycja na komercjalizację i marketing towarzyszy im już od momentu narodzin. Niniejsza praca magisterska eksploruje zjawisko mediów społecznościowych oraz ich partycypację w strategiach współczesnego marketingu. Dzięki przeprowadzonym badaniom podjęta zostaje również próba wskazania wpływu i powiązania mediów społecznościowych ze zjawiskiem nadmiernej konsumpcji. Wyniki badań wskazują wysoką korelację pomiędzy mediami społecznościowymi a zachowaniem konsumentów, które prezentują wysoce konsumpcyjny charakter, co potwierdza zdania teoretyków o silnym powiązaniu obu zjawisk. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.author | Biel, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.date.accessioned | 2021-11-04T22:37:33Z | |
dc.date.available | 2021-11-04T22:37:33Z | |
dc.date.submitted | 2021-10-29 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-149561-280817 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282831 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | CONSUMER BEHAVIOURS – CONSUMERISM – CONSUMPTION – SOCIAL MEDIA | pl |
dc.subject.pl | KONSUMPCJA – KONSUMPCJONIZM – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – ZACHOWANIA KONSUMENCKIE | pl |
dc.title | Wpływ mediów społecznościowych na zachowania konsumpcyjne – pogłębiona analiza zjawiska konsumpcjonizmu | pl |
dc.title.alternative | The impact of social media on consumer behavior – in-depth analysis of the consumerism phenomenon. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |