Wpływ mediów społecznościowych na zachowania konsumpcyjne – pogłębiona analiza zjawiska konsumpcjonizmu

master
dc.abstract.enIt comes as no surprise that social media is a hugely successful phenomenon. It led to fundamental changes in a way in which people connect and communicate with one another, how they express themselves and their thoughts, and even engage with products, brands and organizations. Furthermore, social media became a significant element of functionality, both for businesses and consumers. Organizations actively use the possibilities offered by social media for marketing and consumption purposes. On the other end, social media became a key source of information about brands and their products.21st century consumers face strong pressure of consumption culture, especially in more economically developed countries, where an active exposure to commerciality and marketing is present since the moment of birth. This master’s thesis aims to explore the social media phenomenon and its participation in modern marketing strategies. Based on research results, there is an attempt to indicate the social media’s impact and connection to overconsumption. The results suggest that there is a high correlation between social media and highly consumptive consumer behaviors, which confirms the theoretics’ opinions about the connection of both occurrences.pl
dc.abstract.plNie jest tajemnicą, że media społecznościowe cieszą się ogromnym sukcesem. Spowodowały one fundamentalne zmiany w sposobie, w jaki ludzie łączą i komunikują się ze sobą, wyrażają i dzielą się swoimi myślami, a nawet angażują się w produkty, marki i organizacje. Ponadto media społecznościowe stały się istotnym elementem zarówno dla przedsiębiorstw, jak i konsumentów, ze względu na swoją funkcjonalność. Przedsiębiorstwa aktywnie korzystają z możliwości oferowanych przez media społecznościowe w ramach działań marketingowych i pozyskiwaniu nowych klientów. Z kolei dla konsumentów media społecznościowe stały się kluczowym źródłem pozyskiwania informacji o markach i ich produktach. Konsumenci XXI wieku mierzą się z silną presją kultury konsumpcyjnej, zwłaszcza w krajach bardziej rozwiniętych gospodarczo, gdzie aktywna ekspozycja na komercjalizację i marketing towarzyszy im już od momentu narodzin. Niniejsza praca magisterska eksploruje zjawisko mediów społecznościowych oraz ich partycypację w strategiach współczesnego marketingu. Dzięki przeprowadzonym badaniom podjęta zostaje również próba wskazania wpływu i powiązania mediów społecznościowych ze zjawiskiem nadmiernej konsumpcji. Wyniki badań wskazują wysoką korelację pomiędzy mediami społecznościowymi a zachowaniem konsumentów, które prezentują wysoce konsumpcyjny charakter, co potwierdza zdania teoretyków o silnym powiązaniu obu zjawisk.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.authorBiel, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.date.accessioned2021-11-04T22:37:33Z
dc.date.available2021-11-04T22:37:33Z
dc.date.submitted2021-10-29pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-149561-280817pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282831
dc.languagepolpl
dc.subject.enCONSUMER BEHAVIOURS – CONSUMERISM – CONSUMPTION – SOCIAL MEDIApl
dc.subject.plKONSUMPCJA – KONSUMPCJONIZM – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – ZACHOWANIA KONSUMENCKIEpl
dc.titleWpływ mediów społecznościowych na zachowania konsumpcyjne – pogłębiona analiza zjawiska konsumpcjonizmupl
dc.title.alternativeThe impact of social media on consumer behavior – in-depth analysis of the consumerism phenomenon.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
It comes as no surprise that social media is a hugely successful phenomenon. It led to fundamental changes in a way in which people connect and communicate with one another, how they express themselves and their thoughts, and even engage with products, brands and organizations. Furthermore, social media became a significant element of functionality, both for businesses and consumers. Organizations actively use the possibilities offered by social media for marketing and consumption purposes. On the other end, social media became a key source of information about brands and their products.21st century consumers face strong pressure of consumption culture, especially in more economically developed countries, where an active exposure to commerciality and marketing is present since the moment of birth. This master’s thesis aims to explore the social media phenomenon and its participation in modern marketing strategies. Based on research results, there is an attempt to indicate the social media’s impact and connection to overconsumption. The results suggest that there is a high correlation between social media and highly consumptive consumer behaviors, which confirms the theoretics’ opinions about the connection of both occurrences.
dc.abstract.plpl
Nie jest tajemnicą, że media społecznościowe cieszą się ogromnym sukcesem. Spowodowały one fundamentalne zmiany w sposobie, w jaki ludzie łączą i komunikują się ze sobą, wyrażają i dzielą się swoimi myślami, a nawet angażują się w produkty, marki i organizacje. Ponadto media społecznościowe stały się istotnym elementem zarówno dla przedsiębiorstw, jak i konsumentów, ze względu na swoją funkcjonalność. Przedsiębiorstwa aktywnie korzystają z możliwości oferowanych przez media społecznościowe w ramach działań marketingowych i pozyskiwaniu nowych klientów. Z kolei dla konsumentów media społecznościowe stały się kluczowym źródłem pozyskiwania informacji o markach i ich produktach. Konsumenci XXI wieku mierzą się z silną presją kultury konsumpcyjnej, zwłaszcza w krajach bardziej rozwiniętych gospodarczo, gdzie aktywna ekspozycja na komercjalizację i marketing towarzyszy im już od momentu narodzin. Niniejsza praca magisterska eksploruje zjawisko mediów społecznościowych oraz ich partycypację w strategiach współczesnego marketingu. Dzięki przeprowadzonym badaniom podjęta zostaje również próba wskazania wpływu i powiązania mediów społecznościowych ze zjawiskiem nadmiernej konsumpcji. Wyniki badań wskazują wysoką korelację pomiędzy mediami społecznościowymi a zachowaniem konsumentów, które prezentują wysoce konsumpcyjny charakter, co potwierdza zdania teoretyków o silnym powiązaniu obu zjawisk.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.authorpl
Biel, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.date.accessioned
2021-11-04T22:37:33Z
dc.date.available
2021-11-04T22:37:33Z
dc.date.submittedpl
2021-10-29
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-149561-280817
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282831
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CONSUMER BEHAVIOURS – CONSUMERISM – CONSUMPTION – SOCIAL MEDIA
dc.subject.plpl
KONSUMPCJA – KONSUMPCJONIZM – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – ZACHOWANIA KONSUMENCKIE
dc.titlepl
Wpływ mediów społecznościowych na zachowania konsumpcyjne – pogłębiona analiza zjawiska konsumpcjonizmu
dc.title.alternativepl
The impact of social media on consumer behavior – in-depth analysis of the consumerism phenomenon.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
700
Views per month
Views per city
Warsaw
154
Krakow
97
Poznan
54
Wroclaw
54
Katowice
21
Lodz
19
Gdansk
17
Sulejowek
13
Rzeszów
9
Jelenia Góra
8

No access

No Thumbnail Available
Collections